دانکن دوناتس Dunkin’ Donuts

تا به حال از خودتون پرسیدید که رستوران فست فود مورد علاقتون کارش رو از کجا شروع کرده !

شما را با یکی از موفق ترین رستوران های بین المللی که دنیای فست فود را دگرگون کرد آشنا می کنیم.

دانکن دوناتس ( Dunkin’ Donuts ) اصلی در کوئینسی ماساچوست (  Quincy Massachusetts)

از سال 1950 محصولات دانکن دوناتس را در شعبه اصلی عرضه می کردند. دانکن دوناتس که با صدها شعبه در آمریکا به داشتن دونات های مختلف و قهوۀ عربیکای معطر و خوشمزه معروف است.

در نیمه اول قرن بیستم دونات و قهوه در ابعاد کمی پیدا می شد تا اینکه نوآور آمریکایی و موسس دانکن دوناتس، ویلیام روزنبرگ همه چیز را عوض کرد.

در سال 1946 روزنبرگ، مدیریت ناوگانی از ماشین های غذا فروشی را به عهده داشت و متوجه شد که دونات و قهوه نصف میزان فروشش رو تشکیل داده است، به همین خاطر تصمیم گرفت روی این محصول پرفروش تمرکز کنه و آن را به دنیای فست فود وارد کنه.

در سال 1948 یک رستوران مستقل به نام اپن کتل ( Open Kettle ) افتتاح کرد.

Open Kettle بسیار پر طرفدار شد و در حالی که بیشتر نانوایی ها فقط یکی دو نوع دونات داشتند، اپن کتل 52 نوع دونات عرضه کرد.

ولی مهمترین چیزی که Open Kettle را از سایر دونات فروشی متمایز می کرد، داشتن جای نشستن برای مشتری بود و مردم می توانستند با دوستان خود کنار هم بنشینند و از خوردن دونات و قهوه خود لذت ببرند.

امروزه 80% مشتریان دونات را بعد از خرید با خود می برند و 20% در محل میل می کنند، این درحالی است که این آمار در سال 1948 دقیقا معکوس بود و این در زمان خود جذابیتی متفاوت بود.

علارقم موفقیت Open Kettle، روزنبرگ دنبال اسمی بود که کارش را بهتر توصیف می کرد.

در سال 1950 Open Kettle تبدیل به محل اصلی دانکن دوناتس ( Dunkin’ Donuts ) شد. روزنبرگ به خاطر این اسم حتی دوناتی را اختراع کرد که می شد آن را توی لیوان زد و اون دونات 1 دستگیره داشت که در زمان میل کردن می تونستید دستگیرش را بگیرید و وارد لیوان قهوه کنید.

با پیشرفت دانکن دوناتس، ساخت دونات دستگیره دار در مقیاس وسیع مشکل بود. می دونید نکته مثبت این امر چی بود؟ استفاده از سیستم اتوماتیک.

سیستم اتوماتیک باعث یکپارچگی در تمام شعبه های دانکن دوناتس شد و دانکن وارد دنیای فست فود شد.

دانکن دوناتس سالانه 201 میلیارد دونات و 1/5 میلیارد لیوان قهوه می فروشه و در حال حاضر بیشتر از 1000 شعبه دانکن دوناتس در بیشتر از 32 کشور جهان مشغول به فعالیت می باشند.

چیز مهمی که در مورد دانکن دوناتس دوست داشتنی است اینکه شما اگر به تمامی شعبات اون سر بزنید و 1 دونات یا قهوه میل کنید متوجه می شید که همون طعم قهوه و دونات را حس می کنید.

مدیریت این ناوگان عظیم در دنیای فست فود بود که نگاه مردم آمریکا رو به دونات و قهوه دگرگون کرد.

استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع و آدرس سایت مانعی ندارد.

www.farafood.com

نوشته شده در تاریخ 1392/02/12

علی ایروانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *