رژیم غذایی دوران کرونا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام مبتلا شدن به کرونا باید رعایت کنید رژیم غذایی کرونا شما می‌باشد. بدن شما در زمانی که به این ویروس مبتلا شده‌اید به مواد غذایی خاصی نیاز دارد تا با تامین انواع ویتامین و مواد معدنی، عملکرد سیستم دفاعی خود را بالا ببرد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به بررسی مواد غذایی بپردازیم که بهتر است در رژیم غذایی کرونا خود رعایت کنید.

رژیم غذایی  کرونا با تنوع بالا بگیرید

هر روز در رژیم خود مواد سبوس دار نظیر گندم، ذرت و برنج و همچنین حبوباتی مانند عدس و لوبیا را قرار دهید. مهم‌ترین نکته در رژیم غذایی کرونا در نظر گرفتن تنوع غذایی بالاست پس حتما از مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه غفلت نکنید. یکی دیگر از مهم‌ترین موادی که بدنتان در طول این دوران به آن نیاز دارد پروتئین حاصل از انواع گوشت نظیر گوشت قرمز، مرغ ، شیر و ماهی است. مواد غذایی سبوس دار نظیر برنج قهوه‌ای و جو به علت دارا بودن فیبر با کیفیت بالا ارزش غذایی بالاتری دارند.

 

 

مصرف نمک را در رژیم غذایی کرونا کاهش دهید

مصرف نمک را در رژیم غذایی کرونا به 5 گرم در روز معادل یک قاشق چای خوری کاهش دهید. در پخت و پز روزانه خود از سس‌های پر نمک مانند سس سویا و سس ماهی استفاده نکنید. اگر از غذاهای کنسروی و آماده استفاده می‌کنید حواستان باشد شکر و نمک به آن اضافه نشده باشد. نمکدان را از روی میز غذاخوری خودتان حذف کنید و سعی کنید با سایر ادویه‌ها و سبزیجات معطر غذای خودتان را طمع دار کنید. از غذاهای آماده‌ای استفاده کنید که در آن سدیم کمتری به کار رفته است.

 

 

مصرف روغن و چربی را کنترل کنید

در پخت و پز رژیم غذایی کرونا به جای روغن‌هایی نظیر کره از روغن زیتون، کنجد، آفتاب‌گردان، سویا و ذرت استفاده کنید. گوشت بوقلمون و مرغ و ماهی چربی کمتری نسبت به گوشت‌های قرمز دارند پس از گوشت‌های سفید بیشتر استفاده کنید. لبنیات کم چرب مصرف کنید. از فراورده‌های گوشتی به دلیل وجود چربی بالا استفاده نکنید. به جای پخت و پز با روغن روش‌هایی نظیر بخار پز را امتحان کنید.

 

 

 

کاهش مصرف شکر در رژیم غذایی کرونا

در رژیم غذایی کرونا از مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا، آب‌ میوه‌های قندی، آب‌های طمع دار، نوشیدنی‌های فوری، قهوه فوری، شیرکاکائو و به طور کلی موادی که قند بالایی دارد پرهیز کنید. از مصرف میان وعده‌هایی نظیر کیک، شکلات، کوکی بپرهیزید و به جای آن از میوه‌های سالم استفاده کنید. توجه داشته باشید که به کودکان زیر 2 سال به هیچ عنوان نباید شکر و نمک داد همچنین بعد از دو سال نیز باید مصرف این مواد با احتیاط و کنترل شده باشد.

 

 

آب به میزان کافی بنوشید

هنگامی که به کرونا مبتلا شدید به بدن خودتان تا جایی که می‌توانید آبرسانی کنید زیرا برای سلامت و ارتقای سیستم ایمنی آب نقش بسزایی دارد. در نظر داشته باشید که بهتر است در رژیم غذایی کرونا به منظور کاهش مصرف نوشیدنی‌های قندی آب بنوشید.

 

در رژیم غذایی کرونا الکل مصرف نکنید

در یک رژیم غذایی کرونا الکل جایی ندارد. مصرف الکل در مقابله با کرونا نقشی ندارد و می‌تواند برای بدن شما مضر باشد. در واقع با مصرف الکل و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدنتان خودتان را بیشتر در معرض کرونا قرار می‌دهید و در طولانی مدت نیز دچار عارضه‌های دیگری نظیر مشکلات کبدی، عروقی، قلبی و همچنین سلامت روانی می‌شوید.

 

نوزادان و مصرف شیر طبیعی مادر

شیر طبیعی مادر به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های بسیار و مواد معدنی برای نوزاد و تقویت سیستم ایمنی آن نقش مهم و پر رنگی دارد و بهتر است در رژیم غذایی کرونا در نظر گرفته شود. نوزادان زیر شش ماه حتما باید از شیر طبیعی مادر استفاده کنند و بین 6 ماه تا 2 سال نیز بهتر است این رویه ادامه پیدا کند.

 

استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.

www.farafood.com

آشپزخانه صنعتیتجهیزات نانواییفر نانفر اونوکس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *