در این مقاله قصد داریم مراحل کلی تمیز کردن دستگاه های یخساز صنعتی را برایتان شرح دهیم .

لازم به ذکر است برای روش اختصاصی تمیز کردن دستگاه یخ ساز، می بایست دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید.اما مراحل کلی کار در تمامی دستگاه های یخساز صنعتی به ترتیت زیر می باشد:

 

– تمام یخ ها را از سطل یا دیسپان جدا کنید. تمام یخ ها باید در طی چرخه تمیز کردن و ضد عفونی شدن بیرون آورده شوند.  برای از بین بردن یخ یکی از روش های زیر را دنبال کنید:
-پس از اینکه یخ ها به واسطه اواپوراتور ها تبخیر شده و ریزش کردند، دکمه پاور را در انتهای چرخه برداشت فشار دهید.
– کلید برق را فشار دهید و اجازه دهید یخ کاملاً ذوب شود.

– دکمه “تمیز” یا “شستشو” را فشار دهید. آب از طریق دریچه تخلیه ، به پایین جریان می یابد و تخلیه می شود. صبر کنید آب مجدد پر شود و صفحه نمایش نشان دهد که مواد شیمیایی را اضافه کنید. این به طور معمول حداقل 1 دقیقه طول می کشد.

– مقدار تمیزکننده دستگاه را با توجه به دفترچه راهنمای یخساز خود، اضافه کنید

– صبر کنید تا چرخه تمیزکردن کامل شود. این به طور معمول حداقل 20 دقیقه طول می کشد. پس از اتمام چرخه ، برق را از دستگاه یخ جدا کنید.

– اجزای داخلی یخساز را برای تمیز کردن بیرون بیاورید. برای ایمنی و نحوه مناسب عمل، به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. پس از برداشتن همه قسمت ها ،مرحله بعد را انجام دهید.

– محلول تمیزکننده و آب ولرم را با هم مخلوط کنید. برای مقدار مناسب محلول ، به دفترچه دستگاه خود مراجعه کنید. نسبت آب به تمیز کننده ، 1 گالن آب به 16 اونس تمیز کننده است. بسته به میزان تولید مواد معدنی ، ممکن است نیاز به استفاده از مواد تمیز کننده بیشتری داشته باشید. از نیمی از مخلوط آب و تمیز کننده برای تمیز کردن کلیه قطعات و قسمت هایی که بیرون آورید استفاده کنید. اکثر محلول ها پس از تماس با رسوبات آهک ، مقیاس و مواد معدنی ، کف می کنند. پس از متوقف کردن کف ، از یک برس نایلونی نرم ، اسفنج یا پارچه استفاده کنید تا تمام قسمت ها را با دقت تمیز کرده و سپس با آب تمیز بشویید.از نیمی دیگر از مخلوط آب و تمیز کننده برای تمیز کردن تمام سطوح مواد غذایی دستگاه یخساز و سطل استفاده کنید. از یک برس نایلونی یا پارچه برای تمیز کردن نواحی دستگاه یخساز استفاده کنید: دیوارهای جانبی ، پایه (منطقه بالاتر از طریق فرورفتگی) ، قطعات پلاستیکی اواپراتور (بالا ، پایین ، پهلوها) و سطل یا دیسپانسر.
همه مناطق را با آب تمیز بشویید. این کار به از بین بردن مواد شیمیایی برای جلوگیری از آلودگی یخ کمک می کند.تا یخ دستگاه شما عاری از هرگونه میکروب و مواد شیمیایی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *