شاید برای خیلی از کابران، کافی من ها یا باریستا ها که تازه به دنیای قهوه و دستگاه های اسپرسو قدم نهادن، تفاوت زیادی در بین دستگاه های اسپرسو وجود نداشته باشد.

اما حرفه ای ها به درستی می دانند که تمایز اصلی طعم قهوه، به دو عامل کیفیت دانه قهوه وعملکرد دستگاه اسپرسو قهوه مرتبط است. در این مقاله، با جدیدترین دستگاه اسپرسو قهوه شرکت چیمبالی ایتالیا، مدل M 100  و مزیت های آن آشنا می شویم.

– سیستم GT version بویلر مجزا برای هر گروپ ) 

دستگاه اسپرسو قهوه LaCimbali M100 مجهز شده به یک بویلر آب جوش به ظرفیت 10 لیتر، که به عنوان بویلر اصلی و مبدل حرارتی یا بویلر مجزا برای هر گروپ می باشد.اهمیت ویژه بویلرهای گروپ در این است، که شما می توانید حرارت هر گروپ را با توجه به انتخاب باریستا و یا منوی مورد نظر به طور مجزا تنظیم نمائید. از ویژگی مهم این مدل نیز در این است که آب ورودی هر گروپ نیز از آب تازه تامین می شود نه آب بویلر اصلی و همچنین تکنولوژی جدید آبگیری که ورودی آب به بویلر، دقیقا به میزان آبی است که از دستگاه آبگیری می کنیم و همزمان المنت دستگاه شروع به کار می کند و این سیستم سبب بالا رفتن کارآیی دستگاه تا 30% می گردد که این امر به کیفیت مطلوب تر قهوه نیز می افزاید.

سیستم Torbu Staem Version  ( ترکیب هوا و بخار در نازل های بخار )

از دیگر ویژگی های مهم این دستگاه، سیستم Turbo Steam دستگاه می باشد. ترکیب بخار و هوا در نازل های بخار که برای گرفتن فوم از شیر، بیشترین کاربری را دارند و دیگر نیاز به استفاده از دست کابر ندارد. برای فوم گیری، ماگ شیر را روی سینی پائینی قرار داده و سیستم بخار را فعال می کنیم. تمامی مراحل فوم گیری از ابتدا تا قطع کردن بخار که معمولا به هنگام لبریز شدن ماگ انجام می گیرد به طور اتوماتیک توسط دستگاه صورت می پذیرد. در دستگاه های قدیمی تزریق هوا به داخل شیر توسط دست و جابجا کردن ماگ به سمت بالا و پائین و مهارت خاص صورت می گرفت، که شرکت چیمبالی به خوبی این نیلز را مرتفع ساخته است.

همچنین داشتن سنسور حرارتی نازل، کمک بسزایی در عملکرد بهتر گرفتن فوم از شیر را به ارمغان می آورد و نیاز شما را برای استفاده از ترمومتر حذف می کند. باز و بسته شدن سر نازل بخار، نظافت و نگهداری آسان دستگاه را برای شما فراهم می کند.

استفاده از مطالب این مقاله با ذکر منبع مانعی ندارد.

www.farafood.com

نوشته شده در تاریخ 1392/11/03

علی ایروانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *