داستان از این قرار است که: در اواخر دهه 1600, ارتش ترکیه از بسیاری از مناطق اروپای شرقی و اروپای مرکزی عبور کرده و در سال 1683 وارد وین شدند. مردم وین که محاصره شده بودند, نا امیدانه در پی فرستادن شخصی بودند تا بتواند از نیروهای ترکیه عبور کرده و پیامی را به نیرو های لهستانی برساند.

فرانتس جورج کلشیتسکی,که به زبان عربی و ترکی صحبت می کرد, برای انجام این ماموریت در لباس فرم ترک ها پنهان شد و از نیروهای ترکی عبور کرد. او پس از پشت سر گذاشتن خطرات بسیار ماموریت شجاعانه ی خود را به اتمام رساند و در نهایت خبر کمک حتمی لهستانی ها را به وین رساند.

در 13 سپتامبر, ترک ها از شهر رانده و تمام چیزهایی که با خود آورده بودند را در آنجا بر جای گذاشتند, در میان آنها کیسه ای از دانه های عجیب و غریب وجود داشت که تصور می شد غذای شتر باشد. اما کلشیتسکی که سال های بسیار در جهان عرب زندگی کرده بود, می دانست که آن دانه ها قهوه است. او با پولی که شهردار وین به وی داده بود, قهوه را خرید و نخستین قهوه خانه را در اروپای مرکزی به نام بلو باتل افتتاح کرد و به این ترتیب قهوه را به وین آورد.

319 سال بعد
در اوایل دهه ی 2000, در اوکلند کالیفرنیا, یک هنرمند بنام جیمز فریمن, شیفته ی قهوه اما بیزار از قهوه های صنعتی و خیلی رست شده, تصمیم گرفت برای افرادی که خواهان طعم واقعی قهوه هستند, یک رستری را راه اندازی کند. او با استفاده از یک رستر منحصر بفرد به وزن شش پوند شروع به رست دانه های قهوه کرد. او قول داد و گفت: “من کمتر از 48 ساعت قهوه ها را در خارج از رستر به مهمان هایم می فروشم, و احتمالا آنها از عطر و بوی قهوه لذت خواهند برد. من تنها از بهترین, خوش مزه ترین و با کیفیت ترین دانه های قهوه استفاده می کنم.”

او به افتخار کلشیتسکی, مجموعه ی خود را Blue Bottle Coffee نام گذاری و فصلی دیگر در تاریخ قهوه آغاز کرد.

اکنون پس از 15 سال, به لطف حمایت همه ی طرفداران, بلو باتل به شبکه ای کوچک از کافی شاپ ها تبدیل شده است. ما هنوز هم با هدف عالی بودن برای کسانی که خواهان یک قهوه ی عالی هستند با یکدیگر متحد هستیم. ما حتی همیشه به دنبال تازگی بیشتر و عطر و بوی عالی هستیم. بطور غیر منتظرانه و لذت بخش, در حال حاضر صد ها شعبه از بلو باتل در دنیا در حال فعالیت است.اولین روش فروش قهوه ای که مورد آزمایش قرار دادیم، لذت بخش بود اما کوتاه مدت:
ما صدای مشتریان خود را میشنویم, درمورد اینکه چه قهوه ای دوست دارند و چقدر به نوشیدن آن تمایل دارند با آنها صحبت می کنیم. و اگر گفت و گوی خوبی داشته باشیم, کارت اعتباری آنها را گرفته و به آنها وعده می دهیم که یکبار در هفته درب خانه به آنها قهوه تحویل دهیم. این موضوع به دلایلی به یک کسب و کار تبدیل شده است.

ما بطور مستقیم با کشاورزان در سراسر جهان کار می کنیم تا خوش طعم ترین و مقاوم ترین قهوه ای که میتوانیم پیدا کنیم, دست یابیم. سپس طبق استاندارهای خود دانه ها را رست کرده و آنرا در خوش طعم ترین حالت و در کنار یک گفت و گوی خوب به شما ارائه دهیم. از نظر ما این یک مزیت است که ما قهوه ای که دوست داریم را به کمک کشاورزان قابل تحسین خود, به دست شما و یا در درب منزل به شما تحویل دهیم.

استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.
www.farafood.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *