چند سالی است که تب تند راه اندازی فست فود و تجهیزات فست فود افت شدیدی داشته و این مارکت در ایران طرفدارن خود را از دست داده.
شاید 10 سال پیش که رقابت در بازار صنایع رستوران ها همانند امروز نبود غذا خوردن در فست فود ها تازگی داشت.ایستادن در صف رستوران و تحویل غذای مورد نظر در سینی هایی از جنس پلی کربنات رنگی و روی یک ورق کاغذ تحریر یا کلاسه داخل سینی که در 99 % مواقع غیر بهداشتی و از جنس گرید غذایی نیز ساخته نشده بود جذابیت داشت.

ارائه غذا با کمترین زمان ممکن برای سود آوری هرچه بالاتر مالکان مجموعه های غذایی. همه و همه برای ما جذابیت داشتند، چرا که رقابت و تعدد در انتخاب رستوران ها همانند امروز نبود. بله همیشه رقابت در هر زمینه ای تاثیر مستقیم بر تقاضا و فروش دارد.

از مهترین دلایل کاهش استقبال از فست فود ها را می توان به اهمیت سلامت غذایی جامعه به مواد غذایی مصرفی دانست.
امروزه برای تمامی ما روشن است که استفاده از مواد غذایی سرخ شده همانند مرغ کنتاکی که اصولا با روغن هایی که ( TPM ( Total Pollution Material بالایی دارند برای سلامتی مضر است. با توجه به تحقیقات انجام شده، اکثر افراد از این امر آگاه و اولین گزینه انتخاب غذا و رستوران مورد نظر را می توان سلامت غذایی رستوران مورد نظر نامبرد.

این امر در مورد سیب زمینی سرخ شده و اکثر منوهایی که با استفاده از سرخ کن طبخ می گردند مستثنی نیست.
با توجه به اشاره انجام شده شاید خیلی دور از ذهن نباشد که در آینده ای نزدیک تمامی فست فود ها جای خود را به کلاسیک فود هایی خواهند داد که از نظر سلامت غذایی پیشرو خواهند بود.
برای شما که قصد تجهیز رستوران فست فود جدیدی را دارید لازم است که در شهر محل سکونت خود نسبت به این امر تحقیقات منطقه ای انجام دهید تا در ادامه مسیر خود دچار مشکل نگردید.
شاید برای شما هم این سوال بوجود آید که با حذف دستگاه هایی از جمله سرخ کن صنعتی و دستگاه پخت کنتاکی هنی پنی از تجهیزات پخت فست فود و رستوان آیا جایگزینی می توان یافت؟

بله، این غول قدرتمند دستگاهی نیست جز کامبی استیمر !
کامبی استیمر دستگاهی است که با حذف روغن پخت انواع غذای فرنگی و ایرانی را مقدور می سازد.
این تکنولوژی قوی و خلاق در دنیای امروز ناشناخته نیست و در اکثر آشپزخانه ی هتل ها، کلاسیک فودها، رستوران ها و حتی فست فود ها نیز دیده می شوند.

– حرارت خشک
– بخار آب اشباع
– ترکیب حرارت خشک و بخار آب

این سه بازه اصلی پخت در دستگاه های کامبی استیمر می باشند.
پخت انواع نان و شیرینی، انواع استیک، پیتزا، سیب زمینی، مرغ، ماهی و حتی غذاهای اصیل ایرانی از جمله انواع برنج، ته چین، خورش ها، مرغ، ماهی و شاید قابل باور نباشد که غذاهایی همانند کوفته و کوکو سبزی و … در این دستگاه قابل طبخ می باشند.
در تمامی کلاسیک فود هایی که امروزه جای فست فود ها را به قدرت گرفته اند این دستگاه چشم نوازی می کند.

در مقاله بعدی به بررسی بیشتر در مورد تکنولوژی و قابلیت های دستگاه های کامبی استیمر کانووترم آلمان و کامبی استیمر اونوکس ایتالیا و فر نان و شیرینی اونوکس ایتالیا که شرکت فرافود به عنوان نماینده انحصاری آنها در ایران در حال فعالیت می باشد اشاره خواهیم کرد.

استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.
www.farafood.com
نوشته شده در تاریخ 1395/01/22
علی ایروانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *