آبمیوه فروشی یا جوس بار یکی از ایده های جذابی است که می توانید برای راه اندازی به سراغ آن بروید. در گذشته آبمیوه فروشی ها فقط برای افرادی که به سلامت شان اهمیت ویژه ای می دادند فعالیت می کردند و به نوعی مشتریان شان کم بود. اما امروزه با آمدن رسپی های جدید و طمع های فوق العاده ای که یک آبمیوه یا اسموتی می تواند داشته باشد . همچنین افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به سلامتی،‌ استقبال مردم از این سبک مغازه ها بیشتر شده است. رژیم های مبتنی بر سلامتی نیز امروز طرفدارهای خاص خودش را دارد و همین امر باعث می شود تا آبمیوه نقش پر رنگی در مغازه، کافه یا رستوران شما بازی کند. با ما همراه باشید تا در این مطلب از مجله فرافود به بررسی نحوه راه اندازی یک آبمیوه فروشی یا جوس بار بیاندازیم. البته در نظر داشته باشید که مد نظر ما یک آبمیوه فروشی مدرن و به روز است نه آن چیزی که در تصور عموم قرار دارد.

 

آبمیوه فروشی یا جوس بار چیست؟

آبمیوه فروشی یا جوس بار به مغازه ای گفته می شود که در آن میوه و سبزیجات به صورت تازه برای مشتریان آب گرفته می شود. برای راه اندازی همچین سبکی نیازی به یک مغازه بزرگ ندارید زیرا معمولا اکثر جوس بار ها به صورت بیرون بر هستند. حتی از یک تراک نیز می توانید برای شروع کارتان استفاده کنید. افزایش علاقه مردم به سبک زندگی سالم و گرفتن رژیم های مبتنی بر سلامت بدن باعث شده است که راه اندازی یک جوس بار امروزه یک کسب و کار پر بازده به حساب بیاید.

 

مراحل راه اندازی یک آبمیوه فروشی یا جوس بار

مراحل راه اندازی یک آبمیوه فروشی یا جوس بار را به ۹ قدم تقسیم کرده ایم که در ادامه نگاهی به آنها می اندازیم. به طور کلی برای راه اندازی هر مغازه ای بهتر است که قدم های خود را به قدم های کوچک تر تقسیم کنید تا پیشبرد کار برایتان راحت تر شود.

 

یک برند و سبک کاری مشخص برای خودتان انتخاب کنید.

به عنوان اولین قدم برای راه اندازی آبمیوه فروشی و یا جوس بار بهتر است که یک سبک کاری و برند برای خودتان مشخص کنید. در نظر داشته باشید که این مرحله یکی از مهم ترین مراحل کار شما خواهد بود. تم مغازه شما،‌ مواد اولیه که می خواهید استفاده کنید و نحوه سرویس دهی به مشتریان تان همینجا مشخص خواهد شد. به عنوان مثال می توانید یک اسموتی بار داشته باشید که مشتری خودش محتویات اسموتی اش را انتخاب می کند. بعد از اینکه سبک کلی کارتان مشخص شد می توانید به جزئیاتی مانند نام برندتان، لوگو، منو و گزینه های دیگر فکر کنید.

برای منو جوس بار بهتر است ساده عمل کنید. می توانید یک جوس بار داشته باشید که تنها نوشیدنی ها Cold Press تازه در آن سرو می شود. با توجه به فصل های مختلف سال و میوه های در دسترس نیز می توانید از خودتان خلاقیت نشان دهید. در کنار انواع اسموتی می توانید غذاهای کوچکی همچون سالاد و ساندویچ نیز ارائه کنید.

 

یک بیزینس پلن برای راه اندازی کارتان بنویسید

نوشتن یک بیزینس پلن قدم بعدی شما برای راه اندازی یک آبمیوه فروشی یا جوس بار است. هر چقدر هم که احساس می کنید که جزئیات را در ذهنتان به خاطر سپرده اید از این مرحله به راحتی عبور نکنید. یک بیزینس پلن حرفه ای شامل خلاصه ای کلی از بیزینس، نگاه کلی با جزئیات بیشتر، سبک و منو، نحوه مدیریت مجموعه، وضعیت نیاز به کارمند، تحلیل بازار و رقبا، تبلیغات و بازاریابی و در نهایت مسایل مالی می شود.

 

سرمایه اولیه خود را مشخص کنید

قدم بعدی شما در راه اندازی یک آبمیوه فروشی یا جوس بار مشخص شدن مقدار سرمایه اولیه تان و نحوه تامین آن است. اگر برای اولین بار است که یک بیزینس راه اندازی می کنید شاید این قدم برایتان کمی دشوار باشد اما با نوشتن بیزینس پلن به صورت شفاف تری می توانید بفهمید که چقدر سرمایه نیاز خواهید داشت. بعد از اینکه سرمایه مورد نیاز برای شروع کارتان مشخص شد می توانید این مبلغ را سرمایه خودتان بسنجید و متوجه شوید که به چه مقدار سرمایه برای اضافه شدن به کارتان نیاز دارید.

 

انتخاب لوکیشن برای آبمیوه فروشی یا جوس بار

انتخاب لوکیشن برای آبمیه فروشی یا جوس بار شما می تواند به اولین مرحله تان نیز تبدیل شود. در انتخاب لوکیشن باید توجه خوبی به محیط اطراف داشته باشید و همه جزئیات را به خوبی در نظر بگیرید. انتخاب لوکیشن می تواند اندکی بر روی سبک کاری تان نیز تاثیر بگذارد برای مثال اگر لوکیشن شما نزدیک به یک دانشگاه است منوی شما کمی می تواند تغییر کند. اگر به یک سبک کاری مشخص پافشاری دارید بهتر است که لوکیشن خود را بر اساس سبک انتخابی تان پیدا کنید.

 

 

کسب جوازهای لازم برای راه اندازی آبمیوه فروشی یا جوس بار

برای راه اندازی هر واحد آبمیوه فروشی یا جوس بار نیاز به دریافت چندین مجوز مختلف خواهید داشت. شاید در این قدم کمی از سرعت کارتان کاسته شود اما بهتر است که از قبل از باز شدن مغازه تان جوازهای لازم را کسب کرده باشید. پرس و جو از محلی های لوکیشن مد نظرتان می تواند به شما کمک شایانی بکند.

 

تجهیزات مورد نیاز آبمیوه فروشی یا جوس بار

برای راه اندازی یک آبمیوه فروشی یا جوس بار بهتر است که از تجهیزات با کیفیت استفاده کنید. مهم ترین تجهیزات مورد استفاده شما عبارتند از دستگاه آبمیوه گیری، بلندر، یخساز صنعتی، یخچال و فریزر،‌ وسایل آماده سازی مانند چاقو، پوست کن، تخته های برش و مواردی از این قبیل. توجه داشته باشید که دستگاه آبمیوه گیری شما بسته به سبک کاری تان می تواند عصاره گیر نیز باشد. همچنین بلندر شما برای درست کردن اسموتی یکی از پر کاربردی ترین تجهیزات شماست پس بهتر است که بلندر با کیفیتی تهیه کنید. یخساز صنعتی نیز ظرفیت های متفاوتی دارد که بسته به میزان نیازتان در طول روز می توانید تهیه کنید. یکی از مهم ترین تجهیزات شما یخچال ها و فریزر ها می باشند که به نوعی انبار شما به حساب می آیند. برای به نمایش گذاشتن محصولات خود نیز می توانید از انواع شوکیس سرد، حوضچه یخ و … استفاده نمایید. برای دیدن تمامی این تجهیزات می توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

نیروی کار خود را استخدام کنید

هزینه نیروی کار برای راه اندازی یک آبمیوه فروشی یا جوس بار پایین است زیرا به تعداد افراد زیادی برای شروع کارتان نیاز نخواهید داشت. علاوه بر افرادی که درون مغازه شما مشغول به فعالیت هستند شاید به افراد دیگر همچون حسابدار یا کسی که وب سایت و شبکه های اجتماعی شما را مدیریت می کند نیز نیاز داشته باشید.

 

شروع به تبلیغات کنید

با تبلیغات می توانید به مردم اطلاع رسانی کنید که در نزدیکی شان یک آبمیوه فروشی یا جوس بار باز شده است. این روزها روش های بازاریابی دیجیتال بسیار موثر تر از روش های قدیمی هستند. داشتن یک وبسایت برای کسب و کارتان هم به دیده شدتان بیشتر کمک می کند و هم در فازهای بعدی می تواند زمینه فروش آنلاین شما باشد. تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز می تواند بر روی فروش شما تاثیر گذار باشد و به دیده شدن برندتان بیشتر کمک کند.

 

جمع بندی راه اندازی آبمیوه فروشی یا جوس بار

آبمیوه فروشی یا جوس بار یکی از ایده هایی است که می تواند به آن توجه بیشتری شود. خلاقیت شما در راه اندازی کارتان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. انتخاب سبک کاری بسیار مهم است و بهتر است که یک رویه مشخص را دنبال کنید. گاهی اوقات می توانید سبک کاری تان را بر اساس لوکیشن تعیین کرده و یا بر اساس سبک کاری مد نظرتان به دنبال پیدا کردن یک لوکیشن خوب باشید. خرید تجهیزات آبمیوه گیری و اسموتی یکی دیگر از مراحل مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای بکنید. خرید تجهیزات نا مرغوب می تواند در روزهای شروع باعث دردسر شما شود و سرعت پیشرفت تان را کند کند.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *