شاید این سوال برای تمامی افرادی که قصد احداث فست فود را دارند، پیش آمده باشد که به چه وسایل و دستگاه هایی برای پخت منوهای یک فست فود نیاز دارند

در اینجا به روش کلی و علمی برای راه اندازی فست فود اشاره می کنیم.

در مرحله اول اجرای یک فست فود باید دقت گردد که دارای استانداردهای لازم برای آماده سازی و پخت علمی باشد که این امر بدون اجرای نقشه الکترومکانیکال میسر نیست.

زیرا اگر تنها خطایی در نقشه چیدمان وجود داشته باشد، دیگر کلمه فست فود ارزش خود را از دست داده و این اتلاف وقتی که در اثر بی دقتی در چیدمان بوجود آمده غیر قابل جبران است و برای رفع آن باید هزینه گزافی را چه از لحاظ مادی و چه زمانی پرداخت نمائید.

پس اولین قدم این است که بر مبنای نقشه پلان فضا، تمامی موارد مانند انبار خشک، سردخانه بالای صفر، سردخانه زیر صفر، قسمت آماده سازی، آشپزخانه پخت و در آخر قسمت سرو غذا در نقشه دیده شوند و بر اساس استانداردها، از فضا بهترین استفاده را برای آماده سازی، پخت و تحویل غذا به مشتری را داشت. که این خود امری است که باید توسط متخصصین اجرای فست انجام شود.

در زیر مختصری به بخش های اصلی فست فود اشاره می شود:

1- انبار ها :

ورود کالا ها به فست فود از این مکان شروع می شود و برای دپوی مواد غذایی خشک، زیر صفر و بالای صفر استفاده می شوند. که شامل سردخانه ها، یخچال ها، فریزرها، قفسه بندی ها، سطل های آشغال و … می باشند.

2- آماده سازی:

برای عمل آوری محصولات ورودی به انبار از قبیل گوشت، مرغ، سبزیجات و … می باشند که برای این بخش به کالاهایی از قبیل میز استیل، سینک، وان شستشو، تخته کار، چاقو و دستگاه هایی از قبیل سس زن، آرد زن، بیفتک زن، خمیر گیر، خمیر پهن کن و … نیز داریم.

3- قسمت پخت:

این قسمت با توجه به منوی پخت دارای دستگاه های متنوعی می باشد. که می توان فر پیتزا ( ریلی – آونی – گردان ) برگر پز ریلی اتوماتیک یا گریل ذغالی، تاپینگ پیتزا و ساندویچ، دستگاه پخت تحت فشار کنتاکی ( هنی پنی )، دیسپلی گرم کنتاکی، گرمخانه سیب زمینی و برگر و …

در صورت نیاز به اصل کاتالوگ ها درخواست خود را اعلام فرمائید.

info@farafood.com

علی ایروانی

1391/07/11

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *