تجهیزات بار سرد

بار کافه شما به بارتندری نیاز دارد که به طرز اصولی و حرفه‌ای بتواند نوشیدنی‌های منوی شما را برای مشتریان‌ آماده کند. برای این منظور بارتندر شما علاوه بر مواد اولیه‌ نظیر میوه و آب میوه و انواع سیروپ و … به تجهیزاتی نیاز خواهد داشت ( تجهیزات بار سرد ) تا مواد را به خوبی با هم ترکیب و در زمان کوتاه نوشیدنی بی‌نظیری را سرو کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تجهیزات بار سرد کافه بپردازیم.

 

تجهیزات بار سرد

 

بار مت | تجهیزات بار سرد

بار مت یکی از پر استفاده‌ترین تجهیزات بار سرد هر کافه است که بارتندرها می‌توانند نوشیدنی را بر روی آن تهیه کنند. حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام درست کردن یک نوشیدنی سرد، نشتی آن و یا انتهای خیس  لیوان سطح کارتان را کثیف کند. به منظور جلوگیری از این اتفاق بارمت یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. جنس بارمت ها معمولا از پلاستیک ضخیم است و هنگام کار به راحتی می‌توانید آن را درون سینک خالی کنید و بشویید.

 

سرویس مت 

همانند بارمت‌ها سرویس مت نیز به منظور تمیز نگه داشتن بار شما استفاده می‌شود با این تفاوت که پهنای آن بیشتر از بارمت است و در قسمت تحویل نوشیدنی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرویس مت و بار مت از مهم‌ترین تحهیزات بار سرد به شمار می‌روند.

 

تجهیزات بار سرد

 

بار اسپون |تجهیزات بار سرد

بار اسپون یا تال اسپون به معنی قاشق بلند یکی از پر کاربردی ترین تجهیزات بار سرد است که به منظور هم زدن انواع نوشیدنی استفاده می‌شود. دسته بار اسپون‌ها به صورت پیچی است تا در هنگام چرخش به راحتی در دست شما بچرخد. استفاده اصلی از بار اسپون زمانی است که شما بخواهید یک نوشیدنی را به آرامی همراه با یخ هم بزنید. همچنین از دسته بار اسپون به منظور درست کردن نوشیدنی‌های لایه‌ای می‌توانید استفاده کنید.

 

تجهیزات بار سرد

 

درب باز کن 

تصور یک بار بدون درب باز کن سخت است. برای نوشیدنی‌های شیشه‌ای درب دار استفاده از یک درب باز کن سرعت کار شما را خیلی بالا خواهد برد مخصوصا اگر از مدل‌های دیواری استفاده کنید. درب باز کن در مدل‌های دستی و دیواری از پر کاربردترین تجهیزات بار سرد به شمار می‌روند.

 

تجهیزات بار سرد

 

شیکر | تجهیزات بار سرد

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات بار سرد هر کافه شیکر است. مواد اولیه مانند یخ، سیروپ و آب میوه و .. را درون شیکر استیل بریزید و بعد از تکان دادن به مقدار کافی به راحتی می‌توانید آن را درون لیوان سرو کنید. بعضی از شیکرها صافی دارند ولی اکثر شیکرهایی که در بار استفاده می‌شوند بدون صافی هستند. به طور مثال انواع نوشیدنی‌های موهیتو را می‌توان با شیکر درست کرد.

تجهیزات بار سرد

 

 

صافی یا استرینر

برای شیکرهایی که خودشان صافی ندارند می‌توانید از صافی یا استرینر استفاده کنید. از صافی برای جلوگیری از ریختن مواد درون شیکرها به دورن لیوان سرو استفاده می‌شود و جز غیر قابل حذفی در تجهیزات بار سرد به حساب می‌آیند. جنس صافی‌ها بهتر است که استیل باشد تا به راحتی بتوانید آن‌ها را بشویید.

تجهیزات بار سرد

 

ریل سیروپ|تجهیزات بار سرد

برای نگهداری سیروپ‌ها و بطری‌ها شما به فضایی نیاز دارید که به آن ریل می‌گوییم. ریل‌ها در قسمت جلویی بار سرد یا کلد استیشن شما باید قرار داشته باشند تا دسترسی خوبی به شما بدهد و به راحتی بتوانید بطری‌ها و سیروپ‌ها را در نوشیدنی خود استفاده کنید. به ریل بار سرد اصطلاحا اسپید ریل نیز گفته می‌شود که هنگام تهیه تجهیزات بار سرد باید آن را در نظر بگیرید.

تجهیزات بار سرد

 

آسان ریز

آسان ریز از کاربردی‌ترین تحهیزات بار سرد به شمار می‌رود. بعضی از بطری‌ها و شیشه‌های سیروپ بر روی خودشان آسان ریز ندارند و شما باید یک آسان ریز به آن‌ها اضافه کنید. استفاده اصلی از آسان ریز به منظور کنترل میزان مصرف سیروپ و کنترل هزینه‌های بار شما است.

تجهیزات بار سرد

 

 

تخته کار |تجهیزات بار سرد

به منظور برش میوه‌ها برای گارنیش نوشیدنی‌ها بارتندر شما حتما به یک تخته کار نیاز دارد. استفاده از تخته کار به منظور رعایت مسائل بهداشتی و ایجاد کردن یک سطح ایمن برای بریدن میوه‌ها است. شاید بتوان گفت نبود تخته کار در تجهیزات بار سرد یک کافه سرعت و کیفیت کار شما را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

تجهیزات بار سرد

 

 

یخ خردکن

برای درست کردن انواع نوشیدنی حتما به یخ خرد شده نیاز خواهید داشت. ایس کراشر یا یخ خردکن یکی از تحهیزات بار سرد که سطح کیفی نوشیدنی‌های شما را می‌تواند خیلی بالاتر ببرد. یخ خردکن را در دو مدل دستی و برقی می‌توانید برای بار خود تهیه کنید.

تجهیزات بار سرد

 

جیجر | تجهیزات بار سرد

از مهم‌ترین مسائل هر کافه کنترل هزینه و مواد مصرفی است. از جیجر برای پیمانه کردن سیروپ یا آبمیوه استفاده می‌شود تا بارتندر هر بار به یک میزان مشخص از مواد استفاده کرده و بتواند نوشیدنی‌هایی با طمع یکسان تولید کند. جیجر یا چیگر از اصلی‌ترین تجهیزات بار سرد حساب می‌شوند.

 

تجهیزات بار سرد

 

 

آبمیوه گیری

برای انواع نوشیدنی‌های بار سرد شما به یک دستگاه آبمیوه‌گیری یا آب مرکبات گیری نیاز خواهید داشت. مدل‌های برقی برای آبگیری در حجم بالا به کار برده می‌شوند. آبلیموگیر دستی یکی از کاربردی ترین تجهیزات بار سرد به شمار می‌رود و در انواع نوشیدنی‌های سرد شما به کار خواهد رفت.

تجهیزات بار سرد

 

مادلر |تجهیزات بار سرد

مادلر یکی از پر استفاده‌ترین تحهیزات بار سرد است که تنها برای درست کردن موهیتو استفاده نمی‌شود. بارتندر شما برای درست کردن بسیاری از نوشیدنی‌ها به یک مادلر خوب نیاز خواهد داشت. از مادلر برای آزاد کردن طمع و مزه و بوی میوه‌ها و برگ‌ها استفاده می‌شود.

تجهیزات بار سرد

 

پوست کن

یکی از ضروری‌ترین تحهیزات بار سرد برای گارنیش کردن نوشیدنی‌ها یک پوست کن تیز و قوی است. از پوست کن علاوه بر گارنیش کردن می‌توانید برای پوست کندن میوه‌ها نیز استفاده کنید.

تجهیزات بار سرد

 

ریمر |تجهیزات بار سرد

برای بسیاری از نوشیدنی‌های سرد بر روی لبه لیوان خود به ریم شکر یا نمک نیاز دارید. ریمر یکی از تجهیزات بار سرد است که کار بارتندر را بسیار راحت کرده و سرعت آماده سازی وی را بالا می‌برد.

تجهیزات بار سرد

زستر

گاهی اوقات بارتندرها با چاقو زست پوست لیمو یا پرتقال را برای گارنیش نوشیدنی خود می‌گیرند. اما با استفاده از یک زستر می‌توانید به سادگی سرعت و کیفیت انجام این کار را بالا ببرید. زستر در انواع شکل‌های مختلف از پر استفاده‌ترین تجهیزات بار سرد به شمار می‌روند.

تجهیزات بار سرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *