تجهیزات پخت پیتزا

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاها در سرتاسر دنیا به شمار می آید. مسلما در نزدیکی محلی که زندگی می کنید یک پیتزا فروشی وجود دارد که بسته به سلیقه مشتریان پیتزای ایتالیایی یا نازک و یا پیتزای آمریکایی می پزد. اگر احساس می کنید که آمادگی و اشتیاق این را دارید که یک پیتزا فروشی باز کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا با تجهیزات پخت پیتزا بیشتر آشنا شویم.

فر پخت پیتزا

زمانی که صحبت از نجهیزات پخت پیتزا می شود می توان گفت که اولین و مهم ترین چیزی که به ذهنمان می آید فر پخت پیتزا است. فر پیتزا تاثیر به سزایی بر روی سبک کاری شما، نوع خمیری که می خواهید استفاده کنید و تاپینگ های روی پیتزای شما خواهد گذاشت. در واقع این نوع فر پیتزای شماست که سبک پیتزایی که می خواهید ارائه دهید را تعیین می کند. به عنوان مثال با همان فری که پیتزای دیپ-دیش می پزید نمی توانید پیتزای نازک نیویورک استایل یا ایتالیایی پخت نمایید. ابعاد مغازه و همچنین سلیقه مشتریان تان تاثیر مستقیمی بر روی فر انتخابی تان خواهد داشت. قبل از اینکه فر پیتزای خود را انتخاب کنید مطمئن شوید که سایز و ابعاد آن به مغازه تان می خورد و همچنین روزانه به صورت تقریبی چه قدر قرار است پیتزا بفروشید. در ادامه نگاهی می اندازیم به انواع فر پیتزا.

 

تجهیزات پخت پیتزا

فر پیتزا آجری یا گنبدی

هرچند که کار کردن با یک فر پیتزا آجری یا گنبدی مهارت بیشتری می طلبد، اما روش سنتی و اصلی پخت پیتزا استفاده از یک فر آجری است. فرهای آجری یا گنبدی طمع دود و چوب بسیار جالبی به محصول نهایی شما اضافه می کند.

فر پیتزا ریلی

یکی از تجهیزات پخت پیتزا فر آن است. اگر قصد راه اندازی مغازه ای دارید که تعداد بسیار بالایی پیتزا در طول روز می فروشد، بهترین انتخاب شما فر پیتزا ریلی است. در فر پیتزا ریلی، پیتزا بر روی یک نوار و در طول فر حرکت می کند تا به آرامی پخته شود.

فر پیتزا دک اوون

فر پیتزا دک اوون به وسیله گرم کردن یک صفحه سنگی باعث پخته شدن پیتزا می شود. این مدل فر،‌ یکی از بهترین تجهیزات پخت پیتزا ایتالیایی به شمار می رود.

فر پیتزا کانوکشن

بر خلاف سایر مدل های فر پیتزا، فر کانووکشن هوای گرم را به صورت مساوی درون محفظه فر می چرخاند تا پیتزای شما پخته شود. اگر به دنبال یک پیتزای ترد با پنیر برشته شده هستید به شما پخت پیتزا درون یک فر کانووکشن را پیشنهاد می کنیم.

تجهیزات آماده سازی خمیر پیتزا

یک پیتزا خوب از یک خمیر پیتزا خوب تهیه می شود. پس یکی از اساسی ترین تجهیزات پخت پیتزا، وسایل آماده سازی خمیر به شمار می آیند. هرچند که رسپی خمیر پیتزا شما به نوعی راز کسب و کار شما محسوب می شود، اما تجهیزاتی مانند میکسر خمیر پیتزا و کابینت پروفر خمیر جز تجهیزاتی هستند که در هر پیتزا فروشی وجود دارند. در ادامه نگاهی می اندازیم به تجهیزات لازم برای آماده سازی خمیر پیتزا.

 

میکسر خمیر صنعتی

یکی از مهم ترین تجهیزات پخت پیتزا، میکسر خمیری است که با آن خمیر پیتزا را آماده می کنید. اگر پیتزا شما به نحوه درست و کارآمد میکس نشود خمیر شما به خوبی آماده پخت نخواهد شد. یکی از مهم ترین کارهای میکسر خمیر این است که مخمر را به خوبی به همه جای خمیر برساند. همچنین با استفاده از یک میکسر خمیر صنعتی می توانید حجم زیادی از خمیر پیتزا را آماده کرده و نگران تمام شدن آن در طول روز نباشید.

 

تجهیزات پخت پیتزا

میکسر خمیر پلنتری و اسپیرال

میکسر خمیر صنعتی به دو مدل پلنتری و اسپیرال تقسیم می شوند. اجزای میکسر خمیر پلنتری معمولا از هم جدا نمی شود و علاوه بر خمیر پیتزا می توان برای هم زدن سیب زمینی یا حتی گوشت نیز از آن استفاده کرد. اگر علاوه بر پیتزا آیتم های دیگری نیز در منوی رستوران تان دارید که به میکس شدن نیاز دارند، می توانید از یک میکسر پلنتری برای چند منظور استفاده کنید. اما اگر قصد دارید تا به طور مختص یکی پیتزا فروشی راه اندازی کنید به شما پیشنهاد می کنیم یک میکسر خمیر اسپیرال تهیه کنید زیرا کمترل بیشتری به شما در طی مراحل میکس می دهد و می توانید که خمیر پیتزا با کیفیت تری داشته باشید.

 

چونه گیر و خمیر پهن کن

زمانی که خمیر پیتزای خودتان را به وسیله یک میکسر صنعتی آماده کردید، می توانید با استفاده از سایر تجهیزات پخت پیتزا مانند چونه گیر و خمیر پهن کن خمیر را آماده مرحله پخت نمایید. در تمامی مراحل بهتر است که از دستگاه ها و تجهیزات اتوماتیک استفاده کنید تا به نتیجه بهتری برسید. با استفاده از یک چونه گیر می توانید خمیرهایی که به مقدار های مساوی از همدیگر جدا شده اند را گرد و تبدیل به یک گلوله کنید. عمل گرد کردن خمیر باعث می شود تا گلوتن خمیر به لایه های بیرونی آن برسد و خمیر بهتری برای پخت داشته باشید. اگر به خمیر چونه شده نیاز ندارید و به صورت مستقیم می خواهید خمیر را پهن کنید می توانید با استفاده از یک دستگاه خمیر پهن کن با تنظیم ضخامت مورد نظرتان این کار انجام دهید. این روش به خصوص برای پیتزا فروشی هایی که تعداد زیادی پیتزا در روز به فروش می رسانند عالی است.

 

تجهیزات نگهداری خمیر پیتزا

تجهیزات نگهداری خمیر پیتزا زمان زیادی را برای شما ذخیره می کند و همچنین از دور ریز مواد اولیه جلوگیری می کند. همچنین این تجهیزات پخت پیتزا فرصت و فضای مناسبی برای استراحت و رشد خمیر نیز فراهم می کنند. باکس خمیر و یا یک کابینت جهت پروف شدن خمیر ها می تواند سرعت و کیفیت کار شما را بسیار افزایش دهد.

 

تجهیزات پخت پیتزا

یخچال و فریزر

یکی دیگر از تجهیزات پخت پیتزا که اهمیت بسیار زیادی  دارد یخچال پیتزای شما است. شما در یخچال تان علاوه بر خمیر، مواد اولیه ای همچون پنیر و گوشت خود را نیز نگهداری می کنید. علاوه بر یخچال، وجود یک فریزر نیز برای نگهداری برخی از مواد اولیه ضروری است. همچنین در خط پخت پیتزا خود می توانید از یک یخچال تاپینگ دار استفاده کنید تا سرعت آماده سازی پیتزاها برای پخت بالاتر برود. بعضی از یخچال های تاپینگ دار صفحه سنگی نیز دارند تا خمیر را بر روی آنها باز کنید.

 

تاپینگ پیتزا

این که تاپینگ پیتزا شما شامل چه موادی باشد بسیار بستگی به سبک پیتزایی که ارائه می دهید و همچنین منوی رستوران تان بستگی دارد. انواع سس و پنیر پیتزا جز ثابت تاپینگ های پیتزا به شمار می روند. انواع گوشت قرمز و سفید چه به صورت تازه و چه فرآوری شده، سبزیجاتی مانند قارچ، ریحان و اسفناج می تواند جز سایر تاپینگ های شما باشد.

 

تجهیزات پخت پیتزا

سایر تجهیزات پخت پیتزا

زمانی که پخت پیتزای شما درون فر تمام می شود به یک سری تجهیزات برای تمام کردن کار و تحویل آن به مشتری نیاز خواهید داشت. به طور مثال یکی از مهم ترین تجهیزات پخت پیتزا به خصوص در سبک ایتالیایی، پارو پیتزا است. در سبک پیتزا آمریکایی نیز قالب پیتزا نقش بسیار مهمی دارد. همچنین به یک کاتر پیتزا برای برش دادن پیتزا به قطعات مساوی نیز نیاز دارید. در نهایت برای سفارش های بیرون بر بهتر است پیتزا آماده شده و برش خورده را درون یک جعبه پیتزا قرار دهید و با استفاده از باکس های مخصوص حمل پیتزا، یک پیتزا گرم و با کیفیت را به دست مشتری های خود برسانید.

برای مشاهده تجهیزات پخت پیتزا می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *