سازندگان این دستگاه به دور از هیاهوی خبری زمان زیادی را صرف ساخت این روبات فوق العاده انجام داده اند. الکس وارداکوستاس مدیر اجرایی این شرکت در پاسخ به سیاست دوری از اخبار عمومی اعلام کرد که آن ها ترجیح میداده اند به جای صحبت کردن راجع به دستگاه آن را مستقیما به مردم نشان دهند.

شرکت وارداکوستاس در سال 2012 در اینترنت این خبر را پخش کرد که دستگاهی ساخته است که قادر به پخت و پز بیش از 400 ساعت برگر در ساعت است. صحبت ها درباره این کمپانی زمانی که آن ها 18 میلیون دلار سرمایه گذاری کردند بسیار افزایش یافت. این دستگاه کانسپت جدیدی را در دنیای برگر به همه معرفی می کند.

این برگر با قیمت 6 دلار با برگر بیگ مک مک دونالد رقابتی است زیرا به فضای کمتری برای آشپزخانه نیاز دارد و در نتیجه سالن شما بزرگتر می شود. خریدار این دستگاه می تواند بیش از 40 درصد از درآمد خود را صرف خرید مواد اولیه بکند. این بدان معنی است که شما برای قیمت گذاری نیازی به کاهش هزینه های معمول در خط تولید برگر مانند استفاده از گوشت های کارخانه ای را ندارید. این قیمت گذاری نهایی به رستوراندار این اجازه را می دهد از مواد اولیه با کیفیت عالی استفاده کند. در نسخه اولیه این دستگاه منویی نوشته شده توسط سرآشپز معروف نیک بالابار و همچنین رسپی 15 سس و 12 ادویه وجود دارد.

سازنده این دستگاه معتقد است به دلیل قیمت گذاری نهایی برگر مشتری از حق انتخاب های فراوانی برخوردار است و این آغاز دوره ای جدید از نوآوری در صنعت غذایی است. وارداکوستاس معتقد است زمانی کشاورزان و تراکتورها برای صنعت غذایی کار شایسته انجام دادند ولی الان نوبت نسل جدید است که پیشرفت چشمگیری در صنعت غذایی ایجاد کنند.

سازنده دستگاه به جای این که به دنبال ساخت روباتی باشد که وظایف انسانی را عینا تکرار کند به دنبال ساخت دستگاهی بوده است که فراتر از وظایف انسانی عمل کند. برای مثال سنسوری در روبات برای تنظیم دمای عالی پخت برگر تعبیه شده است. یک آشپز نمی تواند به طور همزمان دو برگر را به یک اندازه و همزمان بر روی گریل جا به جا کند. کاری که توسط روبات به راحتی انجام می شود. این روبات قابلیت فوق العاده ای در اضافه کردن مواد اولیه به ساندویچ  دارد.

برای مثال شما می توانید به ضخامت یک میلی متر سس اضافه کنید. شما با این روبات قابلیت شخصی سازی منو را هم توسط آشپز و هم توسط مشتری دارید. وارداکوستاس سازنده دستگاه می گوید اگر یک دستگاه برای شما مفید است شما به آن ربات نمی گویید این مثل دستگاه ظرفشویی شماست ولی آن را روبات صدا نزنید.

برخلاف اینکه برگرها توسط یک دستگاه پخته می شوند سازنده به دنبال این است که تجربه مشتریان و کارکنان خود را بر مبنای خلاقیت و تعامل اجتماعی ایجاد کند. و آن ها بتوانند تمرکز کافی بر روی کارهای خلاقانه تر داشته باشند. این روبات دارای کیوسک های دیجیتالی است که باعث می شود مشتری برای انتخاب غذای خود راحت تر باشند و امکانات فراوانی در انتخاب به آن ها بدهد. این شرکت قصد دارد سرمایه گذاری فوق العاده ای برای کارکنان خود انجام دهد همانند کاری که گوگل کرده است.

همچنین کارکنان خود را موظف می کند 5 درصد از وقت خود را صرف مطالعه کنند. استیو فرن، عضو کمیته اجرایی، خاطرنشان کرد که ماهیت پیچیده ماشین های آن، به طور طبیعی می تواند فرصت های شغلی منحصر به فرد را برای کارکنانی که  با تجهیزات کار می کنند، باز کند.

او معتقد است که مهارت های به دست آمده از کار با این ربات ها به طور بالقوه می تواند به سایر صنایع منتقل شود و فرصت های پیشرفته ای را در شرکت ایجاد کند. این شرکت بعد از ساخت روبات برگری خود به دنبال ورود در سایر زمینه های غذایی است.

استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.
www.farafood.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *