برای اولیــــن بار در سطح دنیا، سرخ کردن مواد غذایی در منطقه خاورمیانه صورت گرفت. تاریخ معینی برای اثبات این امر در دستـرس نیست ولیانسان‌ها  از حدود 4000 سال پیش مشغول

به سرخ کردن مواد غذایی بوده‌اند.

شیرینی رومی را می‌توان از اجداد شیرینی دونات امروزی نام برد. در آن زمان مواد اولیه شیرینی را با قاشق در روغن حیوانی ریخته و سپس به اشکال گوناگون تزئین می‌کردند.

حدوداً بین 1200 الی 1300 سال پیش، تکنیک سرخ کردن از چیــن به ژاپن آورده شد و از آنجایی که روغن ماده‌ای گرانبها بود، فقط در معابد بوداییاز آن استفاده می گردید.

در قرن 8 الی 14 میلادی در کتب فرهنـگ عرب نیز به استفاده از چربـی گوسفندی جهت سرخ کردن مواد غذایی اشاره شده است. سپس به زودیفرهنگ استفاده از سرخ کردن مواد غذایی بوسیله روغن در سرتا سر جهان رواج یافت.

سرخ کردن امروزی:

با توجه به آنکــه سرخ کردن مواد غذایی، سالم محسوب نمی‌شود و ممکن که طعم خوبی نیز نداشته باشد، ما با محصولات خود ( سرخ کن امپریال – تصفیه روغن ویتو – تستر روغن ویتو ) قادربه دستیابی روشی شده‌ایم که به طور غیر منتظره‌ای طعم خوشمزه‌ای به غذا می‌دهیم.

با دستیابی به دمای پخت موردنظر با سرعت خیلی زیاد، قادر به جلوگیری از پخت و جذب بیش از حــد روغن توسط موادغذایی شده‌ایــم. همچنین سطح ترد غذا باعث حفظ رطوبت مواد غذایی شده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌نماید.

استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.

www.farafood.com

این مقاله نوشته شده در تاریخ 1392/01/05

علی ایروانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *