پاییتخت شلوغ ایران، تهران، ترکیبی از فرهنگ سنتی و مدرن است. از غذاهای سنتی ایرانی یا غذای بین المللی ایرانی چلو کباب، تا غذاهای بین المللی الهام گرفته شده، این شهر دارای طیف گسترده ای از رستوران ها برای همه ی سلیقه ها می باشد.

در اینجا 10 تا از بهترین رستوران های تهران را به شما معرفی میکنیم.

بیکس

رستوران بیکس یکی از  موفقترین و شناخته شده ترین زیر مجموعه های گروه مانسون در تهران است، که با هدف ارائه غذاهای مرسوم کالیفرنیایی تاسیس شد. این رستوران در ماه های گرم تابستان با غذاهای تازه و سبک مثل سالمون گریل شده، آووکادو و خامه فریچ روی پنکیک سیب زمینی ترد، یا میگوی کبابی همراه با لیمو و جعفری و پاستا پذیرای میهمانان خود می باشد. طراحی داخلی این رستوران با مبلمان قرمز رنگ و شاداب، کف سنگی خاکستری، کانتر بار از جنس استیل و همچنین نورپردازی مدرن، به همان اندازه تازه و مدرن است. در محوطه بیرونی، بیکس دارای حیاطی زیبا با مبلمان سفید رنگ و چتر های بزرگ، مناسب برای یک عصرانه دلپذیر در فضای سبز می باشد.

کافه شمرون

کافه شمرون با محیطی آرام و جذاب به صبحانه های فوق العاده اش در تهران شناخته شده است.حتی به گفته ی بعضی از بازدیدکنندگان، در سطح شهر این کافه بهترین کیک ها را سرو می کند.کافه شمرون در طول هفته با بوفه ی صبحانه پذیرای میهمانان خود می باشد، همچنین آنان می توانند از چای یا قهوه در کنار کیک هویج، جینجر لیموناد تازه یا آیس تی و غذاهایی مثل برگر و لازانیا در یک باغ خوش منظره لذت ببرند.کافه شمرون در داخل باغ موزه هنر ایرانیان واقع شده که فضایی دوست داشتنی به مساحت تقریبا یک هکتار همراه با درختان قدیمی زیبا، فواره ها، آبراهه ها و نمونه هایی از معماری ایران باستان است. این کافه بعضی مواقع برگزارکننده نمایشگاه آثار هنرمندان محلی نیز می باشد.

تماشا

تماشا از دیگر زیر مجموعه های گروه مانسون است. این رستوران دارای منوی متنوعی از غذاهای بین المللی برای همه ی سلیقه ها می باشد، مثل: مرغ تریاکی، میگو سوخاری، ماهی قزل آلا گریل شده همراه با کره و لیمو و پوره سیب زمینی، یا غذاهای محلی از قبیل کباب ها مثل جوجه کباب ( مرغ گریل طعم دار شده با پیاز آب لیمو و زعفران)، کباب برگ (طعم دار شده در روغن زیتون،پیاز،سیر،زعفران،نمک و فلفل سیاه) .دکور این رستوران نیز بسیار مجلل همراه با سقفی پر از تزئینات، سنگ و آثار هنری زیبا است.

البرز

اسم این رستوران برگرفته ار رشته کوه های زیبای البرز که سراسر ضلع شمالی ایران را دربرگرفته است می باشد. رستوران البرز در سال 1967 افتتاح و به یکی از بهترین کباب سراهای تهران شناخته شده است.فضای داخل رستوران پر از حس سرزندگی می باشد.علاوه بر کباب،البرز غذاهای دیگر کبابی، استیک و برخی از غذاهای دریایی را نیز سرو می کند.یکی از غذاهایی که حتما باید در اینجا امتحان کنید چلو کباب با برنج باسماتی یا برنج ایرانی زعفرانی است.

دیوان

اگر به دنبال لذت بردن از غذای ایرانی مدرن در یک محیط شیک هستید، دیوان بهترین انتخاب است. فضای داخل رستوران دارای تم مشکی و سفید و تشدید آن با رنگ فیروزه ای، همچنین آثار هنری ایرانی زیبا و رنگارنگ ،نورپردازی مدرن و از همه جالب تر نمای خیره کننده ای از کوه های البرز در فاصله دور از داخل رستوران، به آن جلوه ای دیگر می بخشد. از پیش غذا های این رستوران می توان به پیراشکی گوشت گاو ترد- نان پیراشکی پخته یا سرخ شده-با زرشک و سبزیجات، و برای غذای اصلی crispy duck house پخته شده با گردو، شهد انار و مارمالاد پرتقال اشاره کرد. همانطور، یکی از غذاهای دیوان را که باید امتحان کنید، بلدرچین پخته شده در فر و طعم دار شده با لیمو همراه با کوسکوس است.

لئون

لئون یک مجموعه رستوران ایتالیایی با سه شعبه در سه نقطه تهران است، که زیباترین شعبه آن در سام سنتر فرشته قرار دارد. یک محیط رمانتیک و شیک با طراحی فوق العاده می باشد و غذا را به نحوه ای دلچسب به میهمانان ارائه می کند. این مجموعه رستوران مدرن فعالیت خود را در اواسط دهه 1960 آغاز کرد اما در سال 2010 دستخوش یک سری تغییرات شد و در حال حاضر دارای یک محیط عالی و یک منوی کاملا به روز از غذاهای ایتالیایی معتبر است. شما می توانید از پیش غذاهای این رستوران مثل گوشت گاو با لیمو،روغن زیتون و پنیر پارمزان یا یک سالاد تازه و ساده کاپریس از پنیر موتزارلا،گوجه فرنگی و ریحان و به دنبال آن پاستای خامه ای کربونارا همراه با بیکن، سیر و پنیر پارمزان به عنوان غذای اصلی لذت ببرید.

 

تراس

تراس برای بیکس رستوران خواهر محسوب می شود و هر دو این رستوران ها غذاهای سبک کالیفرنیا را سرو می کنند. تراس یک رستوران کوچک دو طبقه با فضایی صمیمی همراه با یک تراس کوچک است. هنگامی که به آنجا میروید قطعا جذب طراحی شیک و مدرن و همچنین مبلمان مدرن آنجا می شوید.تراس از رستوران های محبوب مردم تهران محسوب می شود که دارای محیطی شیک و هوشمند با منوی خوشمزه ای از غذاها می باشد،که شامل پیش غذاهایی مثل سوپ ماهی با سس marinara  همراه lemon-caper aioli و غذای اصلی مثل استیک و پنیر بری با سس قارچ و ریحان تازه، و دسرهایی از جمله پاناکوتا با انبه می باشد.

مانسون

مانسون فعالیت خود را در سال 1998 آغار کرد و بیش از 15 سال است که به عنوان عضو اصلی رستوران ها در پاییتخت حضور دارد. و در این مدت از فعالیش در میان کسانی که به دنبال غذاهای آسیایی تازه و مدرن و همچنین با کیفیت هستند بسیار محبوب شده است. لذت بردن از خدمات بی نظیر و منو که شامل تمام غذاهای اقیانوس آرام می باشد. توانایی مانسون برای فراهم کردن یک تجربه غذایی استثنایی، این تضمین را می دهد که مشتریان بخواهند دوباره و دوباره به آنجا بروند. برای پیش غذا، می توان سالاد میگو و سالاد آووکادو با مخلوطی از سبزیجات و به دنبال آن غذای اصلی cashew chicken با فلفل قرمز، سیر و آناناس را امتحان کرد. همچنین، nigiri sushi با سالمون، میگو و خرچنگ و برای دسر اسپرینگ رول انبه و بستنی نارگیلی سفارش دهید.

گیلانه

رستوران گیلانه غذاهای سنتی ایران را در محیطی آرام و جذاب به میهمانان خود ارائه می کند، و در قلب مرکز شهر تهران قرار دارد. این رستوران از لحاظ قیمتی کمی گرانقیمت است اما ارزشش را دارد.و محبوبیتش میان محلی ها و بقیه بازدیدکنندگان موجب شده که برای رفتن به آنجا باید از قبل رزرو کنید. این رستوران نامش را از استان گیلان که در شمال ایران واقع شده و منطقه ای با تاریخچه غنی آشپزی است گرفته شده است. که منوی رستوران نیز از این موضوع الهام گرفته است. غذاهای این رستوران بسیار خوشمزه و سالم است، کسانی که قبلا به آنجا رفته اند بشدت کباب ترش- کباب گوشت گوساله طعم دار شده با گردو خرد شده، رب انار، جعفری،سیر و روغن زیتون- و سبزی پلو با ماهی را پیشنهاد می دهند.

 

 

بیستانگو

رستوران بیستانگو در هتل رامتین واقع شده که آپریل سال 2004 با هدف ارائه غذاهای بین المللی تاسیس شد. غذاهای این رستوران توسط یک تیم بین المللی شامل سرآشپز کانادایی لری گرینوود ارائه می شود. رستوران به دو بخش غذاخوری تقسیم شده یک سالن اصلی با طراحی کلاسیک و یک سالن خصوصی با ظرفیت 20 نفر برای برگزاری جشن ها.منوی بین المللی آن شامل پیش غذاهایی مثل سوپ سیب زمینی و تره فرنگی یا اسفناج، سالاد مخلوط میوه با ادویه زنجبیل و همچنین غذای اصلی تکه ای از گوشت گاو با ریزوتو قارچ و سس دمی گلیس.

Source: theculturetrip.com
استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.
www.farafood.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *