تولید بی رویه‌ی زباله و مشکلاتی که برای محیط زیست ایجاد می کند و زباله‌های پلاستیکی که بازگشتشان به طبیعت گاهی تا ۱۰۰۰ سال طول می کشد. اما در گوشه و کنار جهان هستند کسانی که به اشکال مختلف به جنگ این مشکل می‌روند.

در این میان نوآوری یک جوان اوکرانی دیدنیست!

ماکسیم هاواریلنکو که برای سال‌ها و به صورت خانوادگی مشغول حرفه‌ی ساخت و فروش عینک بوده، دست به ابتکار جالبی زده. او موفق شده برای ساختن عینک های آفتابی و ایجاد یک خط تولید سبز، تفاله‌ی قهوه را جایگزین پلاستیک کند.

 

 

عینک‌هایی که با خریداری و استفاده از آن علاوه بر کمک به یک صنعت همگام با محیط زیست در طول روز و موقع زدن این عینک از عطر دلپذیر قهوه لذت می برید.

نکته جالب درباره این عینک‌ها این است که به دلیل استفاده از تفاله قهوه و دانه کتان به عنوان ماده اولیه و روغن گیاهی به عنوان چسب، پس از دور ریخته شدن و در یک بازه زمانی ده ساله تبدیل به کود گیاهی می شوند.

 

 

اما به دنبال ایجاد یک صنعت سبز، پیدا کردن این ماده‌ی جایگزین پلاستیک برای ماکسیم کار ساده‌ای نبوده.

او سعی کرده هر ماده‌ای که بتوان در سوپرمارکت تهیه کرد را آزمایش کند، نعنا، جعفری، دانه هل، رزماری و حتی چوب زردچوبه و هر چه که فکرش رو بکنید را پرس کرد. تا اینکه یک روز همسر ماکسیم پیشنهاد دانه قهوه را به او داد.

بله قهوه بهترین گزینه بود، رنگ تیره داشت و برای ساخت عینک آفتابی مناسب بود و از طرفی میلیون‌ها تن تفاله قهوه در دسترس او بود.

 

 

قیمت هر یک از این عینک‌ها از ۱۲۰ الی ۱۵۰ دلار است. شما حاضرید یکی از اونها را بخرید؟

 

صنایع سبز و تولیداتی که به جای دشمنی با طبیعت با آن همراهی می کنند کم نیستند. صنایعی که نه در مرحله استخراج مواد اولیه و نه در زمان دور ریز آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند. صنایعی که وجودشان روزنه امیدی است هر چند کوچک برای زمین که این روزها در حال احتضار است.

استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.
www.farafood.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *