بازکردن یک کافه کار راحتی به نظر نمی رسد. شما باید تجهیزات کافه مختلفی را ازقبل لیست کرده و به فکر خرید آنها باشید. این تجهیزات و کیفیت و نحوه استفاده شما از آنها می تواند شما را به سمت موفقیت ببرد. امروزه قهوه دومین نوشیدنی محبوب در سرتاسر دنیا به شمار می رود و بر روی زندگی اجتماعی و عادت های روزانه ما تاثیر گذار است. برای داشتن یک کافه موفق باید به روز باشید و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید بهترین تجهیزات کافه ممکن را با نظر باریستا کافه تان خریداری کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به 12 آیتم مهم در هر کافه بیاندازیم که باید توجه ویژه ای هنگام خرید به آنها بکنید.

 

تجهیزات کافه

دستگاه قهوه دمی اتوماتیک

از آنجایی که خواستار قهوه بیرون بر روز به روز بیشتر می شود یکی از مهم ترین تجهیزات کافه شما باید یک دستگاه اتوماتیک قهوه دمی باشد. این دستگاه معمولا با ریختن آب داغ به صورت قطره ای بر روی پودر قهوه باعث خواهد شد که قهوه دمی با کیفیتی داشته باشید. سرعت این دستگاه نیز مخصوصا در تایم صبح بسیار مهم است. زیرا بسیار از افراد برای قهوه صبح و شروع روز خود قهوه دمی می نوشند. مخزن نگهداری قهوه آماده شده نیز باید به قدری باشد که مجبور نباشید در طی روز چندین بار قهوه دم کنید.

 

تجهیزات کافه – دستگاه اسپرسو با کیفیت

بسیاری از ایتم های بر پایه قهوه نیاز به اسپرسو دارند پس یکی دیگر از مهم ترین آیتم های تجهیزات کافه دستگاه اسپرسو به شمار می رود. طمع و کیفیت خروجی اسپرسویی که می گیرید به کیفیت دستگاه اسپرسو شما خیلی بستگی دارد و شاید در اوایل کار این موضوع برای تان کمی عجیب باشد. به هرحال قبل از خرید دستگاه اسپرسو اطلاعات خمد را به خوبی بالا ببرید. همچنین می توانید این مقاله را راجع به تعدادی از دستگاه های اسپرسو مطالعه فرمایید.

 

آسیاب قهوه صنعتی

از آنجایی که تمام کافه ها از دانه قهوه آسیاب نشده برای حفظ کیفیت و تازگی خود استفاده می کنند،‌ یک آسیاب قهوه صنعتی خوب از بهترین تجهیزات کافه شما می تواند باشد. با یک آسیاب قهوه صنعتی مناسب می توانید طمع های مختلف و آروماهای مختلفی را به قهوه اسپرسوتان بدهید. برای اطلاع بیشتر از آسیاب های قهوه نیز می توانید نگاهی به این مقاله بیاندازید.

 

سیستم فروش و وبسایت

امروزه داشتن یک سیستم فروش آنلاین بسیار مهم است. با این سیستم می توانید میزان فروش، سود و عملکرد کلی خود را به صورت شفاف مشاهده نمایید. داشتن سیستم فروش آنلاین و وبسایت شاید یک وسیله نباشد اما از مهم ترین تجهیزات کافه به شمار می رود. با توجه به استقبال زیادی که امروز از سفارش های آنلاین می شود، عملکرد شما در این بخش برای از دست ندادن مشتری بسیار مهم خواهد بود.

 

تجهیزات کافه – ظروف بیرون بر

از بعد دوران کرونا بسیاری از افراد ترجیح به استفاده از ظرف های بیرون بر برای گرفتن سفارش خود دارند. از این رو یکی از مهم ترین خریدهای تجهیزات کافه شما باید انواع و اقسام لیوان های بیرون بر به همراه درب پوش آنها و همچنین هولدرهای مناسب و بگ های زیبا باشد. کیفیت و نحوه بسته بندی شما باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند به راحتی سفارش خود را حمل کرده و با خود ببرد.

 

شیر و آب

درست است که شیر و آب جز تجهیزات یک کافه به شمار نمی آیند. اما ما آنها را در اینجا لیست کردیم تا به شما بگوییم که کیفیت آنها بر روی خرجی شما چقدر تاثیرگذار خواهد بود. شیر در آیتم هایی مانند کاپوچینو و لاته بسیار تاثیرگذار خواهد بود. همچنین بهتر شیر بادام نیز برای افراد وجترین داشته باشید. آب نیز که مستقیما بر روی کیفیت قهوه شما تاثر می گذارد. بهتر است که برای مطمئن بودن از کیفیت آب از فیلتر و سختی گیر استفاده نمایید.

 

تجهیزات کافه – بلندر صنعتی

نزدیک به 40 درصد از آیتم های منوی کافه توسط یک بلندر صنعتی تولید می شوند. بلندر صنعتی مناسب از مهم ترین تجهیزات کافه شما به شمار می آید. هنگام خرید تجهیزات کافه یک بلندر شاید کمی گران به نظر بیاید ولی ارزش خودش را در طول زمان و زمانی که سفارش های نوشیدنی سردتان را می زنید، به شما نشان خواهد داد.

 

فر و تستر

اگر در منوی کافه تان غذاهای گرم هم دارید باید به فکر خرید یک فر یا تستر به عنوان تجهیزات کافه نیز باشید. بیشتر کافه ها امروزه آیتم های صبحانه مانند نان بیگل و یا شیرینی سرو می کنند که برای پخت شان به یک فر خوب نیاز دارند. همچنین بسیاری از کافه ها ساندویچ ها و اسنک های خود را از قبل آماده می کنند و به صورت سرد نگهداری می نمایند و در زمان سفارش با استفاده از یک تستر خوب آن را گرم کرده و تحویل مشتری می دهند.

 

تجهیزات کافه – یخچال و فریزر و شوکیس

زمانی که یک کافه باز می کنید به یخچال و فریزر برای نگهداری محصولات گوشتی و لبنی خود نیاز خواهید داشت. همچنین وجود یک شوکیس برای نگهداری و نمایش کیک ها و شیرینی انتخاب خوبی خواهد بود. یخچال و فریزر جز آن دسته از تجهیزات کافه به شمار می روند که اهمیت بسیار بالایی دارند. فریزر کافه تان هم می توانید در قسمت آماده سازی نگهداری کنید و هم می توانید آن را در بار بگذارید تا بارتندر به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

 

قفسه بندی

برای نگهداری دانه های قهوه،‌ سیروپ ها، مواد اولیه و … قفسه بندی یکی از مهم ترین تجهیزات کافه شما به حساب می آید. حتی برای نگهداری ظروف بیرون بر خود نیز باید به فکر فضا و قفسه بندی خاصی باشید. توجه داشته باشید که بدون یک سیستم نگهداری خوب کارهای کافه شما به درستی پیش نخواهد رفت. قفسه بندی و نگهداری مواد اولیه در درازمدت به کنترل هزینه و دور ریز شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

 

محفظه قهوه،‌ پمپ سیروپ

علاوه بر یک انبار و سیستم قفسه بندی خوب شما باید در بار خود نیز محلی برای نگهداری قهوه مورد استفاده روزانه و سیروپ باریستا تان داشته باشید. تا این فرد دائما در حال رفت و آمد به انبار برای آوردن مواد اولیه مورد نیازش نباشد. یکی از تجهیزاتی که برای کافه تان می توانید خریداری کنید انواع پمپ برای نگهداری سیروپ می باشد. با استفاده از این پمپ ها می توانید میزان سیروپی که در سفارش استفاده می شود هم اندازه گیری نمایید.

 

تجهیزات کافه – سیستم امنیتی

هر بیزینسی نیاز به یک سیستم امنیتی دارد تا از وقوع جرم جلوگیری کرده و امنیت کارکنان و مشتریان شما را حفظ نماید. از تجهزات کافه برای امنیت می توان به دوربین ها و دزدگیر اشاره کرد. همچنین برای جلوگیری از دزدی انبار نیز بهتر است از سیستم های کنترل انبار استفاده نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *