آشنایی با لیلی آذر، خالق کروسان های مارپیچ

این کروسان های مارپیچی ترد حاصل کار یک نانوای ایرانی پیشرو در پاسادنا است. لیلی آذر با راه اندازی Delight Pastry و کروسان مارپیچ مشهور شد، اما درباره این نانوای تاثیرگذار و گذشته او در ایران چیزهای بیشتری باید بدانید.
لیلی آذر، مالک و شیرینی ‌پز Delight Pastry و دخترش به عنوان یکی از هم بینان گذاران شیرینی فروشی یعنی سارا هاشمی در اواخر سال 2022 متوجه چیزی شدند. مشتریان مدام در مورد کروسان‌ های مارپیچ می ‌پرسیدند، شیرینی‌ های گرد که اینستاگرام و TikTok را در سال 2022 به آتش کشیدند.

کروسان های مارپیچ بسیار شبیه به Cronut mania، محصول آشپز Dominique Ansel در سال 2013 است. اما این بار، کروسان های ترد، دایره ای و چرخان پر شده با خامه قنادی در صحنه هستند. آن‌ها به اندازه‌ای محبوب شده‌اند که سال گذشته، نیویورکی ‌ها ساعت‌ ها در صف ایستادند تا از کافه و نانوایی بزرگ لافایت یکی بگیرند. کروسان های مارپیچی برای اولین بار در اوایل سال 2023 در کالیفرنیا و لس آنجلس مشاهده شدند.

لیلی آذر

 

سارا برای توجه به ترند و خواسته بازار، از مادرش خواست که توجه خودش را روی بهترین مدل کروسان لافایت بگذارد و آذر این چالش را پذیرفت. آذر در ماه فوریه یک دستگاه لمینیت خاص سفارش داد که چند ماه طول کشید تا رسید. آذر پس از هفته ها آزمایش با تکنیک های مختلف، کروسان های مارپیچ پسته و گلاب را به ویترین اضافه کرد.
او به عنوان یک نانوای ایرانی الاصل با ریشه های قوی در تهران، می خواست از طعم هایی استفاده کند که در غذاهای ایرانی برجسته است. اما آذر به همین‌جا بسنده نکرد و مواد خامه‌ای مانند تمشک، نارگیل، پشن فروت و پسته ماچا را به مارپیچ ‌های پر طرفدار این نانوایی سه ساله اضافه کرد. گذر زمان نشان داد که آن ها حرکت خوبی زده اند، زیرا شوکیک Delight Pastry در پایان روز تقریبا خالی بود.

 

کروسان مارپیچ

ساخت کروسان های مارپیچ یک تغییر کوچک برای آذر به شمار می رفت زیرا مدت ها بود که او به معرفی شیرینی های جدید عادت کرده بود. دهه ‌ها پیش، این نانوای باتجربه با راه‌ اندازی سه نانوایی، یک آشپزخانه متمرکز و یک شرکت توزیع که دستگاه‌ های نانوایی صنعتی را می ‌فروخت، به شکل‌ گیری جامعه شیرینی ایران قبل از نقل مکان به ایالات متحده کمک کرد.

آذر می گوید: «در جریان انقلاب [۱۳۵۷ ایران] هشت ساله بودم. «زن بودن در ایران با شیرینی‌ فروشی خودش آسان نبود، اما این همیشه آرزوی من بود. من شروع به شرکت در کلاس کردم و سعی کردم خودم چیزهایی بسازم. من همیشه شیرینی فرانسوی را دوست داشتم. سپس متوجه شدم که تجهیزات یکی از مهمترین چیزها در تولید شیرینی است.

آماده سازی کروسان، به خصوص به شکل مارپیچی، برای افراد تازه کار نیست. این شیرینی معروف به سه روز زمان نیاز دارد تا آماده شود و با کره با کیفیت، آرد، مهارت و حوصله آماده می شود. سپس، خمیر کروسان چندین بار در طول دو روز، در دستگاه لمیناتور قرار می گیرد. سپس کروسان به دلخواه آذر شکل می‌ گیرد، قبل از اینکه به طور کامل پخته شود و با خامه طعم ‌دار انتخابی او پر شود.

کروسان

آذر در سال 1382 با تولیدکنندگانی که خمیر میکسرهای صنعتی، فر، پرس کره و دستگاه های لمینت خمیر را می ساختند، ارتباط برقرار کرد و برای عرضه آنها در ایران تلاش کرد. آذر به ایتر می گوید که شرکت او یکی از اولین توزیع کنندگان در ایران بود که این تجهیزات تخصصی را به فروش رساند، با وجود اینکه او تجربه ای در این صنعت نداشت.

آذر می گوید: «هیچکس نمی خواست به حرف یک خانم میانسال گوش دهد. «مردم به من می خندیدند. اما من دو مشتری بزرگ داشتم که از کاری که انجام دادم خوب و راضی بودند. و وقتی مشتریان بزرگ خوشحال می شوند، بقیه هم از آنها پیروی می ‌کنند.»
آذر پس از اجرای کسب و کار توزیع خود به مدت پنج سال، نیاز به مشارکت را احساس کرد. آذر می گوید: «در ایران، کروسان ها هرگز بافت مناسبی نداشتند. و مردم از آنچه در بازار بود خسته شده بودند. بنابراین من سه لوکیشن Delight Pastry در تهران به اضافه یک آشپزخانه مرکزی باز کردم. من تمام نانوایی هایم را با تجهیزات خودم تجهیز کردم. آن ها نمایشگاه های خود من بودند.»

آذر می گوید پس از تأسیس شرکت پخش و نانوایی خود، یک متخصص فرانسوی را به ایران آورد تا شیرینی پزهای متوسط و پیشرفته ایرانی را آموزش دهد. آذر آکادمی نانوایی خود را به مدت دو سال اداره کرد و سپس بخش هایی از تجارت خود را فروخت و در سال 2014 به ایالات متحده نقل مکان کرد.

آذر می داند که یک چیز در تجارت نانوایی ثابت است. مهم نیست که او کروسان های مارپیچ، کیک، کلوچه، ماکارون، اکلر، تارت خود را در کجا فروخته است، او آموخته است که مردم هوس تنوع طلبی دارند. او می گوید: «همانطور که در ایران دیدم، مردم همیشه چیزهای جدید و متفاوت می خواهند. با کروسان های مارپیچ ما، بافت یکسان است، اما انتخاب طعمی بیشتر است.

استیل ضد زنگ یک ماده همه کاره و پرکاربرد در صنعت خدمات غذایی است. از دلایل این امر می توان به دوام، مقاومت در برابر خوردگی، و جذابیت زیبایی اشاره کرد که آن را به یک انتخاب محبوب برای کاربردهای مختلف تبدیل کرده است. درک انواع مختلف استیل ضد زنگ و کاربرد آنها برای انتخاب مواد مناسب برای رفع نیازهای تجاری شما حیاتی است. چه به مقاومت در برابر خوردگی، استحکام، شکل پذیری یا ترکیبی از خواص نیاز داشته باشید، یک نوع استیل ضد زنگ مناسب برای کاربرد خاص شما وجود دارد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از فرافود شما را با انواع استیل ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی آشنا کنیم.

سیستم درجه بندی استیل ضد زنگ

وقتی نوبت به انتخاب تجهیزات استیل ضدزنگ مناسب برای آشپزخانه رستوران شما می رسد، درک سیستم های درجه بندی استیل ضد زنگ حیاتی است. سیستم های گرید استیل ضد زنگ یک راه استاندارد برای شناسایی و طبقه بندی استیل ضد زنگ بر اساس ترکیب شیمیایی و خواص فیزیکی آن ارائه می کنند. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بهترین مواد استیلی ضد زنگ را برای کاربرد تجاری خاص خود تعیین کنید. در زیر، دو مورد از مهم ترین سیستم های درجه بندی استیل ضد زنگ در یک محیط آشپزخانه صنعتی را مورد بحث قرار می دهیم:

 

درجه بندی SAE

سیستم درجه بندی SAE از سه رقم تشکیل شده است که هر رقم نشان دهنده ویژگی های مختلف آلیاژ استیل ضد زنگ است. رقم اول سری یا نوع استیل ضد زنگ را نشان می دهد، مانند 2 برای استیل ضد زنگ آستنیتی یا 4 برای استیل ضد زنگ فریتی. رقم دوم نشان دهنده آلیاژ خاص در سری است، در حالی که رقم سوم محتوای کربن آلیاژ را نشان می دهد. همچنین ممکن است ببینید که این سیستم درجه بندی را سیستم AISI نام گذاری می کنند. که اشاره دارد به مبتکران این سیستم یعنی موسسه آهن و استیل آمریکا.

 

درجه بندی Flatware

درجه بندی Flatware استیل ضدزنگ، معمولاً در کارد و چنگال، ظروف و سایر اقلام خدمات غذایی استفاده می شود. این سیستم درجه بندی، استیل ضد زنگ را بر اساس مقاومت آن در برابر خوردگی و لکه ‌پذیری دست ه‌بندی می ‌کند. درجه های ظروف تخت معمولا با یک عدد مشخص می شوند، مانند 18/8 یا 18/10. عدد اول نشان دهنده درصد کروم در آلیاژ استیل ضد زنگ است، در حالی که عدد دوم نشان دهنده درصد نیکل است.

به عنوان مثال، استیل ضد زنگ 18/8 حاوی 18٪ کروم و 8٪ نیکل است که آن را در برابر خوردگی و لکه شدن بسیار مقاوم می کند. از طرف دیگر، استیل ضد زنگ 18/10 حاوی 18٪ کروم و 10٪ نیکل است که دوام و درخشندگی بیشتری را ارائه می دهد.

 

استیل ضد زنگ

انواع استیل ضد زنگ

بیش از 150 نوع استیل ضد زنگ وجود دارد و هر کدام از آنها خواص متفاوتی دارند، به همین دلیل است که درک تفاوت های آنها مهم است. در صنعت رستوران ‌داری و آشپزخانه صنعتی، تمایز بین انواع مختلف بسیار مهم است زیرا ممکن است یک نوع استیل ضد زنگ با درجه غذایی خاص برای یک کار خاص مناسب ‌تر باشد.

برای مثال، اگر در حال خرید ظروف آشپزی هستید که قرار است با غذاهای بسیار شور تماس پیدا کند، قابلمه ای که با استیل ضد زنگ 316 ساخته شده است به دلیل مقاومت در برابر خوردگی بالا، احتمالا بهتر از 304 است. درک تفاوت ‌های بین گریدها و انواع استیل ضد زنگ می ‌تواند به شما در تصمیم ‌گیری آگاهانه و خرید بهترین محصولات متناسب با نیازتان کمک کند.

 

استیل ضد زنگ ۲۰۰

استیل ضد زنگ 200 چیست؟ استیل ضد زنگ در سری 200 نسبت به انواع دیگر کیفیت پایین تری دارد و در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد. ولی به دلیل مقرون به صرفه بودن، هنوز جای خود را در آشپزخانه صنعتی حفظ کرده است.

بهترین کاربردها: ظروف نگهداری مواد غذایی

 

استیل ضد زنگ ۳۰۴

استیل ضد زنگ 304 چیست؟ استیل ضد زنگ 304 رایج ترین نوع مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی است. به دلیل داشتن سطح بالای کروم و نیکل، درخشندگی درخشانی دارد. همچنین در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است، اگرچه در برابر خوردگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نمک حساس است.

بهترین کاربردها: لوازم آشپزخانه، قطعات داخلی، ظروف آشپزخانه، ظروف کوچک، ظروف تخت، میزهای آماده سازی

استیل ضدزنگ ۳۱۶

استیل ضد زنگ 316 چیست؟ این دومین نوع رایج استیل ضد زنگ است و آلیاژ آن شامل یک عنصر اضافی به نام مولیبدن است که مقاومت آن را در برابر خوردگی ناشی از نمک و سایر مواد شیمیایی افزایش می دهد.

بهترین کاربردها: تجهیزات آشپزخانه صنعتی، کباب پز، ظروف پخت و پز پیشرفته، تجهیزات و مبلمان مورد استفاده در خارج از منزل، تجهیزات فضای باز مورد استفاده در نزدیکی اقیانوس

 

استیل ضد زنگ ۴۳۰

استیل ضد زنگ 430 چیست؟ استیل ضد زنگ 430 حاوی مقدار بسیار کمی نیکل است و به اندازه استیلهای سری 300 در برابر خوردگی مقاوم نیست.

بهترین کاربردها : ظروف تخت با کیفیت متوسط، میزهای آماده سازی، درب های لوازم خانگی، ظروف آماده القایی

استیل ضد زنگ

استیل ضدزنگ ۴۰۴

استیل ضد زنگ 440 چیست؟ استیل ضد زنگ 440 با سطح کربن بالا یکی از قوی ترین انواع مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی است. محصولات ساخته شده از استیل ضد زنگ 440 سخت، مقاوم در برابر خوردگی هستند و می توانند به خوبی در برابر سایش و پارگی مقاومت کنند.

بهترین کاربردها: چاقوهای سرآشپز با کیفیت بالا، کارد و چنگال، دستگیره درهای فر، قطعات داخلی

درجه بندی استیل ضدزنگ با سیستم Faltware

این سیستم از نسبت هایی مانند 18/0، 18/8 و 18/10 برای توصیف سطوح نیکل و کروم در استیل ضد زنگ درجه مواد غذایی استفاده می کند. کروم و نیکل دو عنصر مهم برای ظروف تخت هستند، زیرا بر مقاومت در برابر خوردگی، درخشش و مغناطیس استیل تأثیر می گذارند. در حالی که این سیستم درجه بندی معمولاً برای توصیف قاشق و چنگال استفاده می شود، ممکن است برای برخی تابه ها، قابلمه ها و سایر انواع ظروف استیل نیز استفاده شود.

 

 

استیل ضد زنگ ۱۳/۰

استیل ضد زنگ 13/0 چیست؟ برای ساخت چاقو از استیل ضد زنگ 13/0 استفاده می شود. از آنجایی که این استیل حاوی کروم کمتر و بدون نیکل است، نرم تر است و به سازندگان اجازه می دهد تا دندانه ها را به لبه اضافه کنند.

بهترین کاربردها: رستوران های عالی، غذاخوری های معمولی، هتل ها و سالن های ضیافت

 

 

استیل ضد زنگ ۱۸/۰

استیل ضد زنگ 18/0 چیست؟ استیل ضد زنگ 18/0 گزینه ای با کیفیت متوسط است و یکی از مقرون به صرفه ترین انتخاب ها است. به اندازه درجه های بالاتر در برابر خوردگی مقاوم نیست، اما مغناطیسی است. از آنجا که مغناطیسی است، می تواند توسط آهن ربا در ماشین ظرفشویی نوار نقاله و سطل زباله گیر کند و از دور ریختن آن جلوگیری کند.

بهترین کاربردها: سالن های غذاخوری، کافه تریا، شرکت های پذیرایی، رستوران های با حجم بالا، خانه های سالمندان، رستوران های معمولی، غذاخوری ها

 

 

استیل ضد زنگ ۱۸/۸

استیل ضد زنگ 18/8 چیست؟ 18/8 یکی از رایج ترین دسته بندی ها است. این استیل ضد زنگ سنگین در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. قطعات ساخته شده از این استیل ضد زنگ معمولاً نوعی تزئین یا طراحی دارند.

بهترین کاربردها: رستوران های معمولی، موسسات مجلل، هتل ها، شرکت های پذیرایی، سالن های ضیافت، رستوران های کوچک، کافه ها

 

 

استیل ضد زنگ ۱۸/۱۰

استیل ضد زنگ 18/10 چیست؟ این با کیفیت ترین نوع است که می توانید تهیه کنید. 18/10 مقاومت بالایی در برابر خوردگی ارائه می دهد. علاوه بر این، ظروفی که با این نوع تولید شده اند معمولاً دارای طرح ها یا حکاکی های منحصر به فرد و جالبی بر روی دسته ها هستند.

بهترین کاربردها از استیل ضد زنگ 18/10: رستوران های مجلل، اغذیه فروشی ها، هتل ها، سالن های ضیافت، شرکت های پذیرایی

 

اصطلاحات مربوط به استیل ضد زنگ

هنگام توصیف خواص انواع و درجات مختلف استیل ضد زنگ، چند اصطلاح و عنصر کلیدی وجود دارد که مرتباً مطرح می شوند. در زیر، ما تعاریف برخی از اصطلاحات مهم را برای دانستن و چگونگی ارتباط آنها با استیل ضد زنگ فهرست کرده ایم.

خوردگی

خوردگی به تخریب تدریجی یک ماده مانند استیل ضد زنگ در اثر واکنش های شیمیایی به محیط آن اشاره دارد. در حالی که استیل ضد زنگ به دلیل مقاومت در برابر خوردگی شناخته شده است، اما کاملاً مصون نیست. عواملی مانند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن، دمای بالا و محیط های آب شور همچنان می توانند در طول زمان باعث خوردگی شوند. با این حال، کروم در استیل ضد زنگ یک لایه محافظ بر روی سطح آن تشکیل می دهد که به جلوگیری از خوردگی بیشتر کمک می کند.

استیل ضد زنگ

آلیاژ

استیل ضد زنگ یک آلیاژ است، به این معنی که مخلوطی از فلزات مختلف است. در مورد استیل ضد زنگ، در درجه اول از آهن، کروم و سایر عناصر مانند نیکل، مولیبدن یا تیتانیوم تشکیل شده است. افزودن این عناصر خواص استیل ضد زنگ مانند مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و مقاومت در برابر حرارت را افزایش می دهد. ترکیب خاص و نسبت این عناصر در آلیاژ، درجه و ویژگی های استیل ضد زنگ را تعیین می کند.

 

عنصر

عناصر، بلوک های ساختمانی اصلی ماده هستند و نقش مهمی در ترکیب و خواص استیل ضدزنگ دارند. مهمترین عنصر در استیل ضد زنگ کروم است که مقاومت آن در برابر خوردگی را فراهم می کند. کروم با اکسیژن موجود در هوا واکنش می دهد و یک لایه نازک و نامرئی از اکسید کروم بر روی سطح استیل ضد زنگ تشکیل می دهد و از آن در برابر اکسیداسیون و خوردگی بیشتر محافظت می کند. عناصر دیگری مانند نیکل، مولیبدن و تیتانیوم به استیل ضد زنگ اضافه می شوند تا خواص خاصی مانند دوام، استحکام و مقاومت در برابر دماهای شدید را افزایش دهند.

 

 

مواد تشکیل دهنده استیل ضد زنگ

استیل ضدزنگ آلیاژی است که مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی، دوام و جذابیت زیبایی در کاربردهای تجاری دارد. دلیل اصلی اینکه استیل ضد زنگ این ویژگی ها را دارد به دلیل مواد مختلفی است که از آن ساخته شده است. مواد و عناصری مانند کروم، نیکل و کربن نقش کلیدی در افزایش کیفیت استیل ضد زنگ را بازی می کنند.

 

 

 کروم

کروم یک عنصر ضروری در استیل ضد زنگ است، زیرا یک لایه نازک و نامرئی از اکسید کروم را بر روی سطح استیل تشکیل می دهد. این لایه به عنوان یک مانع محافظ در برابر خوردگی عمل می کند و از زنگ زدگی و کدر شدن استیل جلوگیری می کند. هرچه محتوای کروم بیشتر باشد، استیل ضدزنگ در برابر خوردگی مقاوم‌تر می‌شود. به عنوان مثال، استیل ضد زنگ با محتوای کروم حداقل 10.5٪ به عنوان “ضد زنگ” در نظر گرفته می شود و به طور گسترده در آشپزخانه های صنعتی، تجهیزات آماده سازی مواد غذایی و تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

 

 نیکل

نیکل مقاومت در برابر خوردگی استیل ضد زنگ را افزایش می دهد و همچنین استحکام و چقرمگی آن را بهبود می بخشد. استیل ضد زنگ با محتوای نیکل بالاتر معمولاً در کاربردهایی که مقاومت در برابر خوردگی بالا مورد نیاز است، مانند محیط‌ های دریایی یا کارخانه ‌های فرآوری شیمیایی استفاده می ‌شود، اما همچنان در صنعت خدمات غذایی ارزشمند است.

 

 کربن

کربن عنصر دیگری است که در استیل ضد زنگ یافت می شود. مسئول سختی و استحکام استیل است. محتوای کربن در استیل ضد زنگ بسته به خواص مطلوب محصول نهایی می تواند متفاوت باشد.

 

مزایای استفاده از استیل ضد زنگ

استفاده از استیل ضد زنگ در آشپزخانه صنعتی شما مزایای زیادی را به همراه دارد و به شما کمک می کند تا عملکردی روان و کارآمد داشته باشید. در حالی که خواص و قدرت استیل ضدزنگ بسته به ترکیب آنها متفاوت است، چند نکته مثبت اصلی وجود دارد که می توانید از استفاده از تجهیزات استیل ضد زنگ لذت ببرید. مزایای اصلی استیل ضد زنگ را در زیر بخوانید.

استیل ضد زنگ

 

مقاومت در برابر خوردگی

استیل ضد زنگ در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و برای استفاده در محیط هایی با رطوبت بالا، رطوبت و یا در معرض مواد خورنده مناسب است. این مقاومت به دلیل وجود کروم است که با تشکیل یک لایه محافظ روی سطح استیل از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند.

 

بهداشت

تمیز کردن و نگهداری از استیل ضدزنگ آسان است و آن را برای کاربردهایی که رعایت بهداشت در آنها بسیار مهم است، مانند صنعت خدمات غذایی، ایده آل می کند. سطح صاف و غیر متخلخل استیل ضد زنگ از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و آن را به گزینه ای ایمن و بهداشتی برای سطوح، ظروف و تجهیزات آماده سازی غذا تبدیل می کند.

 

ماندگاری

استیل ضد زنگ می تواند در برابر دماهای شدید مقاومت کند و برای محیط های گرم و سرد مناسب است. این ماده همچنین در برابر ضربه مقاوم است و در مقایسه با مواد دیگر کمتر در معرض فرورفتگی و خراش است.

 

تطبیق پذیری

استیل ضد زنگ در گریدها و پرداخت های مختلف موجود است که امکان سفارشی سازی را برای کاربردهای تجاری مختلف فراهم می کند. چه برای اهداف زیبایی شناسی به یک سطح بسیار صیقلی نیاز داشته باشید یا برای افزایش دوام به یک سطح برس خورده نیاز داشته باشید، استیل ضد زنگ می تواند مطابق با نیازهای خاص شما طراحی شود.

 

جاذبه زیبایی شناسی

استیل ضد زنگ ظاهری شیک و مدرن دارد که به هر فضای تجاری زیبایی خاصی می بخشد. سطح تمیز و براق آن می تواند جذابیت بصری لوازم آشپزخانه، میز، سینک و سایر وسایل را افزایش دهد.

 

به طور کلی، درک انواع مختلف استیل ضد زنگ و کاربردهای آنها هنگام انتخاب مواد مناسب برای نیازهای تجاری شما بسیار مهم است. برای تصمیم گیری آگاهانه عواملی مانند مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و دوام را در نظر بگیرید. با انتخاب درجه مناسب از استیل ضد زنگ برای کاربرد خاص خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات تجاری، ظروف یا سازه های شما در برابر خواسته های صنعت شما مقاومت کرده و عملکرد طولانی مدتی را ارائه می دهند.‍

اگر می خواهید یک بیکری باز کنید، باید با بررسی انواع مختلف بیکری ها شروع کنید تا مشخص کنید کدام مدل بیکری برای شما بهترین است. انتخاب شما در نهایت بر بسیاری از تصمیماتی که به زودی می گیرید تأثیر می گذارد، از جمله اینکه به چه تجهیزاتی نیاز دارید، چه تعداد پرسنل باید استخدام کنید، و چه نوع ملکی باید اجاره کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از بلاگ تخصصی فرافود با 5 مدل بیکری که می توانید راه‌اندازی کنید آشنا شویم.

 

بیکری خرده فروشی یا بیکری عمده فروشی

قبل از شروع برنامه ریزی برای مشخصات بیکری خود، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک بیکری خرده فروشی باز کنید یا یک بیکری عمده فروشی. این یک انتخاب مهم است، زیرا نحوه تعامل شما با مشتریان، نوع ساختمان و تجهیزاتی که نیاز دارید و میزان سرمایه گذاری مالی شما را تعیین می کند.

 

افتتاح و راه اندازی یک بیکری خرده فروشی

یک بیکری خرده فروشی، محصولات پخته شده را مستقیماً به مشتریان می فروشد، و به توزیع کنندگان یا سایر کسب و کارها محصولی نمی دهد. بیکری های خرده فروشی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، اما اکثر آنها حداقل به یک کارمند نیاز دارند که مسئول اداره صندوق و کمک به مشتریان باشد.

بیکری های خرده فروشی نیز به فضای جلو و پشت (Back & Front) نیاز دارند. اگر تصور می کنید مشتریانی وارد بیکری شما می شوند و با یک فنجان قهوه و یک خوراکی شیرین می نشینند، به فضایی برای آنها نیاز دارید. این می ‌تواند هزینه بالایی داشته باشد، اما به شما این امکان را می ‌دهد که خلاقیت خود را با طراحی داخلی که با سبک بیکری شما مطابقت دارد، اعمال کنید.

 

مزایا باز کردن بیکری خرده فروشی

  • تعامل شخصی بیشتر با مشتریان
  • فرصتی برای خلاقیت با طراحی سالن و کانتر
  • معمولاً برای راه اندازی هزینه کمتری دارد

 

معایب بازکردن بیکری خرده فروشی

  • اتکا به سفارشات کوچکتر و کمتر ثابت برای درآمد
  • به کارمندان برای اجرای محوطه سالن و کانتر نیازمندیم

 

بیکری

مالکیت و راه اندازی بیکری عمده فروشی

اگر ترجیح می دهید به جای مشتریان فردی با مشتریان بزرگ تجارت کنید، می توانید یک بیکری عمده فروشی راه اندازی کنید. نانوایان عمده فروشی معمولاً محصولات خود را به مشاغل دیگر مانند رستوران ها، فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های تخصصی و حتی کافه ها می فروشند. از آنجایی که مشاغل عمده فروشی به مشتریان عادی متکی هستند، درآمد شما به افرادی که برای یک میان وعده وارد می شوند بستگی ندارد. این می تواند یک مزیت بزرگ نسبت به پخت خرده فروشی باشد.

پخت عمده ‌فروشی انعطاف ‌پذیری بیشتری را ارائه می‌ دهد، زیرا مکانی که می خواهید در آنجا کارگاه بزنید می تواند هرجایی حتی خانه تان نیز باشد. دیگر نیازی نیست ویترین فروشگاه خود را سفارشی طراحی کنید یا هزینه زیادی بابت دکور بپردازید. در پخت عمده فروشی تمرکز بیشتر بر روی محصول و بسته بندی است.

یک اشکال بالقوه پخت عمده فروشی هزینه بالای سربار است. اگر مقدار زیادی محصول را جابجا می کنید، باید کارمندان بیشتری داشته باشید تا به شما کمک کنند. ناگفته نماند، احتمالاً به تجهیزات بیشتری برای تولید محصولات پخته شده خود در مقیاس بزرگ نیاز خواهید داشت. اگر آمادگی سرمایه ‌گذاری بیشتر را ندارید، ممکن است یک بیکری عمده‌ فروشی راه حل مناسبی برای شما نباشد. با این حال، فقط به این دلیل که بیکری های عمده فروشی می توانند به بزرگی کارخانه Tastykake باشند، به این معنی نیست که باید اینطور باشند. یک بیکری خانگی که به چند غذاخوری محلی می فروشد نیز به عنوان بیکری عمده فروشی به حساب می آید و تقریباً به اندازه یک کار بزرگ به سرمایه نیاز ندارد.

 

مزایای افتتاح یک بیکری عمده فروشی

  • سفارش های بزرگ منبع درآمد ثابت تری را ارائه می دهند
  • بدون نیاز به فضای جلویی و کانتر
  • انعطاف پذیری بیشتر از نظر مکان

معایب افتتاح یک بیکری عمده فروشی

  • هزینه های اولیه بیشتر از یک بیکری خرده فروشی
  • تولید با حجم بالا ممکن است به کارکنان اضافی نیاز داشته باشد که به معنای هزینه های سربار بیشتر است

 

سبک سرویس دادن در بیکری خود را انتخاب کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید که آیا می خواهید یک بیکری عمده فروشی یا خرده فروشی راه اندازی کنید، می توانید سبک خدماتی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید. روش خدمات شما نحوه انتقال محصولات از آشپزخانه خود به مشتریان را مشخص می کند و زمانی که به نوشتن طرح کسب و کار بیکری خود ادامه می دهید مهم خواهد بود.

 

سبک های سرویس دادن در بیکری

در زیر، سبک های مختلف سرویسی را که می توانید هنگام باز کردن یک بیکری انتخاب کنید، بیان می کنیم.

 

کافه بیکری

کافه بیکری، یک بیکری خرده فروشی است که شامل یک قسمت برای مشتریانی است که می توانند بنشینند و از غذای خود لذت ببرند. باز کردن یک کافه بیکری با صندلی می تواند بیشتر از سایر مدل های کسب و کار بیکری انرژی بر باشد زیرا شما به مکانی با فضای پشت و سالن نیاز دارید. اکثر بیکری ها علاوه بر پخت و پز، غذا و نوشیدنی نیز ارائه می دهند. به عنوان مثال، شما ممکن است در کوکی ها، کیک های کوچک و کلوچه تخصص داشته باشید، اما می خواهید مواردی مانند قهوه، چای و ساندویچ را نیز سرو کنید.

 

بیکری پیشخوان دار

بیکری با سرویس پیشخوان شبیه به مورد قبلی یعنی کافه بیکری است زیرا هر دو مدل به فضایی نیاز دارند تا مشتریان بتوانند محصولات شما را سفارش دهند. با این حال، بیکری ‌های پیشخوان دار می‌ توانند کوچک‌ تر باشند و منطقه غذاخوری و نشستن ندارند. این مدل کسب و کار به طور بالقوه می تواند در هزینه های سربار شما صرفه جویی کند و می توانید قهوه و سایر مواد غذایی را نیز بفروشید. به صورت کلی این مدل بیکری یک مدل بیرون بر به حساب می آید که مشتری می تواند داخل مغازه شما شده سفارش خود را بدهد و آن را دریافت کرده و برود.

یکی دیگر از مزایای بیکری پیشخوان دار این است که می توانید به مشتریانی که فقط چند اقلام می خواهند و همچنین مشتریانی که از قبل برای سفارش انبوه تماس می گیرند، خدمت رسانی کنید. بدون تمرکز اضافی بر فضای جلویی، می توانید زمان بیشتری را برای تکمیل سفارشات بزرگ صرف کنید.

 

فودتراک بیکری

این روزها فودتراک ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده اند. تهیه آنها نسبتاً ارزان است (مخصوصاً در مقایسه با یک ملک)، و همچنین به شما آزادی حرکت در مکان های مختلف را می دهند.

با این حال، اگر این مدل کسب و کار را انتخاب کنید، احتمالاً باید جای دیگری را برای تهیه محصول خود پیدا کنید. اگر تصمیم بگیرید که محصولات پخته شده خود را در مکانی جداگانه آماده کنید، فقط به فضای کافی در کامیون خود برای ذخیره و ارائه محصول خود نیاز دارید. این به کاهش هزینه های شما کمک می کند.

 

بیکری خانگی

پخت و پز در خانه برای کارآفرینانی که سرمایه زیادی برای سرمایه گذاری در کسب و کار جدید خود ندارند عالی است. تنها چیزی که برای راه اندازی یک بیکری خانگی نیاز دارید تجهیزات مناسب، فضای کافی و مجوزهای لازم است. برخی از ایالت ها، مانند تگزاس، فروش محصولات پخته شده خانگی را ممنوع می کنند، مگر اینکه فضای آشپزخانه کاملاً از خانه جدا باشد، بنابراین مهم است که مقررات منطقه خود را بررسی کنید.

اگر تصمیم دارید یک بیکری خانگی راه اندازی کنید، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید محصولات خود را به مشتریان خود برسانید. آیا محصولات پخته شده خود را به صورت آنلاین می فروشید؟ اگر چنین است، اگر از سراسر کشور سفارش دارید، چگونه آنها را تازه نگه می دارید؟ اگر فقط قصد فروش محلی دارید، آیا کامیون تحویل یا ون با انبار یخچال دار خواهید داشت؟ پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک می کند تا به نحوه عملکرد روزانه کسب و کار خود فکر کنید.

 

بیکری تخصصی

یک بیکری تخصصی بر تولید یک یا تعداد کمی از محصولات پخته شده تمرکز دارد. به عنوان مثال، یک مغازه کیک عروسی یک بیکری تخصصی در نظر گرفته می شود زیرا آنها در ساخت یک نوع محصول به خوبی تخصص دارند. بیکری های دوستدار آلرژی و بهداشتی، مانند موسساتی که محصولات پخته شده گیاهی یا بدون گلوتن ارائه می دهند، نیز در دسته تخصصی قرار می گیرند. بیکری ‌های تخصصی نیز انعطاف ‌پذیری خوبی دارند، زیرا اگرچه روی نوع خاصی از محصول تمرکز می ‌کنید، می‌ توانید آن را در یک محیط خرده ‌فروشی یا عمده ‌فروشی تولید کنید.

 

 

انتخاب نوع بیکری که می خواهید باز کنید یک تصمیم مهم است، زیرا تعیین می کند که چگونه طرح کسب و کار بیکری خود را تنظیم کنید. وقتی تصمیم می گیرید که چه نوع بیکری را باز کنید، همچنین تصمیم می گیرید که آیا به کارمندان اضافی نیاز دارید؟ چه نوع فضای پخت را اجاره یا خریداری کنید؟ و چگونه می خواهید بیکری خود را بازاریابی کنید؟ این یک تصمیم بزرگ است، اما همچنین اولین قدم هیجان انگیز در سرمایه گذاری تجاری جدید شما است.

 

چگونه قهوه فرنچ پرس درست کنیم؟

قهوه فرنچ پرس در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین روش های دم کردن قهوه در صنعت خدمات غذایی است. قهوه دم شده در فرنچ پرس طعم های جسورانه ای را ارائه می دهد که مهمانان کافی شاپ ها، کافه ها و رستوران ها عاشق آن شده اند. در این مقاله از فرافود درباره این سبک دم کردن قهوه بیشتر بیاموزید و دستورالعمل های دم کردن فرنچ پرس ما را دنبال کنید تا دانه های قهوه خود را مانند یک متخصص دم کنید.

 

نحوه صحیح کار با فرنچ پرس

درست کردن قهوه فرنچ پرس فرانسوی یک فرآیند بدون هزینه گزاف است که می تواند کیفیت محصولات قهوه رستوران شما را بهبود ببخشد و یک قهوه خوش طعم را به مهمانان شما پاداش بدهد.

 

تجهیزات و مواد لازم برای درست کردن قهوه فرنچ پرس

برای درست کردن یک قهوه فرنچ پرس به اینها نیاز دارید:

  • دانه قهوه آسیاب شده (آسیاب نسبتا درشت)
  • آب گرم بین ۸۷ تا ۹۳ درجه سانتی گراد. برای رسیدن به این دما می توانید با استراحت دادن به آب به جوش آمده و جدا کردن آن از منبع حرارت و کنار گذاشتن آن برای یک یا دو دقیقه، به آن دست یابید.
  • یک فرنچ پرس
  • یک تراز برای اندازه گیری مواد اولیه

 

قهوه فرنچ پرس

آموزش درست کردن قدم به قدم قهوه فرنچ پرس

برای تهیه قهوه فرنچ پرس این دستورالعمل های گام به گام را دنبال کنید:

  • فرنچ پرس را از قبل گرم کنید: آب داغ را به فرنچ پرس خود اضافه کنید و آن را بچرخانید تا به خوبی قبل از استفاده گرم شود. این کار شوک دمایی دانه‌ هایتان را کاهش می ‌دهد و قهوه ‌تان را برای مدت طولانی ‌تری داغ‌ نگه می دارد.
  • آب را بردارید و خشک کنید: پس از حدود یک دقیقه، آب را از قوطی خارج کرده و پرس خود را خشک کنید.
  • دانه های قهوه را اضافه کنید: دانه های آسیاب شده قهوه را وزن کنیدو به فرنچ پرس اضافه کنید. 2 قاشق غذاخوری (28.3 گرم) پودر قهوه برای هر 1 فنجان آب لازم است.
  • پودر قهوه را خیس کنید: در ابتدا تنها به اندازه ای آب جوش اضافه کنید تا روی پودر قهوه تان را بپوشاند و آن را خیس کند.
  • مخلوط را هم بزنید و بگذارید بمانند: مخلوط را هم بزنید، درب آن را ببندید و اجازه دهید مخلوط حدود 30 ثانیه بماند.
  • اضافه کردن آب باقی مانده: درب را بردارید و آب باقیمانده را به فرنچ پرس اضافه کنید. مخلوط را به آرامی هم بزنید.
  • درب فرنچ پرس را بگذارید: درب را ببندید و مطمئن شوید که پیستون به سمت بالا کشیده شده است. این به صفحه توری مانند اجازه می دهد تا در قسمت پایین درب قرار گیرد که از خروج بخار آب از فرنچ پرس جلوگیری می کند.
  • دم کشیدن: بسته به میزان ریز آسیاب شدن دانه ها، اجازه دهید قهوه به مدت 3 تا 5 دقیقه دم بکشد. هر چقدر ریزتر زمان کمتر.
  • پیستون را به سمت پایین فشار دهید: پس از 3 تا 5 دقیقه، بالای درب را با یک دست پایین نگه دارید و با دست دیگر به آرامی پیستون را فشار دهید. این باید حدود 20 ثانیه طول بکشد و مقداری مقاومت وجود خواهد داشت.
  • قهوه را بریزید: فوراً قهوه را در ظرف قهوه یا فنجان قهوه بریزید. به دلیل غوطه ور شدن مستقیم بین آب و دانه ها، هر چه مدت بیشتری قهوه را در فرنچ پرس بگذارید، تلخ تر می شود.

 

راهنمای دم کردن قهوه فرنچ پرس

هنگامی که بر اصول اولیه تهیه قهوه  فرنچ پرس مسلط شدید، آماده هستید تا هنر قهوه خود را کامل کنید. از راهنمای دم کردن فرنچ پرس ما برای تولید یک فنجان عالی قهوه فرنچ پرس استفاده کنید. در زیر به چند سوال رایج در مورد قهوه فرنچ پرس پاسخ می دهیم.

 

نسبت قهوه فرنچ پرس

اگر نمی ‌دانید چه مقدار قهوه برای فرنچ پرس خود نیاز دارید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا می ‌خواهید یک دم نوش ملایم، معمولی یا قوی داشته باشید. برای یک دم نوش فرنچ پرس ملایم، نسبت قهوه به آب 1:17 را اندازه بگیرید. برای یک فرنچ پرس معمولی، نسبت قهوه به آب 1:15 را اندازه بگیرید. برای یک فرنچ پرس قوی، نسبت قهوه به آب 1:12 را اندازه بگیرید. یعنی به ازای هر گرم قهوه ۱۲ گرم آب.

از آنجایی که قهوه فرنچ پرس یک روش دم آوری به سبک غوطه‌ ورسازی است، آب در طول چرخه دم‌ آوری با قهوه اشباع می ‌شود و دانه ‌های قهوه دوره استخراج طولانی ‌تر نیاز دارند. برای داشتن بهترین طعم قهوه فرنچ پرس، از یک ترازو برای اندازه گیری نسبت قهوه و آب خود استفاده کنید. سبک دم کردن فرنچ پرس نسبت به روش های دیگر به قهوه بیشتری نیاز دارد.

 

سایز آسیاب قهوه فرنچ پرس

برای داشت یک قهوه فرنچ پرس به قهوه درشت آسیاب شده نیاز دارید. برای استخراج یکنواخت، پودر های قهوه باید از نظر اندازه یکنواخت باشند.

 

دم کردن قهوه فرنچ پرس چقدر زمان می برد؟

دم کردن قهوه فرنچ پرس به طور متوسط چهار دقیقه طول می کشد. اگر آب شما در دمای سردتری نسبت به ۸۷ تا ۹۳ است، می توانید زمان دم کردن را تا پنج دقیقه افزایش دهید.

فرنچ پرس چیست؟

قهوه ساز فرنچ پرس یک ظرف شیشه ای استوانه ای با پیستون و فیلتر داخلی است که برای دم کردن دانه های آسیاب شده قهوه استفاده می شود. فرنچ پرس تفاله های قهوه را در تمام مدت دم کردن با آب در تماس نگه می دارد و با پرس کردن آب داغ را به  قهوه آسیاب شده فشار می دهد.

فرنچ پرس، قهوه دم شده را از طریق صفحه فلزی داخلی خود فیلتر می کند، به این معنی که روغن های ضروری موجود در قهوه توسط فیلترها جذب نمی شوند یا تبخیر نمی شوند. در عوض، آنها در دم می مانند و منجر به قهوه ای قوی تر و غنی تر با طعم معطر تر می شوند. این روش به نام دم کردن مستقیم یاغوطه ورسازی شناخته می شود. از آنجایی که بیشتر طعم دانه های قهوه به هر فنجان منتقل می شود، قهوه فرنچ پرس روشی عالی برای دم کردن دانه های قهوه تک خاستگاه (single origin) است.قهوه فرنچ پرس

 

 

آب قهوه فرنچ پرس چقدر باید داغ باشد؟

شما باید آب فرنچ پرس خود را تا ۹۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. اگر تجهیزات لازم برای اندازه گیری دمای دقیق آب مانند کتری برقی ندارید، می توانید آب را به جوش بیاورید و سپس آن را به مدت 30 ثانیه استراحت دهید و سپس آن را روی پودر قهوه آسیاب شده خود بریزید و فرآیند دم کردن را شروع کنید.

 

قهوه دستگاهی با قهوه فرنچ پرس چه تفاوتی دارد؟

منظور از قهوه دستگاهی، قهوه ای است که از دستگاه های قهوه ساز به دست می آید. دستگاه هایی که نوشیدنی به صورت قطره ای از یک فیلتر کاغذی خارج می شوند. قهوه دستگاهی از دستگاه‌ های قهوه‌ ساز سنتی، پودر قهوه را از طریق فیلترهای قهوه فیلتر می ‌کنند و قهوه ملایم ‌تری در مقایسه با فرنچ پرس به دست می ‌دهند. اکثر دستگاه های قهوه قطره ای از دم کردن خودکار استفاده می کنند، حجم زیادی قهوه تولید می کنند و قهوه را برای مدت طولانی گرم نگه می دارند. فرنچ پرس ها مقدار کمتری قهوه با طعم قوی تری تولید می کنند که برای مصرف فوری در نظر گرفته شده است.

هنگام خرید تجهیزات کافی شاپ، به ترکیبی از ابزار و ماشین آلات برای رفع انواع نیازهای نوشیدن قهوه نیاز دارید. قبل از انتخاب قهوه، رست و ایجاد منوی خود، باید بدانید که کدام کافه ها از قهوه فرنچ پرس و کدام یک از قهوه دستگاهی سود بیشتری می برند.

  • جاهایی که از قهوه دستگاهی سود می برند: غذاخوری ها، اتاق های استراحت اداری و کافه تریا
  • جاهایی که از قهوه فرنچ پرس سود می برند: کافه های کوچک، کافی شاپ ها و بیکری ها

 

چه دانه قهوه ای برای قهوه فرنچ پرس مناسب است؟

هنگام استفاده از فرنچ پرس، همیشه بهتر است دانه های کامل قهوه را آسیاب کنید(قهوه تازه آسیاب شده)، زیرا دانه های از قبل آسیاب شده برای دم کردن مستقیم به روش غوطه ورسازی خوب نیستند.

از آنجایی که دانه ‌های قهوه در طول کل فرآیند خیساندن در تماس با آب باقی می ‌مانند، باید دانه ‌های خود را درشت‌ تر از یک اسپرسوساز یا قهوه ساز قطره ‌ای خودکار آسیاب کنید. سرعت دم کردن سریع فرنچ پرس باعث می شود که دانه های ریز آسیاب شده طعم تلخی ایجاد کنند.

قهوه فرنچ پرس

چگونه یک فرنچ پرس انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب فرنچ پرس، باید دو فاکتور را در نظر بگیرید: اجزا و اندازه. ما آنچه را که هنگام انتخاب یک فرنچ پرس باید به دنبال آن باشید را در زیر بررسی می کنیم.

 

اجزای یک فرنچ پرس

سه جز اصلی فرنچ پرس عبارتند از: بدنه، پیستون و درب آن. قطعات کوچک دیگری نیز وجود دارد، اما کیفیت پیستون، بدنه و درب، کیفیت فرنچ پرس را تعیین می کند. آنچه را که برای هر یک از این سه بخش نیاز دارید ارزیابی کنید در زیر توضیح می دهیم.

 

پیستون فرنچ پرس

قطعه پیستون شامل یک دسته و یک فیلتر است. هنگامی که دستگیره پیستون را به سمت پایین فشار می دهید، فیلتر را به سمت پایین فشار می دهد که به نوبه خود تفاله قهوه را به پایین قاب بدنه فرنچ پرس شما فشار می دهد. شما می توانید کیفیت یک پیستون را با فیلتر آن تعیین کنید. از فیلترهایی با لبه های پلاستیکی خودداری کنید. آنها پس از استفاده مکرر فرسایش می یابند و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند. با گذشت زمان، بدنه های پلاستیکی اجازه می‌ دهند تفاله‌ های قهوه در قهوه دم‌ آوری بلغزند و محصول نهایی شما را کثیف کنند. فیلتری با لبه های فلزی بادوام انتخاب کنید. فیلتر فلزی شما دست نخورده باقی می ماند مگر اینکه خم شود، این قضیه باعث می شود سرمایه گذاری شما حفظ شده و هزینه های تعویض را کاهش می دهد.

 

بدنه فرنچ پرس

بدنه استیل ضد زنگ – اگر قهوه فرنچ پرس خود را در آشپزخانه خود دم می کنید، یک بدنه از جنس استنلس استیل بهترین گزینه شماست.بدنه های فولادی ضد زنگ نه می شکند و نه در فرآیند دم کردن اختلال ایجاد می کنند. تنها اشکال بدنه فولاد ضد زنگ این است که نمی توانید فرآیند دم کردن را تماشا کنید. با این حال، اگر مشتری هرگز محتویات فرنچ پرس را نبیند اتفاق خاصی نمی افتد.

بدنه های شیشه ‌ای دما سنج دار – اگر می ‌خواهید بدنه را به مشتری نشان دهید و می ‌خواهید یک فنجان قهوه فرنچ پرس عالی بسازید، بدنه های شیشه ‌ای سکوریت شده برای کار شما ایده‌آل هستند. شیشه سکوریت شده در فرآیند دم کردن تداخلی ایجاد نمی کند و پنجره زیبایی را برای مشتری فراهم می کند تا قهوه خود را از طریق آن تماشا کند. با این حال، شیشه سکوریت مستعد شکستگی است، و آن را در کافه های با حجم بالا که احتمال وقوع حوادث در آنها بیشتر است، غیر ایده آل می کند.

بدنه های پلاستیکی – اگر یک کافه شلوغ را در یک فضای کوچک اداره می کنید و می خواهید پرس فرنچ خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید، پس یک بدنه پلاستیکی برای شما ایده آل است. بدنه های پلاستیکی به شما این امکان را می دهند که فرآیند دم کردن را مشاهده کنید اما شکسته نمی شوند. با این حال، پلاستیک در فرآیند دم کردن اختلال ایجاد می کند و محصولی با بالاترین کیفیت تولید نمی کند.

 

 

سایزهای فرنچ پرنس

شما باید تعیین کنید که می خواهید فرنچ پرس شما چه مقدار قهوه در یک زمان درست کند. فرنچ پرس های 3، 8 و 12 فنجانی رایج ترین هستند. بر حسب میلی لیتر، یک فنجان مخصوص قهوه فرنچ پرس ظرفیت ۱۲۰ میلی لیتر قهوه دم کرده را دارد.

در حالی که قهوه فرنچ پرس ممکن است به توجه بیشتری نسبت به قهوه دستگاهی شما نیاز داشته باشد، نتیجه یک فنجان قهوه معطر است که مشتریان شما از آن لذت خواهند برد. آن را داغ سرو کنید یا طعم های تند را به انتخاب قهوه های سرد خود بیاورید. مهم نیست که چگونه آن را سرو می کنید، این روش ساده و شیک دم کردن، مطمئناً سرویس قهوه رستوران یا کافه شما را بهبود می بخشد.

راه کارهایی برای بازیافت رستورانی

تخمین زده می شود که تنها یک رستوران با سرویس کامل می تواند بیش از یک تن زباله در هفته ایجاد کند. اگر این واقعیت برای شما نگران کننده است، شاید وقت آن رسیده است که به این فکر کنید که چگونه کارخانه مواد غذایی شما می تواند این همه زباله را بازیافت کند. در حالی که ممکن است فکر کنید مراحل تبدیل شدن به یک رستوران دوست دار محیط زیست زمان بر و پرهزینه است، از اینکه چقدر آسان است و چقدر می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید شگفت زده خواهید شد. راه کارهایی برای بازیافت رستورانی را در این مقاله از فرافود دنبال کنید تا رستوران خود را به سمتی سبزتر هدایت کنید.

چه موادی را یک رستوران می تواند بازیافت کند؟

قبل از شروع برنامه بازیافت رستورانی خود، دریابید که در حال حاضر مدیریت زباله فعلی شما به چه صورت است و چه موادی را بازیافت می کنید و چگونه باید آنها را از یکدیگر جدا کنید. هنگامی که متوجه شدید چه چیزی را می توان بازیافت کرد، با کارکنان آماده سازی و آشپز خانه خود صحبت کنید تا آنها بدانند که چگونه به درستی مواد قابل بازیافت را دفع کنند. همچنین، حتما به کارمندان خود بر اهمیت شستشوی ظروف قبل از انداختن آنها در سطل های مربوطه تاکید کنید. هر ذرات غذایی که روی اقلام بازیافتی باقی می ماند می تواند چرخه بازیافت را آلوده و خراب کند، بنابراین بهتر است قبل از جمع آوری آنها را تمیز کنید.

در مسئله بازیافت رستورانی اکثر مواد قابل بازیافت از آلومینیوم، فولاد، کاغذ و مقوا ساخته می شوند. محصولات پلاستیکی مانند بطری‌ها و ظرف ها نیز می‌توانند بازیافت شوند، اما کیسه ‌های پلاستیکی و اقلام ساخته شده از فوم اغلب توسط تأسیسات بازیافت جمع‌آوری نمی‌شوند، زیرا بازیافت آنها به مواد جدید دشوار است. اگر کسی که می خواهید زباله های نفکیک شده را به او بدهید،‌ قوطی های آلومینیومی یا فولادی نمی گیرد، در منطقه محلی خود برای کسب و کارهایی که آنها را خریداری می کنند، تحقیق کنید. در حالی که اقلام شیشه ای را می توان بازیافت کرد، مهم است که بررسی کنید که آیا آنها باید بر اساس رنگ مرتب شوند یا خیر.

 

بازیافت-رستورانی

نحوه بازیافت ضایعات مواد غذایی

ضایعات غذای رستوران را می توان به ضایعات قبل از مصرف و پس از مصرف تقسیم کرد. ضایعات غذایی قبل از مصرف شامل هر چیزی است که قبل از سرو غذا برای مهمانان دور ریخته می شود، مانند غذای فاسد که استفاده نشده است، محصولات جانبی حاصل از فرآیند آماده سازی یا بسته بندی مواد اولیه شما. قبل از انجام هر گونه اقدامی برای بازیافت رستورانی مواد غذایی قبل و بعد از مصرف، مهم است که یک ممیزی ضایعات غذایی در رستوران خود انجام دهید تا نوع و حجم مواد غذایی که دور ریخته می شود را مشخص کنید.

در حالی که ضایعات مواد غذایی ممکن است فوراً برای محیط زیست مضر به نظر نرسند، میوه ها و سبزیجات فاسد شده گاز متان را منتشر می کنند که گاز گلخانه ای اصلی است. این امر به ویژه با توجه به این که 40٪ از کل غذا در ایالات متحده خورده نمی شود، نگران کننده است. به جای اینکه اجازه دهید غذای رستوران شما در محل دفن زباله انباشته شود، یکی از راه های بازیافت آن را در نظر بگیرید.

 

بازیافت رستورانی ضایعات مواد غذایی قبل از مصرف

  • از سفارش محصولات اضافی خودداری کنید: حتی اگر عرضه‌ کننده شما محصول ویژه‌ ای ارائه می‌ دهد که می ‌توانید با آن محصولات بیشتری را با قیمت پایین تهیه کنید، این کار را انجام ندهید مگر اینکه رستوران شما واقعاً به آن نیاز داشته باشد. به این ترتیب از فاسد شدن محصول اضافی قبل از استفاده جلوگیری می کنید و به بازیافت رستورانی خود کمک می کنید.
  • سفارش انبوه اقلام با ماندگاری پایدار: سفارش محصولاتی که ماندگاری طولانی تری دارند در مقادیر زیاد نیاز به بسته بندی کمتری دارد و ضایعات کمتری ایجاد می کند.
  • از استیکرهای روز هفته استفاده کنید: پس از خرید یا آماده کردن اجناس، استیکرها را روی آنها قرار دهید تا بدانید چه زمانی به تاریخ انقضای آنها نزدیک می شوید. همچنین، اقلام نزدیک به انقضا را به جلوی یخچال بیاورید تا ابتدا از آنها استفاده شود.
  • از تمام اجزای خود استفاده کنید: ساقه میوه ها و سبزیجات اغلب بی فایده تلقی می شوند و دور ریخته می شوند. به جای فرستادن این اجزا به سطل زباله، از آنها برای چاشنی اضافی در سوپ ها و سس ها یا به عنوان چاشنی روی غذاها استفاده کنید.
  • به یک هدف خوب کمک کنید: اگر هنوز محصول زیادی دارید، به دنبال اهدای باقیمانده آن به نیازمندان یا سازمان های خیریه باشید.

بازیافت رستورانی

بازیافت رستورانی ضایعات مواد غذایی بعد از مصرف

  • به مهمانان ظروف یکبار مصرف برای باقی مانده غذا بدهید: آیا می ‌دانستید که مهمانان به طور متوسط حدود 17 درصد از وعده غذایی خود را پشت سر می ‌گذارند؟ به جای ریختن ضایعات در سطل زباله، به مهمان خود یک جعبه حمل و نقل غذا بدهید تا زمانی که احساس سیری به آنها دست داد، غذاهای خوشمزه شما را برای خوردن به خانه ببرند. مطمئن شوید که جعبه هایی را سفارش دهید که اندازه مناسبی دارند، به این ترتیب می توانید زباله های ایجاد شده از ظروف یکبار مصرف را نیز کاهش دهید و بازیافت رستورانی بهتری داشته باشید.
  • شروع به کمپوست کردن: این یک روش بازیافت اختراعی است که مواد آلی مانند پوسته تخم مرغ و استخوان حیوانات را به خاک غنی از مواد مغذی تبدیل می کند. برای شروع کمپوست کردن، تنها چیزی که نیاز دارید یک سطل هوادهی برای مواد قابل کمپوست و مکانی است که خاک جدید در آن از آب و هوای سرد یا گرم محافظت شود. اگر فضایی برای کمپوست خود ندارید، با ارائه دهنده مدیریت زباله فعلی خود مشورت کنید تا ببینید آیا خدماتی برای انتقال کمپوست ارائه می دهد که بتوانید به برنامه فعلی خود اضافه کنید یا خیر.

 

بازیافت رستورانی و محیط زیست

همانطور که در بالا ذکر شد، بازیافت فوم پلی استایرن بسیار دشوار است. حتی پس از 500 سال، جعبه‌ ها و فنجان‌ های استایروفومی  که بازیافت نمی ‌شوند همچنان در سیاره ما خواهند بود، زیرا مواد نمی ‌توانند توسط نور تجزیه شوند، که در فرآیند تجزیه کلیدی است. با این حال، بسیاری از گزینه های ظروف یکبار مصرف دیگر وجود دارد که سازگار با محیط زیست، قابل بازیافت یا حتی بدون زباله هستند. در حالی که این محصولات یکبار مصرف جایگزین عالی برای گزینه های دیگر هستند، سعی کنید به آرامی به ظروف غیر یکبار مصرف مانند بشقاب های پلاستیکی و ملامینه بروید. فراموش نکنید که مهمانان را با نصب یک ایستگاه بازیافت، سطل یا سطل بازیافت در محل دفع زباله معمولی خود، درگیر برنامه بازیافت رستورانی خود کنید.

چه تصمیم به استفاده از همه یا فقط یکی از این گزینه ‌های برنامه بازیافت رستورانی داشته باشید، در ایجاد محیطی پاک ‌تر قدم سبزتری خواهید گذاشت. وقتی صحبت از زباله در رستوران شما می شود، همیشه این ضرب المثل قدیمی را به خاطر بسپارید: کاهش، استفاده مجدد و بازیافت!

 

 

استارباکس دستگاه اسپرسو gravity را برای داشتن یک قهوه بهتر جایگزین دستگاه های اسپرسو فعلی خود می کند. تنها چیزی که در طول قرنطینه کرونا بیشتر از همه برایش حسرت خورده‌ ام، رفتن به کافه ‌ها است، زیرا اکنون متوجه شده ‌ام که درست کردن قهوه توسط فرد دیگری برایم لذت فوق العاده و وصف نشدنی دارد. باریستاها اغلب به اندازه کافی برای هنر خود مورد احترام قرار نمی گیرند و شاید دلیلش این باشد که مردم نمی توانند روند کار آنها را به صورت بصری ببینند. بنابراین استارباکس قصد دارد تا دستگاه اسپرسوهای حجیم و بزرگ خود را با یک برج باریک و براق (دستگاه اسپرسو gravity) جایگزین کند. این دستگاه ها از روش پر شدن شات اسپرسو از کف لیوان برای تولید یک اسپرسو بهتر استفاده می ‌کنند! با ما همراه باشید تا در این مقاله از فرافود به معرفی یکی از به روزترین و پرطرفدارترین دستگاه اسپرسو های دنیا یعنی دسنگاه gravity بپردازیم.

 

دستگاه اسپرسو gravity

معرفی دستگاه اسپرسو gravity

دستگاه اسپرسو gravity مدل فانتوم به دلیل نیاز به ایجاد تجربه بهتر مصرف کننده با باریستا متولد شد. تحقیقات نشان داده است که اگر ما مراحل تولید نوشیدنی یا غذایی که می خوریم را ببینیم آن را بسیار بیشتر دوست خواهیم داشت و همین نیز باعث می شود تا از شخصی که آن را درست کرده است بیشتر تشکر کنیم. دستگاه‌ اسپرسوهای قدیمی و بزرگ به‌ طور سنتی مزاحم این پروسه هستند و به سدی بین صنعت‌ گران نوشیدنی و قهوه ‌خوران کنجکاو تبدیل شده اند.

 

دستگاه gravity

با انتقال موتور اسپرسو به زیر پیشخوان و گنجاندن لیوان های اسپرسو مخصوص، باریستا قادر است تا بار خود را بازتر بچیند و به مشتریان اجازه دهد از فرآیند دم کردن قهوه لذت ببرند، به خصوص برای نوشیدنی های فصلی و نسخه محدود! از نگاه مشتری، دستگاه اسپرسو gravity شامل یک برج می شود که یک یک نوار افقی به آن وصل است. در انتهای این نوار افقی لیوان های اسپرسو قرار دارند که توسط خود دستگاه نگه داشته می شوند. قهوه پس از دم شدن و عصاره گیری در برج از طریق این نوار افقی به لیوان های اسپرسو بر روی دستگاه می رسد و آن ها را از کف پر می کند.

پس از اینکه لیوان های اسپرسو پر شد، انتهای میله را می توان 180 درجه پیچاند تا اسپرسو را در فنجان ریخته و سپس به صورت خودکار آبکشی شات های اسپرسو آغاز می شود. بخار دادن شیر در زیر پیشخوان اتفاق می افتد، اما کلیدهای کنترل فوم و دما در بالای صفحه قرار دارند. در جلوی برج، ظرف های دانه قهوه قرار داده شده است و این ظرف ها مشتریان را دعوت می ‌کند تا به دانه ها نزدیک ‌تر شوند و از طمع و بوی دانه ها بیشتر لذت ببرند.

 

دستگاه اسپرسو gravity

فرآیند پر کردن لیوان های اسپرسو از کف در کافه ها، به خصوص زنجیره های جهانی مانند استارباکس، غیر متعارف است زیرا بیشتر کافه های تخصصی به سمت دستگاه اسپرسو gravity می روند. اما به دلیل اینکه این دستگاه قهوه را طمع و عطری فوق العاه به شما تحویل می دهد توسط استارباکس انتخاب شده تا جایگزین دستگاه های قدیمی شان شود. پرسه دم کردن قهوه با این مدل دستگاه اسپرسو به قدری جذاب است که کار باریستا فوق العاده به چشم می آید. فانتوم به راحتی تمیز می شود. همچنین مایعات اضافی برای تخلیه و زهکشی مستقیما به داخل سینک ظرفشویی هدایت می شوند.

سری بعد که به کافه رفتید و شاهد پر شدن کرمای قهوه درون لیوان های اسپرسو بودید، یادتان باشد که از قهرمان محلی تان یک تشکر ویژه بکنید که این پروسه جذاب را برای شما با خرید یک دستگاه اسپرسو gravity کاملا به نمایش گذاشته است.

 

خطرات را می توان در همه محل های کار و تاسیسات تجاری پیدا کرد، به ویژه در صنایعی مانند رستوران داری به دلیل ماهیت کار، این خطرات بسیار رایج هستند. چه صاحب کسب و کار، چه سرآشپز یا مدیر آشپزخانه باشید، بسیار مهم است که از خطرات احتمالی آشپزخانه صنعتی آگاه باشید. اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، بیایید بفهمیم که آشپزخانه صنعتی در واقع چیست. با ما همراه باشید تا در این مقاله از فرافود نگاهی بیاندازیم به این خطرات احتمالی و راه های جلوگیری از آنها.

 

به چه جایی آشپزخانه صنعتی گفته می شود؟

به بیان ساده، یک آشپزخانه صنعتی به طور خاص برای رسیدگی به خروجی بالا، گردش مالی زیاد و فضای زیادی برای تجهیزات سنگین ساخته شده است. یک آشپزخانه صنعتی دارای چندین بخش پخت و پز متفاوت خواهد بود، بنابراین هر مکان می تواند فرآیند متفاوتی را به خود اختصاص دهد، به عنوان مثال: قسمت های خرد کردن و آماده سازی ، پخت، بسته بندی و تمیز کردن.

خطرات احتمالی آشپزخانه صنعتی عبارتند از:

  • خطرات غذایی
  • انبارداری نادرست
  • خطرات آتش سوزی و برق
  • لغزش و افتادن
  • صدمات بلند کردن تجهیزات

خطرات احتمالی در آشپزخانه صنعتی

خطرات غذایی

خطرات غذایی (به عنوان مثال، مسمومیت غذایی) یکی از بزرگترین خطرات احتمالی در آشپزخانه صنعتی است، زیرا گسترش باکتری ها می تواند منجر به واکنش زنجیره ای و بیماری کارکنان و مشتریان شود.

مسمومیت غذایی معمولاً با آلودگی گوشت خام و میکروارگانیسم ها رخ می دهد. با این حال، احتمال وقوع آلودگی را می توان به طور قابل توجهی کاهش داد:

  • شستن کامل دست ها با آب و صابون (مخصوصا بعد از توالت)
  • استفاده از تخته کاری جداگانه برای گروه های غذایی مختلف (گوشت خام، سبزیجات و غیره)
  • هر قسمت آماده سازی غذا را به وضوح بررسی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان رستوران آموزش بهداشت و پیروی از یک رژیم بهداشتی دقیق، به عنوان مثال، ضد عفونی منظم مناطق آماده سازی غذا اولیه را دارند.

 

انبارداری نادرست

یک آشپزخانه تجاری خوب باید بهداشت و ایمنی را به عنوان اولویت شماره 1 خود داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که غذا به درستی انبار شود تا احتمال بیماری کارکنان از طریق آلودگی کاهش یابد.

علاوه بر نگهداری مواد غذایی، سایر تجهیزات آشپزخانه نیز باید به درستی در کمدها یا قفسه ها نگهداری شوند تا خطر سقوط اجسام از ارتفاع کاهش یابد.

در اینجا برخی از نکات مهم برای نگهداری صحیح غذا و سایر تجهیزات در آشپزخانه آورده شده است:

  • نگهداری صحیح در یخچال. غذای آماده سازی شده در قفسه های بالایی. گوشت خام، مرغ و ماهی در قفسه های پایین. و میوه ها و سبزیجات در کشوی پایینی. اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی در ظروف مناسب برای جداسازی نگهداری می شوند.
  • اگر در تلاش برای رسیدن به طبقات بالای قفسه ها هستید، همیشه از یک نردبان یا چهارپایه استفاده کنید، تا خطر افتادن اشیا روی سرتان را کاهش دهید.
  • قفسه ها را بیش از اندازه پر نکنید.
  • سطوح و کف آشپزخانه باید همیشه عاری از مواد و کثیفی باشد.
  • خروجی های آتش نشانی باید به وضوح برچسب گذاری شده و عاری از انسداد باشد.
  • تجهیزات ایمنی آتش نشانی و کیت کمک های اولیه باید به راحتی و به سرعت در دسترس باشند.
  • مواد آلرژی زا را از مواد غیر حساسیت زا دور نگه دارید.
  • زباله ها باید به طور مناسب ذخیره شوند و به طور مرتب تخلیه شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که دمای یخچال بین 0-5 درجه سانتیگراد و فریزر زیر 18- درجه سانتیگراد باشد.

 

آتش سوزی و برق از خطرات احتمالی در آشپزخانه صنعتی

آتش سوزی و برق جز خطرات احتمالی در آشپزخانه صنعتی هستند. آنها می توانند باعث سوختگی، شوک و آسیب های بسیار جدی شوند.

خطرات احتمالی در آشپزخانه صنعتی

خطرات آتش سوزی

لازم نیست نابغه باشید تا بفهمید که آتش ‌سوزی‌ ها چقدر می ‌توانند هم برای کارکنان و هم برای مشتریان مرگبار باشند همچنین برای کل کسب ‌و کار، ساختمان‌ و دارایی‌ های داخل آن بسیار مضر هستند.

خطرات آتش سوزی می تواند از طیف وسیعی از منابع ناشی شود، مانند: سرخ کن، گاز، کباب پز، اجاق گاز، بخاری، شعله وغیره . تجهیزات معیوب، مدیریت ضعیف و آموزش ناکافی بهداشت و ایمنی می تواند یک آشپزخانه تجاری را به مکانی فوق العاده خطرناک تبدیل کند.

برای به حداقل رساندن خطر آتش سوزی باید چند کار انجام دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که مواد قابل اشتعال دور از منابع گرما نگهداری می شوند.
  • مواد شیمیایی ریخته شده را بلافاصله با مواد غیر قابل اشتعال تمیز کنید.
  • مراقب منابع احتراق و سوخت باشید
  • وسایل برقی، کابل ها و دوشاخه ها را به طور منظم برای آسیب های احتمالی بررسی کنید. این آسیب ها می تواند به صورت ترک، فرورفتگی، سیم های در معرض دید یا آثار سوختگی باشد.

 

خطرات برقی

علاوه بر خطر آتش‌ سوزی، شوک ‌های الکتریکی نیز جز خطرات احتمالی در آشپزخانه صنعتی هستند. خطرات الکتریکی شامل جابجایی تجهیزات با دست خیس، سیم کشی معیوب و یا تجهیزات معیوب می شود.

برای به حداقل رساندن خطرات الکتریکی، باید:

  • هنگام نظافت و خروج از محل کار، تمام تجهیزات برقی و وسایل آشپزی را خاموش کنید.
  • وسایل برقی را از آب دور نگه دارید.
  • تمام آموزش های ارائه شده را هنگام استفاده از وسایل و تجهیزات الکتریکی دنبال کنید.
  • اگر وسایل برقی خراب هستند، هرگز سعی نکنید خودتان آنها را تعمیر کنید.

 

لغزش و سقوط

آشپزخانه ها اغلب دارای خطرات متعددی مانند لغزش و سقوط هستند که ناشی از خطای انسانی است که علت اصلی آن وجود موانع در راهروها، کف مرطوب، پله ها و سطوح ناهموار است.

بهترین راه برای جلوگیری از لغزش و افتادن عبارتند از:

  • فوراً هرگونه ریزش مواد غذایی را تمیز کنید
  • هر گونه مانع در رفت و آمد پرسنل را برطرف کنید
  • از کفپوش های ضد لغزش استفاده کنید
  • استفاده از تابلوهای کف مرطوب بعد از تمیز کردن
  • هرگونه مشکل در کفپوش را که ممکن است خطراتی ایجاد کند گزارش دهید

 

خطرات احتمالی در آشپزخانه صنعتی

مصدومیت در اثر بلند کردن تجهیزات

آخرین مورد از خطرات احتمالی در آشپزخانه صنعتی که خیلی ها به آن توجهی نمی کنند، خطرات احتمالی از آسیب های بلند کردن تجهیزات است. در واقع، اداره بهداشت و ایمنی گزارش می‌ دهد که بیش از 30 درصد از آسیب‌های صنعت غذا و نوشیدنی عمدتاً آسیب‌های اسکلتی عضلانی ناشی از دست‌کاری ضعیف است.

برای جلوگیری از این خطرات بهتر است که این نکات را رعایت کنید:

  • هنگام بلند کردن و حمل اجسام سنگین، وضعیت جسمانی خود را در نظر بگیرید و بدنتان را طوری تنظیم کنید که پشتتان صاف باشد و قسمت مرکزی بدنتان محکم باشد.
  • جسم سنگین را نزدیک بدن خود نگه دارید و سنگین ترین طرف آن را رو به خود نگه دارید.
  • محدودیت‌های خود را بشناسید – اگر به خوبی می ‌دانید که برای حمل اجسام سنگین مشکل دارید، سعی نکنید آن را حمل کنید.
  • از تجهیزات جابجایی دستی مانند گاری یا چرخ دستی برای کاهش وزن استفاده کنید.

دانه های جادویی: چگونه بیکری ها می توانند فروش خود را با قهوه افزایش دهند؟

مارکس اند اسپنسر Marks & Spencer’s یکی از بیکری های معروف لندن به شمار می رود. این بیکری توانسته است با فروش قهوه در کنار محصولات نان و شیرینی فروش خود را به ارقام بسیار بالایی برساند. یکی از کارهای جالبی که در این سیستم انجام شده است این است که آنها یک نوشیدنی بر پایه قهوه مخصوص خودشان ابداع کرده اند و آن را در کنار محصولات بیکری به فروش می رسانند. این نوشیدنی با یک ریسترتو دبل (اسپرسپ غلیظ) به همراه فوم شیر در لیوانی کوچک سرو می شود (کوچک تر از یک flat white).

فروش فوق العاده  M&Sبا این قهوه باعث شد که تبدیل به تیتر یک روزنامه های ملی شوند و توجه زیادی را در رسانه های اجتماعی به خود جلب کنند. واضح است که فرصت بزرگی برای بیکری ها وجود دارد تا این اشتیاق به دانه را در غنیمت بشمارند، ولی سوالی که مطرح است این است که چرا یک بیکری باید به فکر جذب طرفداران قهوه باشد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از فرافود به تاثیر فروش قهوه توسط بیکری ها بپردازیم تا متوجه شویم که چرا باید بیکری ها به این امر توجه داشته باشند.

 

قهوه سود فوق العاده ای دارد اما به شرطی که مدیریت درستی در کار باشد!

Max Herbaut، مدیر فروش و آموزش ملی در کارخانه تولید دستگاه اسپرسو La Cimbali، می گوید که در حال حاضر علاقه زیادی را از سوی اپراتورهایی مشاهده می کند که قبلاً پتانسیل قهوه را در نظر نگرفته بودند زیرا تمرکزشان بر روی محصولات پخته شده بوده است.

او می‌ افزاید: «امروزه کسب و کارها همیشه در تهدید یک بیماری همه گیر دیگر مانند کرونا هستند و همچنین رقابت در خیابان‌ ها شدید شده است». این امر بسیاری را بر آن داشته تا به جریان ‌های درآمد اضافی نگاه کنند؛ و قهوه در صورت مدیریت صحیح، پتانسیل سود بالایی را ارائه می ‌دهد.

اندرو بوون، مشاور راه اندازی کافی ‌شاپ و کافه‌ ها، می ‌گوید حاشیه  سود نوشیدنی ‌های گرم باید حدود 85 درصد یا بیشتر باشد.

 

برای فروش قهوه در یک بیکری به چه تجهیزاتی نیاز است؟

 

قهوه بیکری

مصرف کنندگان قهوه متوجه شده اند که تفاوت انواع قهوه در چیست و سلیقه شان را به خوبی می دانند و همچنین با وجود انتخاب زیاد در خیابان ها، به بیکری ها توصیه می شود که روی تجهیزات حرفه ای کافه سرمایه گذاری کنند تا بتوانند در بازار رقابتی باقی بمانند.

در ساده ترین حالت، دستگاه های قهوه ساز به دو دسته تقسیم می شوند: اول دستگاه های سنتی که به مهارت های تخصصی یک باریستا نیاز دارد، و دوم دستگاه تمام اتوماتیک که بسیاری از کارهای یک باریستای آموزش دیده را انجام می دهد.

بوون پیشنهاد می‌ کند: اگر یک بیکری نمی ‌خواهد روی آموزش پرسنل خود زیاد سرمایه ‌گذاری کند، یک دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌ کنم.

او اشاره می ‌کند که استفاده از یک دستگاه تمام اتوماتیک، که گاهی به آن دستگاه دانه‌  به فنجان نیز گفته می‌شود، به این معنی است که یک کسب‌ و کار نیازی به سرمایه‌ گذاری برای یک آسیاب جداگانه، ناک باکس (برای کوبیدن تفاله ‌های قهوه مصرف‌ شده به داخل آن) یا پیچر شور ندارد.

La Cimbali چهار سایز ماشین دانه به فنجان اتوماتیک را از سطح اولیه مناسب برای تولید 150 فنجان در روز تا یک دستگاه با تولید 600 فنجان در روز عرضه می کند.

هرباوت می ‌گوید: این دستگاه‌ ها از شیر تازه و دانه ‌های قهوه تازه استفاده می ‌کنند، بنابراین مشتریان از عطر قهوه تازه دم شده در بیکری لذت می ‌برند. وی همچنین اضافه می کند که شاید استفاده از یک دستگاه اسپرسو چیمبالی مدل M26 آپشن های بیشتری به شما بدهد ولی در عوض نیز نیاز به یک باریستای حرفه ای دارید و یا باید به پرسنل خود آموزش کافی را بدهید.

او توضیح می ‌دهد: «ما با مشتریان کار می ‌کنیم تا بهترین راه ‌حل را برای آن  ‌ها شناسایی کنیم، راه ‌حلی که به دستیابی به سودآورترین درآمدها و در عین حال ارائه قهوه با طعم عالی کمک می ‌کند». سپس به چگونگی دستیابی به حداکثر بازده از طریق بهینه سازی گردش کار، به حداقل رساندن هدر رفت و افزایش فروش از منو نگاه می کنیم.

 

 

نگهداری از دستگاه قهوه ساز

بیکری ها همچنین باید هزینه نگهداری دستگاه اسپرسو خود را در نظر بگیرند زیرا خرابی نه تنها بر گردش مالی تأثیر می گذارد بلکه ممکن است مشتریان را به یک فروشگاه رقیب بفرستد.

بوون می گوید که دستگاه های تمام اتوماتیک حداقل یک بار در سال نیاز به سرویس دارند، اگرچه او سرویس و تعویض فیلتر آب را هر شش ماه یک بار توصیه می کند و اضافه می کند که هزینه سرویس بین 500 تا 700 پوند برای هر بازدید است.

 

نگهداری دستگاه اسپرسو

طبق گفته La Cimbali، 60 درصد از خرابی های دستگاه قهوه به دلیل نگهداری ضعیف تجهیزات است.

هرباوت توصیه می ‌کند: «برای جلوگیری از هزینه‌ های اضافی مربوط به خرابی های دستگاه قهوه، به علاوه از دست دادن احتمالی درآمد، این مهم است که اپراتورها بررسی ‌های منظم تمیز کردن و نگهداری را به عنوان بخشی از روال روزانه انجام دهند.» این نه تنها به کاهش خطر خرابی دستگاه کمک می کند، بلکه به ارائه نوشیدنی های با کیفیت نیز کمک می کند.

 

شرکت چیمبالی پیشنهاد می کند که:

  • برای مدل ‌های دانه به فنجان یا همان تمام اتوماتیک، بهتر است سه بار در روز از گزینه شست و شوی کوتاه مدت در جاهای خلوت و هر ۳۰ دقیقه یکبار در مکان های شلوغ استفاده شود . شستشوی کامل در پایان روز کاری معمولاً ده دقیقه طول می ‌کشد و باید حتما صورت بگیرد.
  • باریستاها باید به طور مداوم برای پاک کردن شیر کهنه بر روی نازل بخار با یک پارچه ضد عفونی ‌شده اقدام ‌کنند. در پایان روز، نازل را نیز باید از دستگاه جدا کرده و در آب گرم خیس کنید تا بهداشت و تمیزی مطلوبی داشته باشید.
  • هرباوت می افزاید: ما به مشتریان توصیه می کنیم قراردادهای خدمات و تعمیر و نگهداری را به عنوان بخش مهمی از خرید تجهیزات جدید در نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که هزینه های سالانه برای آن در نظر گرفته شده است.

 

دستگاه قهوه اتوماتیک

درگیر کردن پرسنل

آموزش کارکنان برای بیکری هایی که به دنبال ارائه نوشیدنی های گرم با کیفیت هستند حیاتی است. در حالی که ماشین ‌های اتوماتیک را می‌ت وان با حداقل آموزش استفاده کرد، آموزش یک باریستا برای کار با ماشین سنتی ممکن است به ماه ‌ها زمان نیاز داشته باشد.

سازندگان ماشین ها معمولاً آموزش هایی را هنگام فروش دستگاه قهوه ارائه می دهند که جنبه هایی از جمله نحوه کار، تمیز کردن و نگهداری را پوشش می دهد.

هرباوت پیشنهاد می ‌کند که چه دستگاه‌ های دانه به فنجان یا یک ماشین سنتی را انتخاب کنند، کارکنان از آموزش ‌های سازنده دستگاه یعنی برند چیمبالی بهره ‌مند خواهند شد.

او ادامه می دهد: «کارکنان کاملاً آموزش ‌دیده احتمالاً بیشتر درگیر هستند، نوشیدنی‌ های با کیفیت بهتر را با استانداردهای ثابت ارائه می ‌کنند و در نتیجه به ایجاد یک تجربه بسیار خوب قهوه برای مشتری کمک می ‌کنند.»

پس از انتخاب دستگاه و اطمینان از اینکه کارکنان می توانند با آن کار کندد و از آن نگهداری کنند، بیکری ها باید تصمیم بگیرند که چه نوشیدنی هایی را می خواهند به مشتریان ارائه دهند.

 

نوشیدنی سرد

مهم است که مجموعه ای از محبوب ترین نوشیدنی ها را در منوی بیکری خود داشته باشید، بنابراین اسپرسو و آمریکانو، به علاوه قهوه های مبتنی بر شیر مانند لاته، کاپوچینو، موکا و فلت وایت و همچنین چای و هات چاکلت بهتر است که در منوی شما حضور داشته باشند.

بوون پیشنهاد می ‌کند: افزودن نوشیدنی‌ های فصلی به منو ساده است ولی باعث افزایش فروش شما می شود. من برای تولید این نوشیدنی ‌های سرد چند مخلوط ‌کن اضافه می ‌کنم که 50 درصد فروش را در تابستان به خود اختصاص می ‌دهند، و برای انجام درست این کار نیز به یک دستگاه یخ‌ ساز نیز نیاز دارید.

 

در حالی که مارکس اند اسپنسر با قهوه جادویی خود سر و صدای زیادی به پا کرده اند، راه‌ های زیادی وجود دارد که یک بیکری می ‌تواند با یک نوشیدنی داغ با کیفیت، مشتریان ثابت خود را افزایش دهد و سود فروش خود را بالا ببرد. برای آشنایی با انواع مدل دستگاه اسپرسو و قهوه ساز بر اساس نیاز خود می توانید با فرافود تماس گرفته و از متخصصین ما کمک بگیرید.

سوشف  یا کمک سرآشپز کیست و به چه کسی گفته می شود؟

سوشف یا کمک سرآشپز به کسانی گفته می شود که مستقیماً به سرآشپز اجرایی و اصلی یک اشپزخانه گزارش می دهند و در غیاب آنها کل عملیات را مدیریت می کنند و بر طیف گسترده ای از وظایف از جمله نظارت بر کارکنان آشپزخانه و هماهنگی زمان بندی هر دوره نظارت دارند. این نوع سرآشپز نقشی محوری در رعایت استانداردها و کیفیت غذای یک رستوران دارد. آنها بخش مهمی از سلسله مراتب آشپزخانه هستند، به ویژه در آشپزخانه های تجاری در مقیاس بزرگ. با ما همراه باشید تا در این مقاله از فرافود به معرفی یکی از مهم ترین نقش های آشپزخانه صنعتی یعنی سوشف یا کمک سرآشپز بپردازیم.

 

سوشف  یا کمک سرآشپز چه کارهایی انجام می دهد؟

در بیشتر آشپزخانه‌ های صنعتی، سوشف  یا کمک سرآشپز در رتبه دوم قرار دارد. ما فهرستی از مسئولیت‌ های یک کمک سرآشپز را در زیر تهیه کرده‌ ایم، اما توجه به این نکته مهم است که بسته به نوع رستورانی که در آن کار می ‌کنید و ترجیحات سرآشپز اصلی لیست زیر می‌ تواند تغییر کند.

 

کمک به سرآشپز اصلی

سوشف  یا کمک سرآشپز با سرآشپز اصلی برای برنامه ریزی منو، توسعه دستور غذا و ایجاد غذاهای ویژه روزانه همکاری می کند. آنها با یکدیگر باید به خوبی هماهنگ باشند تا اطمینان حاصل کنند که آشپزی بی عیب و نقص اجرا می شود.

 

نظارت بر کارکنان آشپزخانه

در بیشتر موارد، سوشف یا کمک سرآشپز بر کارکنان آشپزخانه، از جمله آشپزهای خط گریل، آشپزهای آماده سازی و ماشین‌ های ظرفشویی نظارت می‌ کند. آنها وظایف را محول می کنند، راهنمایی می کنند و حواسشان به عملکرد کلی آشپزخانه نیز هست.

 

سوشف یا کمک سرآشپز

آماده سازی غذا

سرآشپزهای سوشف در تمام زمینه های آماده سازی غذا مهارت دارند و اغلب مسئول تهیه غذاها یا مواد اولیه پیچیده هستند. آنها دانش تخصصی در مورد تکنیک های آشپزی و مشخصات طعمی دارند.

 

کنترل کیفیت

سوشف یا کمک سرآشپز نقشی حیاتی در کنترل کیفیت دارد و باید اطمینان حاصل کند که تمام غذاهایی که از آشپزخانه خارج می ‌شوند به خوبی آماده شده و انتظارات مشتری را برآورده می ‌کنند.

 

سازماندهی آشپزخانه

کارایی در یک آشپزخانه شلوغ کلیدی است. سوشف یا کمک سرآشپز مسئول سازماندهی آشپزخانه است و اطمینان حاصل می کند که همه مواد، ابزار و تجهیزات به راحتی در دسترس هستند.

 

آموزش و توسعه

سوشف یا کمک سرآشپز اغلب در آموزش کارکنان جدید آشپزخانه و راهنمایی سرآشپزهای مشتاق نقش دارد. آنها راهنمایی می کنند، تخصص خود را به اشتراک می گذارند و به پرورش مهارت های افرادی که تحت نظارت آنها کار می کنند کمک می کنند.

 

 

سوشف یا sous chef به چه معناست؟

sous در زبان فرانسه به معنای «زیر» یا «فرع» است. بنابراین، سوشف یا کمک سرآشپز به معنای آشپز فرعی یا کسی است که مستقیماً زیر نظر سرآشپز اجرایی کار می ‌کند.

سوشف یا کمک سرآشپز

حقوق سوشف یا کمک سرآشپز

متوسط دستمزد یک سوضف یا کمک سرآشپز در ایالات متحده کمی بیش از 50000 دلار در سال است. اکثر سوضف ها بین 40000 تا 70000 دلار درآمد دارند.

تحصیلات، تجربه و گواهینامه های یک سوشف و همچنین نوع رستورانی که در آن کار می کنند، می تواند بر میزان درآمد آنها تأثیر بگذارد. آشپزهایی که آموزش رسمی آشپزی را گذرانده اند یا گواهینامه های موسسات آشپزی معتبر را دریافت کرده اند، به دلیل دانش و مهارت های تخصصی خود، ممکن است حقوق بیشتری دریافت کنند. موسسات مجلل و رستوران‌ های ناهارخوری عالی اغلب حقوق بیشتری نسبت به رستوران‌ های معمولی ارائه می ‌دهند، زیرا سطح بالاتری از تخصص آشپزی را از کارکنان خود می‌ خواهند.

 

 

چگونه یک سوشف یا کمک سرآشپز شویم؟

اگر به هنر آشپزی علاقه دارید و آرزو دارید که یک سوشف یا کمک سرآشپز شوید، مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به هدف خود طی کنید. ما برخی از رایج ترین مسیرها را در زیر بیان کرده ایم:

 

 

در مدرسه آشپزی شرکت کنید

یکی از رایج ترین راه ها برای تبدیل شدن به یک سوشف یا کمک سرآشپز، شرکت در مدرسه آشپزی است. برنامه های آشپزی به سرآشپزهای مشتاق پایه ای محکم در تکنیک های آشپزی، ایمنی غذا، تغذیه و مدیریت آشپزخانه ارائه می دهد. این برنامه‌ ها معمولاً آموزش ‌های عملی را ارائه می ‌دهند و به دانش ‌آموزان اجازه می‌ دهند تا مهارت‌ های آشپزی خود را تحت راهنمایی سرآشپزهای مجرب توسعه دهند. اگرچه هنوز باید تجربه بیشتری کسب کنید، فارغ‌ التحصیل شدن از یک مدرسه آشپزی معتبر می‌تواند در هنگام درخواست برای موقعیت ‌های آشپزی مزیت رقابتی به شما بدهد.

 

 

وارد یک برنامه کارآموزی شوید

دوره های کارآموزی به سرآشپزهای مشتاق این امکان را می دهد که با کار کردن در کنار متخصصان با تجربه، هنر آشپزی را بیاموزند. این آموزش حین کار تجربه عملی ارزشمندی را در یک محیط آشپزخانه واقعی ارائه می دهند. بسیاری از مدارس آشپزی برنامه های کارآموزی ارائه می دهند و برخی رستوران ها و هتل ها نیز برنامه های کارآموزی خود را دارند.

 

ایجاد تجربه کاری

در حالی که آموزش رسمی مهم است، کسب تجربه کاری عملی به همان اندازه در صنعت آشپزی بسیار مهم است. شروع کردن از پایین به عنوان یک آشپز یا دستیار آشپزخانه و بالا رفتن از نردبان یک مسیر معمولی برای تبدیل شدن به یک سوشف یا کمک سرآشپز است. این تجربه به شما این امکان را می دهد که نکات آشپزخانه را یاد بگیرید، مهارت های آشپزی خود را توسعه دهید و پویایی یک تیم آشپزی حرفه ای را درک کنید.

 

سوشف یا کمک سرآشپز

ویژگی های مورد نیاز یک سوشف یا کمک سرآشپز

یک سوشف یا کمک سرآشپز موفق دارای چندین ویژگی است که آنها را برای این نقش مناسب می کند. ما برخی از مهمترین ویژگی ها را در زیر فهرست کرده ایم.

 

تخصص آشپزی

به عنوان یک سوشف یا کمک سرآشپز، بر آشپزخانه نظارت می کنید و به سرآشپز در تهیه غذا کمک می کنید. بنابراین، شما باید یک پایه محکم در هنر آشپزی و درک کامل از تکنیک های مختلف آشپزی داشته باشید.

 

ویژگی های رهبری

سوشف یا کمک سرآشپز بر کارکنان آشپزخانه نظارت دارند و به آنها آموزش می دهند که این امر به مهارت های رهبری قوی نیاز دارد. شما باید بتوانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید و وظایف را محول کنید تا از عملکرد روان در آشپزخانه اطمینان حاصل کنید.

 

مهارت‌های سازمانی و توجه به جزئیات

آشپزخانه می‌تواند محیطی پرسرعت و سخت باشد، به خصوص در ساعات اوج شلوغی. به عنوان یک سوضف یا کمک سرآشپز، باید سازماندهی شده بمانید و چندین کار را به طور همزمان مدیریت کنید. این شامل هماهنگی آماده سازی غذا، نظارت بر سطح موجودی، و اطمینان از اینکه همه غذاها به موقع آماده و سرو بشوند، می شود.

 

قابل اطمینان

وقت شناسی و توانایی تحمل فشار از ویژگی های ضروری برای این موقعیت است. قابل اعتماد بودن و حضور مداوم نه تنها باعث جلب اعتماد همکارانتان می شود، بلکه به موفقیت کلی آشپزخانه نیز کمک می کند.

 

تحصیلات سوشف یا کمک سرآشپز

مدرک کاردانی یا کارشناسی در هنر آشپزی می تواند رزومه شما را تقویت کند و شانس شما را برای شغل آشپزی افزایش دهد. این برنامه ها معمولاً تکنیک های آشپزی، اصول مدیریت آشپزخانه و استراتژی های برنامه ریزی منو را پوشش می دهند. برای تقویت بیشتر رزومه خود، به دنبال گواهینامه های مربوطه باشید. گواهینامه هایی مانند سرآشپز خبره سوشف (CSC) یا سرآشپز اجرایی خبره (CEC) ارائه شده توسط فدراسیون آشپزی آمریکا می توانند مهارت های شما را تایید کنند و تعهد شما را به رشد حرفه ای نشان دهند.

وقتی صحبت از تبدیل شدن به یک سوضف یا کمک سرآشپز می شود، آموزش رسمی همیشه الزامی نیست. بسیاری از آشپزها حرفه آشپزی خود را به عنوان آشپز خط شروع می ‌کنند، در این مسیر به رتبه‌ های بالاتر رفته و تجربیات ارزشمندی را در این راه به دست می ‌آورند. این دانش عملی به آن‌ها اجازه می‌ دهد تا جزئیات یک آشپزخانه، از مدیریت کارکنان گرفته تا اجرای دستور العمل ‌های پیچیده تحت فشار را درک کنند.

 

 

سوشف یا کمک سرآشپز در هر آشپزخانه حرفه ای و صنعتی برای اجرای موثر ضروری هستند. آنها دست در دست هم با سرآشپز کار می کنند و بر طیف وسیعی از فعالیت های آشپزخانه نظارت می کنند. راه های مختلفی برای دستیابی به این موقعیت وجود دارد و با استفاده از اطلاعات بالا می توانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد مسیر شغلی خود بگیرید.

 

 

 

در حالی که بسیاری از نانواها و شیرینی پزها از فرهای دک یا روش های سنتی برای پخت و پز نان و شیرینی استفاده می کنند، امروزه نمی توان‌ از تاثیر فر نان و شیرینی ترکیبی مدرن و مزایای استفاده از آن چشم پوشی کرد. مهم ترین مزیت یک کامبی اوون پایداری است که در پخت به شما می دهد. با ما همراه باشید تا در این مقاله نظرات برخی از بهترین نانواها و متخصصین این امر در مورد فرهای ترکیبی را با هم بخوانیم.

چرا یک فر نان و شیرینی ترکیبی می تواند به پخت بهتر شیرینی کمک کند؟

استیو مریت مدیر اجرایی EPP می گوید: استفاده از یک فر کانوکشن یا فر نان و شیرینی ترکیبی به یک نانوا آزادی عملکرد بسیار بالایی می دهد. زیرا وی می تواند همزمان یا به صورت برنامه ریزی شده از بخار و هوای گرم استفاده کند.

سطح کنترل و توزیع یکنواخت گرما که فن یک فر فراهم می کند می تواند به تولید شیرینی با پخت یکنواخت و کیفیت ثابت کمک کند، به خصوص در شیرینی هایی که به صورت لایه ای هستند.

پل پاتل، سرپرست آشپزی در Convotherm می گوید: «در حالی که تقریباً می توانید هر شیرینی و یا نان خوش طعمی را در یک فر نان و شیرینی ترکیبی با کیفیت بالا بپزید، یکی از بهترین محصولاتی که در این مدل فرها پخته می شود، خمیرهایی هستند که نیاز به پف کردن و رشد کردن زیادی دارند.

هنگامی که شیرینی شما در یک فر نان وشیرینی ترکیبی پخته می شود، گرمای خشک فر محصول را احاطه می کند، و لایه بیرونی را قهوه ای می کند و ظاهری کاملا ترد به آن می دهد. در همین حال، رطوبت بخار می تواند بین لایه های پوسته پوسته شیرینی نفوذ کند و باعث پخت هرچه بهتر آن ها شود.

نانوای معروف جهانی، الکس گوچ، برنده جایزه صنعت پخت در سال 2018 برای گوجه فرنگی، زیتون و مرزنجوش آهسته کباب شده خود، گفت که تنها در صورتی از فر دک برای شیرینی استفاده می کند که به دنبال توزیع ناهموار گرما باشد، مانند کاراملی کردن کف یک محصول.  او اشاره می ‌کند که کرافین ‌ها – یک ترکیب کروسان و مافین – در فرهای نان و شیرینی ترکیبی  به خوبی پخته می شوند. وی همچنین توصیه می ‌کند که استفاده از قالب ‌هایی با فضای کافی برای گردش گرما به پخت یکنواخت آن‌ها کمک بیشتری می ‌کند.

 

فر نان و شیرینی ترکیبی

 

او ادامه می دهد: « در تمام پخت‌ ها، امتحان کردن تنظیمات مختلف بسیار ارزشمند است، از آزمایش کردن نترسید». هر نانوایی در محصولات نهایی خود به دنبال چیزی است که کمی متفاوت است و به همین دلیل است که تنوع زیادی در صنعت پخت و فرهای نان و شیرینی وجود دارد.

امروزه نیز بسیاری از فرهای ‌های ترکیبی مدرن انعطاف ‌پذیری زیادی را در مورد کنترل ‌ها ارائه می ‌دهند، هرچند که دارای برنامه ‌ها و دستور العمل‌ های از پیش بارگذاری ‌شده نیز هستند.

لی کوگر، مدیر برند Venix در Jestic Foodservice Solutions، اشاره می ‌کند که اپراتورها می ‌توانند از برنام ه‌های از پیش تعیین شده یک فر نان و شیرینی ترکیبی استفاده کنند و سپس سطوح فن، دما و رطوبت را تغییر دهند تا به رنگ مورد نظر و مورد پسند مشتریان شان برسند.

او ادامه می دهد: «به عنوان مثال، اگر اپراتور رنگ تیره‌ تری برای یک محصول می‌ خواهد، می‌ تواند حرارت خشک بیشتری و دمای کمی بالاتری به پروسه پخت خود اضافه کند، یا آن را کمی کمتر بپزد تا به جلوه خمیری بیشتری دست پیدا کند.

 

فر نان و شیرینی ترکیبی

 

فرهای رشنال مانند iCombi از یک «فرایند پخت هوشمند» استفاده می ‌کنند که می ‌توان از آن برای ایجاد یک محیط پخت مناسب، بسته به آنچه در حال پخت است استفاده کرد.

تئو بوستوک، سرآشپز شرکت منطقه ای Rational UK توضیح می دهد: تنها کاری که باید انجام دهید این است که پارامترهایی مانند قهوه ای، ترد یا مرطوب بودن محصول را انتخاب کنید، و iCombi  زمان پخت و دمای کلی را محاسبه می کند. این بدان معنی است که شما همیشه یک نتیجه را بدون توجه به مقدار محصول اولیه دریافت خواهید کرد.

جان وارد، کارشناس نانوایی در Scobie McIntosh، توصیه می کند: با این حال، برخی از محصولات وجود دارند که نباید در محیط کانوکشن پخته شوند.

او توضیح می ‌دهد: «هنگام پخت کاسترد، سوفله، کیک و نان سریع، ما تنظیمات کانوکشنی را توصیه نمی ‌کنیم. این به دلیل پخش هوای فن روی این غذاها است، زیرا آنها در ابتدا خمیر هستند و در هنگام پختن می بندند، که اغلب می تواند منجر به تولید یک محصول کج شود.

فر نان و شیرینی  پیرون

نظر متخصصین در مورد انتخاب فر نان و شیرینی ترکیبی

یک نانوا یا شیرینی پز چه فاکتورهایی را برای خرید یک فر کانوکشن یا ترکیبی باید در نظر بگیرد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه نظرات برخی از بهترین نانواها و متخصصین این صنف را در این مورد بخوانیم.

 

پل پاتل، رهبر آشپزی، Convotherm

اپراتورهای نانوایی نه تنها باید قیمت و اندازه یک واحد را در نظر بگیرند، بلکه باید نحوه استفاده از آب در محفظه پخت را نیز در نظر بگیرند. برای کاربردهای نانوایی خاص، مدل ‌های اسپریتزر تزریق آب را توصیه می ‌کنیم که بخار بسیار بهتری را برای نان و محصولات شیرینی ‌پزی ایجاد می‌ کنند.

 

تئو بوستوک، سرآشپز شرکتی منطقه ای، Rational UK

هنگام خرید یک فر نان و شیرینی ترکیبی، به دنبال فناوری ‌ها و ویژگی ‌های جدیدی باشید که در نانوایی به شما کمک می ‌کنند. به عنوان مثال، iCombi Pro ما می تواند 50٪ بارهای بزرگتر را تحمل کند و زمان پخت کوتاه تری را در مقایسه با مدل قبلی ارائه می دهد.

 

روی کیتلی، مدیر ارشد بازاریابی، مونو

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود از جمله هزینه، راندمان برق، مدت گارانتی، اینکه آیا فر دارای فن های دو جهته قابل برنامه ریزی است، کیفیت پشتیبانی پس از فروش، در دسترس بودن آماده قطعات یدکی و غیره. اگر برای مدیریت دارایی ‌ها در مکان ‌های مختلف و نظارت بر مصرف انرژی نیاز به شبکه ‌سازی فرهای خود دارید، در این صورت امکان اتصال موبایل به فر ضروری است.

فر piron

لی کوگر، مدیر برند Venix، Jestic Foodservice Solutions

اندازه و چیدمان آشپزخانه به علاوه در دسترس بودن برق و آب تعیین می کند که کدام فر نان و شیرینی ترکیبی برای کار شما مناسب تر است. به عنوان مثال، آیا یک مدل کانترتاپ جمع و جور برای آشپزخانه شما کافی است یا آیا به ظرفیت افزایش یافته ای که توسط یک اجاق ترکیبی یا اجاق گازی بزرگتر ارائه می شود نیاز دارید و آیا مناسب شما هست؟

اتصال فرهای نان و شیرینی از طریق فضای ابری به اپراتورها چندین مزیت ارائه می ‌دهد و به ویژه برای شعبه های زنجیره ای مفید است که می ‌توانند منوهای جدیدی را به اشتراک بگذارند تا به تضمین استانداردهای کیفیت در سراسر شعبه های خود کمک کنند. داشتن قرارداد تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شده مناسب تقریباً به اندازه انتخاب تجهیزات صحیح هنگام خرید اولیه حیاتی است.

جان وارد، کارشناس نانوایی، اسکوبی مک اینتاش

فرهای ترکیبی می توانند بخار و گرمای زیادی تولید کنند، بنابراین اطمینان از استخراج سربار اضافی گرما حیاتی است. برخی از اجاق های ترکیبی پیشرفته ممکن است گزینه ای برای استخراج داخلی گرمای اضافی داشته باشند. تقریباً همه فرهای ‌های ترکیبی به اتصال آب دائمی نیاز دارند تا بخار کافی در طول فرآیند پخت فراهم شود.

از آنجایی که آب اصلی گاهی اوقات می ‌تواند حاوی رسوب آهک و سایر آلاینده ‌ها باشد، معمولاً یک سختی گیرآب یا فیلتر تجاری برای جلوگیری از تجمع در داخل دستگاه توصیه می‌شود. رسوب آهک می تواند به فر نان و شیرینی ترکیبی آسیب جدی وارد کند و عدم استفاده از نرم کننده آب اغلب می تواند گارانتی دستگاه را باطل کند.

 

فرافود با ارائه انواع فر نان و شیرینی ترکیبی برند پیرون ایتالیا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای مشاهده مدل های فر می توانید به اینجا بروید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.