این روستری ( برشته کاری ) با افتخار صنعت و فرهنگ اسپرسو ایتالیایی را تقدیم می کند.

روستری استارباکس که در ساختمان تاریخی پست در میدان مرکزی این شهر با نام پیازا کوردیسو قرار دارد اولین لوکیشن این شرکت در ایتالیا می باشد
که با هدف داشتن کافه های بیشتری در میلان در تا اواخر سال 2018، تاسیس شده است.

این مکان برای ادای احترام به فرهنگ ایتالیایی اسپرسو به وجود آمده است که از (هاوارد چالتز در 35 سال پیش ) الهام گرفته و به ابعاد 2300 متر مربع ساخته شد.این روستری همانند تئاتری از رست کردن قهوه ، دم کردن آن و مخلوطی از مد و فرهنگ می باشد.

روستری میلان ارائه دهنده ی مقدار محدودی از قهوه ی عربیکا می باشد که از 30 کشور جهان جمع آوری شده است و برای اولین بار در اروپا رست شده و با غذاهای محلی تازه پخته شده توسط آشپز محلی (روکو پیرینی) همراه می شود.

افتتاح فروشگاه روستری باعث ایجاد تقریبا 300 شغل در ایتالیا می شود. استارباکس همچنین با آوردن برنامه آموزش کارآموزیش در سطح جهانی به میلان و همکاری با آکادمی (فوندازیون دانجینو ریگلدی و لا اسکالا ) برای ایجاد حرفه بیشتر سرمایه گذاری می کند.

میلان – 6 سپتامبر 2018 : در این روز استار باکس اولین فروشگاه خود در ایتالیا و زیباترین فروشگاه خود در جهان یعنی فروشگاه روستری استارباکس را که پیش بینی شده است که یکی از پر فروش ترین شعبه های استار باکس در جهان باشد را در میلان افتتاح کرده و جشن می گیرد. جایی که مشتریان ایتالیایی در یک محیط مهیج می توانند به کشف علم و هنر قهوه بپردازند . جایی که هم به شهر میلان ادای احترام می کند و هم از تمام دستاوردهایی که استارباکس در طول تاریخ 47 ساله اش به دست آورده تجلیل می شود . به مناسبت جشن بزرگی که در این روز برگزار می شد روستری در تاریخ 7 سپتامبر درهایش را در ساعت 9 صبح به روی مشتریان گشود.

هاروارد شوالتز ( رئیس هیئت مدیره استار باکس) می گوید من در طول اولین سفرم به شهر میلان در سال 1983 شیفته ی نوع برخوردی که در اسپرسو بار ها ی سطح شهر وجود داشت و ارتباط آزادانه و حقیقی که بین باریستاها و مشتریان بود شدم . با وجود تمام تغییراتی که در روستری اتفاق
افتاده است اما این روستری همچنان ایده ی اولیه زمان افتتاح استار باکس را داراست . او ادامه می دهد همه چیزهایی که ما تجربه کرده ایم از لحظه اولین الهام در 35 سال پیش تا کنون به عنوان جزئی از زندگی روزانه میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان را بااحترام فراوان به ایتالیا به ارمغان آورده ایم .من به عنوان نماینده 350 هزار نفر که پیش بند سبز استارباکس را به تن دارندو یا قبلا پوشیده اند، بسیار مفتخرم که برای مشتریان ایتالیایی خود تجربه استفاده از بهترین های استارباکس را فراهم آوردیم .

فروشگاه استار باکس میلان که 78 امین شعبه ی جهانی این کمپانی است بی شباهت به بقیه شعبه های این برند در طول تاریخش می باشد. این اولین بار است که استارباکس در یک کشور جدید با فرمت روستری حضور دارد. از این نوع روستری تنها دو عدد در جهان وجود دارد که یکی از آنها روستری سیتل می باشد که در سال 2014  افتتاح گردیده و دیگری روستری شانگهای که در سال 2017 شروع به کار کرد. روستری شعبه ی میلان دارای 2300 متر مربع فضا می باشد که در کاخ پست این شهر در میدان مرکزی میلان واقع گردیده که تنها یک خیابان با آثار مشهور ایتالیا از قبیل کلیسای میلان ، گالری ویکتوریا امانوئل دوم و تئاتر کمال اسکالا فاصله دارد.

استارباکس اولین شعبه ی اروپایی خود را را 20 سال پیش در لندن افتتاح کردو از آن به بعد تعداد شعباتش را به بیش از 3100 شعبه در 40 کشور در سراسر اروپا ، خاورمیانه و آفریقا رساند. معرفی شعبه روستری در میلان کمپانی را به سرمایه گذاری در برند خاص خود واداشت که این امر باعث ارتقای خرده فروشی و خلاقیت در محصولاتش در سطح جهان شد. پس از افتتاح روستری میلان ، استارباکس با همکاری شریک مجرب خود (پرکاسی) تا اواخر 2018  ،کافه های بیشتری را به میلان خواهد آورد . این امر باعث شد که فرهنگ غنی قهوه ایتالیایی در بازار عرضه آن مشهود باشد. این در حالی است که استارباکس غذای مخصوص خود را نیز سرو می کند.

سرپرست اجرایی استار باکس می گوید : ما زمان زیادی را  برای اطمینان از صحیح بودن شروع کارمان در ایتالیا گذاشتیم و اطمینان داریم معرفی شعبه ی روستری و همکاریمان با شریک تجاریمان شرکت (پرکاسی)در دراز مدت باعث ارتقای سطح کیفی برند ما خواهد شد.

طراحی شده برای مشتریان ایتالیایی

در روستری میلان ریشه های قدیمی و در عین حال نوآوری و خلاقیت نقش اصلی را در طراحی ایفا می کند،زمانی که مشتریان وارد ساختمان می شوند با یک منظره شگفت انگیز رو به رو می شوند که تمام زوایای روستری را پوشش می دهد و حضور رنگ های متنوعی که برگرفته از جامعه مد و طراحی ایتالیا است گویی به هر مهمان خوشامد می گوید و در طول روز نور محیط از طریق سقف شیشه ای آن تامین می شود.

در قلب این مجموعه یک روستر قهوه مجهز وجود دارد که در فاصله ی کمی از مرکز میلان ساخته شده است .در سمت راست ، مشتریان به بار اصلی دسترسی دارند که در آن اسپرسو های کلاسیک با نوآوری های جذابی مخلوط می شود. کانتر این روستری از چوب ساخته شده است که به صورت عمودی در این کانتر کار شده است که نشان دهنده ی معماری به کار رفته ایتالیا در طول تاریخ است. همچنین روی کانتر، سنگی از جنس مرمر که از معدن معروف توسکانی استخراج شده است قرار دارد. در طبقه بالا ، می توان مشتریان بار تی آر را دید که در آن بار من ها در حال ترکیب کردن و تهیه کوکتل های مخصوص در  پشت بار 10 متری هستند که از مرمر یک تکه ساخته شده است هستند . و در نهایت در سمت چپ مشتریان به محض ورود وارد بیکری پرینسی تی ام می شوند که در آن یک تنور هیزمی آجری توسط تعداد زیادی معمار و هنرمند ساخته شده است .

لیز مولر، مدیر طراحی استار باکس می گوید ما سال گذشته را صرف زندگی در میلان و همکاری با تعداد زیادی هنرمند محلی کردیم تا بتوانیم تمامی حس های مشتریان یعنی بینایی ، شنوایی ،لامسه و البته طعم و مزه را درگیر کنیم .سلاری هنرمند صنایع دستی ایتالیایی کف این فروشگاه را ازتکه سنگ های سبز روشن ساخته است.  هر آن چیزی که در روستری مشاهده می کنید ، عمدی است و لحظاتی از کشف و شفافیت را ارائه می دهد.

مشتریان میتوانند در این شعبه روستری از فن آوری AR (واقعیت مجازی) استفاده کنند. این کار باعث ترغیب هرچه بیشتر مشتریان به کسب تجربه در ارتباط با قهوه های استارباکس میشود. این تجربه AR شامل معرفی استارباکس و بازگو کردن تاریخچه قهوه هایش توسط هنرمندان محلی است.

در تراس ساختمان، مشتریان می توانند از طیف وسیعی از قهوه، کوکتل و غذاهای روستری در یک محیط مجزا و همچون کافه خیابانی لذت ببرند. و همچنین میتوانند در ایوانی که در آن نماد استارباکس به صورت شگفت انگیزی توسط توسکانی ژوانی مجسمه ساز تماما با دست و از جنس سنگ مرمر شکل گرفته است لذت ببرند.

قهوه از سراسر جهان جمع آوری می شود ، رست گردیده ، دم می شود و در میلان بسته بندی می شود.

قهوه ها از تمامی نقاط دنیا گرد هم می آیند ، بو داده میشوند،جوشانده میشوند و سپس در میلان بسته بندی میشوند. در استارباکس قهوه های با کیفیت و خاص مانند قهوه های عربیکا که از 30 کشور مختلف دنیا جمع می شوند ، سرو میشود.هر قهوه توسط یک تیم متخصص در زمینه ی کیفیت قهوه دستچین شده است و این موضوع باعث تجربه بینظیر مزه برای مشتریان و همچنین ارمغان آورنده محیطی که قهوه در آن رشد کرده است می باشد.

این قهوه ها توسط 7 نفر متخصص که نزدیک به یک سال برای کار در استارباکس در سرتاسر دنیا تعلیم داده شده اند ،بو داده میشود. این تعلیمات حاصل 47 سال تجربه در زمینه بو دادن قهوه است.آنها هر روز مقداری از قهوه های بو داده شده را تحویل روستری میلان میدهند. این فروشگاه اولین فروشگاه در اروپا می باشد که مشتریان میتوانند تمامی مراحل بو دادن قهوه را در مرکز تولید ببینند که با بو دادن دانه های سبز رنگ قهوه شروع میشود و سپس از طریق لوله های مسی جا به جا شده و خرمنی از قهوه تا ارتفاع 6.5 متر را تشکیل می دهند .پس از این مرحله قهوه ها مستیقم به سیلو هایی که در کافی شاپ وجود دارند میروند . جایی که مشتریان میتوانند از یک قهوه تازه لذت ببرند یا به مکان هایی برای بسته بندی و ارسال به دیگر شعبات استارباکس در اروپا و خاورمیانه و آفریقا فرستاده می شوند.

بار کافه جاییست که صدها باریستا ،115نوع نوشیدنی مختلف را در طبقه بندی های مختلف همانند کمکس ، سایفون ، اسپرسو ، قهوه ای دمی و … درست میکنند .بار اصلی همچنین دارای یک ایستگاه است که در آن بستنی به روش دست ساز آماده سفارش میشود و توسط نیتروژن مایع سرد میشود و آماده این میشود که با شات های خوش مزه اسپرسو تلفیق شود.

برای مشتریانی که مایل به گرفتن چیزی از این روستری و بردن به خانه هایشان هستند یک بار بیرون بر وجود داردکه مهمان ها میتوانند بسته بندی های خاصی از قهوه را که شامل قهوه هایی است که در روستری میلان بو داده شده است، را خریداری کنند.دیدن سیلو های پر از قهوه برای مشتریان
بسیار لذت بخش بوده و همچنین این امکان را ایجاد میکنند که مشتریان بتوانند حتی در مقادیر بسیار کم از فروشگاه خرید کنند.


نمایش بهترین بیکری میلان ( روکو پرینس )

این برند در سال 2016 قراردادی را با روکو پرینس نانوای معروف ایتالیایی مبنی بر ارائه ی غذا های پخته شده تازه و هنرمندانه به صورت انحصاری برای برند استار باکس امضا کردند. در نانوایی پرینسی در میلان ، تنور های هیزمی به روش باستانی ساخته شده است. برای تولید نان از بهترین متد که گرما دادن خمیر توسط آتش و وسایلی که انحصارا برای برند پرینسی است استفاده میشود.این نانوایی در منطقه لومبادو در پرتفیوگیالو قرار گرفته است. در اینجا مهمانها میتوانند طرز درست شدن خمیر را که از بهترین نوع آرد و آب است را ببینند. چیزی مانند تمام مراحلی که قبلا درمورد قهوه توضیح دادیم. آیتم هایی که در این نانوایی تولید میشود هم اینجا و هم در شعبه روستری برای مشتریانی که کنار قهوه خود یک تکه نان شیرین و خوش مزه میخواهند،موجود است.رکو پرینسی بنیان گذار نانوایی های پرینسی میگوید” در چند سال گذشته که با استار باکس همکاری داشته ام تجربه های زیادی را به دست آوردم که بتوانم با آنها توسط خمیر و احساس مردم میلان ،نان هایی را درست کنم که حتی مردمی که در آمیکا و چین هستند هم از آن لذت ببرند. من از این که دوباره به میلان بازگشتم بسیار خوشنود هستم” .

ایجاد موقعیت شغلی برای جوانان میلانی

برای افتتاح شعبه امسال نزدیک به 300 فرصت شغلی در این روستری به وجود آمد که شامل باریستا ها،کسانی که میکس میکنند،کسانی که قهوه را بو میدهند و تولید کنندگان و نانوا های پرینسی می باشد. کسانی که با استار باکس همکاری میکنند حداقل سه ماه آموزش و تمرین خیلی سخت داشته اند. این آموزش آنها در استارباکس ادامه خواهد داشت.استارباکس همچنین برای باریستا هایی که جایزه برده اند برنامه ای را ایجاد کرده است. باریستا های کم تجربه تر شاگرد بایستا های معروف میشوند تا از آن ها یاد بگیرند. در حال حاضر استار باکس به باریستا ها و شاگردانی که میخواهند این کار را انجام دهند این امکان را میدهد که 6 شاگرد داشته باشند که هر شاگرد یک دوره سه ساله را میگذرانند که در آن 260 ساعت آموزش خارج از شغل را نیز  گذرانده تا  بتوانند استعدادشان برای بهتر شدن در شغلشان به کار گیرند .
استار باکس در ایتالیا بزرگ میشودو به سرمایه گذاری ادامه میدهد و این برای آینده جوانان ایتالیایی نیز خوب است. استارباکس بر روی ایجاد موقعیت شغلی برای جوانان در سراسر میلان تمرکز میکند. گروه استارباکس با همکاری دون گینو ریگولدی برای برنامه ریزی برای جوانان در مناطق محروم که با مشکلات زیادی رو به رو هستند تلاش می کنند. همزمان با این برنامه یک برنامه دیگر را با آکادمی لا اسکالا دارد که بر روی بورسیه تمرکز دارد که در آن دوره های گرفتن شغل و مهارت های شغلی داده می شود تا بتوانند دانش آموزان بهتری هم برای رشته تحصیلی شان و هم برای کارشان داشته باشند.ویوک وارمائس میگوید که هسته اصلی تجارت ما تاثیر گذاشتن بر روی اجتماع و انجمن های اجتماعی است که تاثیر مثبتی روی اجتماع در سراسر دنیا میگذارد.همچنین وی افزود “ما گروه استارباکس را حدود 20 سال پیش راه انداختیم و با این هدف پیش رفتیم که بتوانیم شغل های جدید برای جوانان ایتالیایی ایجاد کنیم و به دنبال تعهدات بیشتر در بازار ایتالیا هستیم.

جشن بازگشایی

برای به یادماندنی تر شدن این مناسبت، استارباکس با شهرداری میلان و آکادمی لااسکالا همکاری کرد تا یک تئاتر که ترکیبی از فیلم، اپرا و ارکستر زنده  است ترتیب دهد. این رویداد در روستری میلان به عنوان ادای احترام به شهر میلان بوده است وتصاویر و ویدئو های مربوط به این مراسم هم آنلاین بر روی اتاق خبر استار باکس قراردارد.

Source: news.starbucks.com

مترجم: شیرین نیک پی
استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.
www.farafood.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *