زمانی که می خواهید یک رستوران جدید باز کنید یا در یک رستوران فعال تغییراتی ایجاد کنید باید لیستی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیازتان را داشته باشید. انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب یکی از مهم ترین مراحل کار شما به حساب می آید. توجه داشته باشید که بسته به سبک رستوران و غذایی که قصد دارید تا به مردم ارائه کنید به تجهیزات متفاوتی نیاز خواهید داشت. در این مطلب همراه ما باشید تا نگاهی بیاندازیم به ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی که تقریبا هر رستورانی به آنها نیاز خواهد داشت.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای پخت و پز

 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی
قسمت گرم، بخش پخت و پز یکی از مهم ترین بخش های هر آشپزخانه صنعتی به شمار می رود. تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای پخت و پز جز تجهیزاتی به شمار می روند که بیشترین استفاده را در هر رستورانی دارند. در ادامه نگاهی می اندازیم به ضروری ترین تجهیزات پخت و پز آشپزخانه صنعتی.

• فر: انواع فر در هر آشپزخانه صنعتی و رستورانی می تواند بسیار تاثیرگذار و کمک دهنده باشد. یک سرآشپز از یک فر می تواند برای پخت، رست کردن و غیره استفاده کند. این که از چه مدل فری برای رستوران تان استفاده کنید بسته به سبک رستوران و بودجه تان دارد. انواع فر شامل فر پیتزا، کامبی اوون مانند رشنال و غیره می شود. برای دیدن انواع فر به اینجا بروید.

• اجاق گاز: اجاق گاز در هر رستورانی جز تجهیزات آشپزخانه صنعتی حیاتی و مهم به شمار می رود. اجاق گازها می توانند ۴ شعله، ۶ شعله، با فر و یا بدون فر باشند. همچنین اجاق گاز می تواند حالت رومیزی داشته باشد. در صورتی که در فضای آشپزخانه خود محدودیت دارید اجاق گازهای رومیزی می تواند مشکلات شما را حل نماید. برای دیدن انواع اجاق گاز به اینجا بروید.

• سرخ کن: برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده و همچنین مرغ سوخاری سرخ کن جز مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می رود. از سرخ کن صنعتی برای سرخ کردن و آماده کردن تعداد بی شماری غذا می توانید استفاده کنید. برای دیدن انواع سرخ کن به اینجا بروید.

• گریل: گریل ها در فست فود ها، رستوران های کلاسیک، رستوران های ایتالیایی و تقریبا تمام آشپزخانه ها جز جدایی ناپذیر به حساب می آیند. گریل مدل های مختلفی مانند تخت، شیاردار، کروم و غیره دارد که می توانید تمام مدل های آن را در اینجا مشاهده فرمایید.

• سالاماندر: سالاماندر یکی از بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای تمام کردن کار یک بشقاب غذایی است. از سالاماندر برای آب کردن پنیر روی غذا و گرم کردن غذا استفاده می شود.

• تستر: اگر در منوی رستوران تان قصد دارید تا صبحانه نیز داشته باشید و یا آیتم های غذایی اسنک و پنی نی دارید تستر یکی از مهم تجهیزات آشپزخانه صنعتی شما به شمار می آید.

• ماکروویو: ماکروویو یکی از کاربردی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی در هر رستورانی است. از مامروویو برای یخ زدایی مواد غذایی، گرم کردن سس ها و یا دوباره گرم کردن بعضی از مواد می توان استفاده کرد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی سرمایشی

یخساز صنعتی
در هر رستورانی یکی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی مربوط به بخش سرمایشی می شود. انواع یخچال و فریزر و یخساز جز این دسته قرار می گیرند. انتخاب مدل این تجهیزات به وسعت آشپزخانه رستوران تان، همچنین سبک غذایی و فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد. در ادامه نگاهی می اندازیم به این تجهیزات.

• یخچال: یخچال در یک آشپزخانه صنعتی می تواند به شکل سردخانه، یخچال ایستاده، یخچال خوابیده، یخچال روی میزکار باشد. بسته به کاربری که قصد دارید از یخچال استفاده ببرید می توانید مدل آن را انتخاب کنید. در فرافود علاوه بر مدل یخچال می توانید ابعاد آن را نیز سفارش سازی کنید.

• فریزر: فریزر نیز مانند یخچال برای نگهداری مواد اولیه و مواد گوشتی و لبنی کاربرد دارد. برای فریزر نیز می توانید مدل های مختلف ایستاده، ‌خوابیده، روی میزکار را در نظر داشته باشید.

• یخساز: اگر کافه رستوران هستید و یا فست فودی هستید که نوشابه های خود را به صورت لیوانی با یخ ارائه می دهید، یکی از مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی شما یخساز خواهد بود. برای مشاهده انواع یخساز به اینجا بروید.

تجهیزات انبار و نگهداری مواد غذایی


در هر رستورانی علاوه بر یخچال ها و فریزرها باید در خود آشپزخانه فضاهایی در نظر گرفته شده باشد که بتوان مواد اولیه را بر روی آنها قرار داد تا در طول پخت غذا یک نفر دائما به سمت انبار در حال حرکت نباشد. همچنین علاوه بر مواد غذایی برای نگهداری کلیه وسائل خرده ریز و جانبی که در طول آشپزی بارها استفاده می شوند باید فضایی تعریف شده باشد. شلف های رو میزها و یخچال های می تواند فضای مناسبی برای نگهداری این قبیل وسایل باشند. شلف ها ۴ طبقه ایستاده، ترولی های حمل،‌ ترولی های سینی و غیره همه گی جز تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می روند که نبودشان به می تواند حسابی چشمگیر باشد.

تجهیزات آماده سازی برای آشپزخانه صنعتی


تجهیزات آماده سازی برای آشپزخانه صنعتی بسته به سبک رستوران و همچنین رسپی غذاهایی که آماده می کنند می تواند متفاوت باشد. در ادامه نگاهی به ضروری ترین تجهیزات آماده سازی هر آشپزخانه صنعتی می اندازیم.

• غذاساز: با باستفاده از یک دستگاه غذاساز زمان خرد کردن مواد اولیه را به شدت می توانید کاهش دهید. با استفاده از غذاساز می توانید سس درست کنید، مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کنید، سبزیجات را خرد نمایید، پنیرها رنده کنید و غیره. برای مشاهده انواع غذاساز به اینجا بروید.

• میزکار: یکی از مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی در قسمت آماده سازی میزکار است. بدون میزکار مناسب فضای رستوران تان خیلی از کارها به سختی پیش خواهد رفت. میزکار صنعتی را در فرافود می توانید در ابعاد و اندازه های متفاوتی سفار دهید. یکی از بزرگترین مزیت های میزکار این است که قابلیت نصب شلف های یک طبقه و دو طبقه بر روی آن وجود دارد.

• میسکر: اگر در رستوران تان پیتزا می دهید و یا کار بیکری انجام می دهید یکی از مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی شما برای درست کردن خمیر میسکر است.

• بلندر: علاوه بر کافه ها،‌ در آشپزخانه ها نیز بلندرها می توانند کمک شایانی در طول آماده سازی غذا انجام دهند. با بندر می توانید انواع نوشیدنی و سس ها را از قبل آماده سازی نمایید.

تجهیزات جانبی آشپزخانه صنعتی

تجهیزات جانبی آشپزخانه صنعتی همان تجهیزاتی هستند که پرسنل شما در آشپزخانه از آنها استفاده می کنند تا غذاها را آماده نمایند. زمانی که تجهیزات جانبی و خرده ریز رستوان خود را سفارش می دهید به تعداد آنها دقت کنید. معمولا از هر وسیله چند عدد خریداری می شود. از جمله این تجهیزات می توان به چاقوی سرآشپز، تخته برش، کاسه، تابه، قابلمه، همزن، قاشق، فرچه و غیره اشاره کرد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای نظافت

تمیزکاری و نظافت یکی از مهم ترین قسمت های هر آشپزخانه صنعتی به شمار می رود. هر رستوران ممکن است که نیازهای متفاوتی نسبت به تجهیزات تمیزکاری و نظافت داشته باشد. عوامل مختلفی مانند تعداد پرسنل، ابعاد رستوران و غیره می تواند بر لیست تجهیزاتی که باید خریداری کنید اثر بگذارد. پارچه های مخصوص نمگیری و خشک کردن ظروف، انواع سینک مانند تک لگن، دو لگن و سه لگن، مواد شیمیایی مخصوص نظافت و گندزدایی، سطل آشغال در سایزهای مختلف، نشانه زمین خیس، اسکاچ ظرف شویی، دستمال کاغذی و غیره همه جز تجهیزات آشپزخانه صنعتی که برای نظافت استفاده می شوند قرار دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *