فر نان و شیرینی

چرا استفاده از یک فر نان و شیرینی مدرن می تواند به شما در داشتن یک بیکری بهتر کمک کند؟ پاسخ این سوال تنوع در حالت های مختلف پخت است. مخصوصا زمانی که از یک فر نان و شیرینی مجهز و خوب استفاده می کنید این توانایی را خواهید داشت تا با برنامه های مختلف نان، ‌شیرینی یا کیک خود را آماده نمایید. در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به اهمیت فر نان و شیرینی و نقشی که می تواند در توسعه کسب و کار شما داشته باشد.

 

بیکری

اهمیت فر نان و شیرینی در چیست؟

با استفاده از یک فر نان و شیرینی می توانید برنامه پخت خود را بر اساس گرما و یا بخار و یا هر دو با هم تنظیم نمایید. اهمیت فر نان و شیرینی در این است که به بیکر و نانوای شما آزادی عمل خوبی می دهد که با فرهای سنتی نخواهد داشت. درجه کنترل گرما و همچنین نحوه و میزان توزیع آن که به کمک فن های فر تعیین می شود می تواند یک ابزار و ویژگی فوق العاده برای پخت انواع نان،‌ شیرینی و کیک باشد. یکی دیگر از مزیت های استفاده از یک فر قدرتمند و مجهز ثباتی است که به شما در تولید محصول می دهد. به گفته سرآشپزهای مطرح دنیا با یک فر خوب می توانید هر آنچه که در ذهنتان دارید را بپزید و ارائه دهید.

 

نحوه عملکرد فر نان و شیرینی

زمانی که شیرینی و محصول مورد نظرتان را درون یک فر نان و شیرینی می گذارید، گرمای خشک دور تا دور محصول شما را احاطه خواهد کرد و به واسطه آن سطح بیرونی محصول تان به خوبی پخته خواهد شد و رنگ خوبی نیز پیدا خواهد کرد. در این حین بخاری که به محفظه فر اضافه می شود می تواند به لایه های درونی تر شیرینی یا کیک یا نان شما نفوذ کرده و مراحل پخت آنها را هم شروع کند. همچنین این بخار می تواند امکان رشد و پف کردن بیشتری به محصول شما نسبت به استفاده از یک فر معمولی بدهد. معمولا در محفظه فرها فضای خالی ای که مشاهده می کند به خاطر چرخش بهتر گرما و رسیدن گرما به صورت مساوی به اکثر نقاط محصول می باشد. تنوع در دنیای پخت نان و شیرینی از اهمیت بالایی برخوردار است و هر بیکر یا نانوا در نهایت به یک شکل محصول نهایی خود را ارئه می کند. استفاده از یک فر که قابلیت پخت ترکیبی دارد می تواند دست شما را در ترکیب حالت های مختلف پخت باز بگذارد و باعث شود تا خلاقیت خودتان را به خوبی نشان دهید.

 

ویژگی های یک فر نان و شیرینی

مهم ترین ویژگی یک فر نان و شیرینی در این است که قدرت خوبی در کنترل امور به شما می دهد. به عنوان مثال اپراتور می تواند یک برنامه از پیش تعیین شده را برای فر اجرا کند و در حین پخت میزان دما، میزان چرخش فن ها، میزان بخار و … را دوباره تنظیم کرده و کم و زیاد نماید تا به رنگ و میزان پخت مطلوب و مورد نظرش برسد.

به عنوان مثال اگر اپراتوری که با فر کار می کند قصد داشته باشد تا به رنگ تیره تری در محصول خود برسد می تواند میزان گرما خشکی بیشتری به فر اضافه کرده و همچنین دما را نیز بالا ببرد. یک فر نان و شیرینی مدرن مانند محصولات پیرون می تواند با طراحی کاربری آسانی که دارد برنامه ریزی برای پخت محصولات پیچیده را بسیار ساده تر کند.

 

فر پخت نان و شیرینی

زمانی که می خواهید یک برنامه را برای فر تنظیم کرده و آن را در حافظه ذخیره نمایید باید که پارامترهای مختلفی همچون میزان قهوه ای شدن سطح محصول، میزان ترد بودن آن، دما و مدت زمان را مشخص کنید. از مهم ترین ویژگی های یک فر به روز و مجهز این است که می توانید این برنامه را بدون کوچک ترین تغییری بارها و بارها تکرار کنید و یک محصول مشابه را تحویل بگیرید.

وجود فن در یک فر نان و شیرینی به این معنا نیست که در پخت تمامی محصولات نان و شیرینی خود بخواهید که از آن استفاده کنید. وجود یک فن برای اضافه شدن قابلیت های بیشتر است و در صورتی که بخواهید می توانید در طول یک پخت به صورت کامل فن را خاموش کرده و از آن هیچ استفاده ای نکنید. به گفته بسیاری از بیکرها و نانواهای معروف دنیا بهتر است برای پخت شیرینی هایی مانند سوفله و یا برخی از کیک ها از فن استفاده نکنید.

 

آیا به خرید یک فر نان و شیرینی جدید احتیاج دارید؟

پاسخ به این سوال بستگی به نوع کسب و کاری و جایی که می خواهید به آن برسید دارد. به عنوان مثال اگر به تازگی قصد راه اندازی یک کافه بیکری را دارید و هنوز تجهیزات خود را خریداری نکرده اید می توانید با یک انتخاب هوشمند تنوع بسیار فوق العاده ای به محصولات نان و شیرینی خود بدهید. در صورتی که در این زمینه از قبل مشغول به فعالیت بوده اید و قصد دارید تا ایده های جدیدی به کارتان اضافه کنید نیز می توانید با خرید یک فر نان و شیرینی جدید سطح کیفی محصولات خودتان را بالاتر برده و کمی از هزینه ها و زحمات تولید نان و شیرینی خود بکاهید.

 

معرفی فر نان و شیرینی پیرون ایتالیا

کارخانه پیرون واقع در شهر پادووا ایتالیا است و تمامی محصولات خود را نیز در همانجا تولید می کند. فرهای پیرون در مدل های مختلفی قابل عرضه است و با توجه به نیازی که دارید می توانید از بین مدل های ۴ سینی، ۶ سینی، ۱۰ سینی و ۲۰ سینی انتخاب نمایید. اگر فضای کار کوچکی دارید ولی همچنان نیازمند بیش از یک فر برای پخت انواع محصولات خود هستید می توانید با قرار دادن دو فر ۴ سینی بر روی یکدیگر نهایت استفاده را فضای خود ببرید. فرهای ۴ سینی در دو مدل اتوماتیک و همچنین کنرل دستی عرضه می شوند. از دیگر مزیت های فر نان و شیرینی پیرون می توان به این اشاره کرد که در این فرها می توانید از سینی ۶۰*۴۰ و همچنین بن ماری ۱/۱ به طور همزمان استفاده کنید. برای مشاهده انواع محصولات پیرون با جزئیات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *