تجهیزات فست فود

تجهیزات فست فود مورد نیاز کدامند؟

تجهیزات فست فود به شما اجازه می دهد کار خود را در یک رستوران فست فود شروع کنید. درست است که رستوران های فست فودِ زنجیره ای و بزرگ مشتری های بیشتری دارند، اما شما می توانید با داشتن پشتکار به موفقیت در این زمینه برسید. اگر به باز کردن یک رستوران فست فود فکر می کنید، اما نمی دانید به چه تجهیزاتی نیاز دارید، در این مطلب می توانید لیستی از تجهیزات فست فود را مشاهده کنید. این لیست شامل مهمترین لوازم و تجهیزات می باشد.

سرخ کن

یکی از تجهیزات فست فود ضروری، سرخ کن های تجاری هستند. رستوران های فست فود بیشتر به خاطر غذاهای سرخ شدۀ خود شناخته می شوند. مواد غذایی مختلفی از جمله سیب زمینی، پیاز، ماهی و چوب موزارلا را می توان با این سرخ کن ها آماده کرد. از آنجا که همۀ آشپزخانه ها شبیه یکدیگر نیستند، انواع مختلفی از سرخ کن در بازار وجود دارد. بعضی از آن ها فضای کمی را اشغال می کنند و به راحتی در بالای پیشخوان قرار می گیرند. این نوع سرخ کن های جمع و جور برای رستوران های کوچکتر بسیار مناسب به نظر می رسند. بعضی از انواع سرخ کن نیز از نظر اندازه، بزرگتر هستند و به فضای بیشتری در آشپزخانه نیاز دارند. همچنین در صورتی که به گاز دسترسی ندارید، می توانید از سرخ کن برقی استفاده کنید.

 

سرخ کن

 گریل تخت 

تجهیزات فست فود مثل گریل تخت یا Griddle باید در هر رستوران فست فود وجود داشته باشند. از این گریل ها برای پختن همبرگر، تخم مرغ، سوسیس، استیک، مرغ و ماهی استفاده می شود. گریل های تختِ رومیزی از نوع تجاری دارای عرض 12 اینچی و درازای 72 اینچی هستند. اگر فضای کافی رومیزی در اختیار دارید، این گریل ها بهترین گزینه به نظر می رسند. اگر یک چیز پایدارتر را ترجیح می دهید، می توانید از گریل های شیار دار استفاده کنید که به صورت ایمن روی میز قرار می گیرند. اگر می خواهید نشانه های گریل روی همبرگرها دیده شود، می توانید از گریل Charbroiler استفاده کنید.

 

گریل تخت

تجهیزات سردسازی

تجهیزات فست فود فقط شامل لوازم سرخ کردن و پختن نمی شود. رستوران های فست فود غذا را حفظ می کنند تا مزۀ آن تا حد امکان لذیذ باشد. به همین دلیل هر آشپزخانۀ مخصوص فست فود باید با تجهیزات سردسازی مثل یخچال و فریزر مجهز شود. یخچال هایی با درب شیشه ای دید بهتری را فراهم می کنند. در حالی که یخچال های دارای درب سولید می توانند ایزولیشن بهتری ارائه کنند. برای آشپزخانه هایی که نیاز به تطبیق پذیری دارند، می توان از فریزرهای کوچک و ترکیبی استفاده کرد. این فریزرهای ترکیبی در طیف وسیعی از سبک ها قابل تهیه هستند. برای مثال می توان برای انواع کشوها و کابینت ها، واحدهای فریزر مناسب را انتخاب کرد.

هود

تجهیزات فست فود شامل لوازم ایمنی نیز می شوند. یک هود تجاری برای سلامت کارکنان آشپزخانه ضروری به نظر می رسد. به خصوص در رستوران های فست فود، یک هود تجاری می تواند به پاکسازی هوای آشپزخانه از دود و چربی ناخواسته کمک کند. فرایند پاکسازی، هوای آشپزخانه را تازه نگه می دارد و همچنین خطر آتش سوزی را کاهش می دهد. اگر می خواهید یک رستوران فست فود کوچک باز کنید، هود بدون کانال می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این نوع هود به فضای کمتری نیاز دارد و از نظر طراحی آشپزخانه، تطبیق پذیری بیشتری ارائه می کند. همچنین هود تجاری کانال دار با نصب شدن روی سقف یا دیوار برای رستوران های فست فود بزرگ مناسب است.

 

میز آماده سازی

میز آماده سازی

تجهیزات فست فود شامل میزهای آماده سازی نیز می شود. قبل از درست کردن غذا، نیاز است تا بعضی مواد اولیه را آماده کنید. میزهای کار از جنس استیل بدون زنگ به دلیل دوام خود بسیار محبوب هستند. این میزها را می توان در طیف گسترده ای از سبک ها و اندازه ها تهیه کرد. یک میز آماده سازی مناسب برای عملیات های مختلف داخل آشپزخانه کاربرد دارد. بعضی از این میزها دارای سینک داخلی هستند. در حالی که بعضی دیگر فقط دارای فضای روی میز هستند. همچنین تمام این میزها دارای قفسه های زیری می باشند که فضای ذخیره سازی بیشتری را فراهم می کنند.

سینک

تجهیزات فست فود شامل سینک ها نیز می شود که یک محیط بهداشتی را برای کارکنان و مشتریان فراهم می کنند. هر رستوران فست فود نیاز به سینک های تجاری دارد. سینک های تجاری برای آبکشی لوازم و شستن دست ها مورد استفاده قرار می گیرند. سینک ها ممکن است دارای یک یا چند محفظه باشند. سینک های تجاری را می توان به راحتی در فضای روی کار تعبیه کرد. همچنین سینک های دستی را می توان روی دیوار نصب کرد. تهیۀ سینک مناسب تا حد زیادی به چیدمان آشپزخانۀ رستوران بستگی دارد.

قفسه ها

تجهیزات فست فود شامل قفسه هایی می شود که در فضای آشپزخانه یک عنصر ضروری هستند. هنگام آماده کردن فست فود، تعداد زیادی از لوازم داخل آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین برای ذخیره سازی این لوازم به یک فضای کافی نیاز است. قفسه بندی رستوران می تواند یک راه حل مناسب باشد. قفسه ها را می توان به صورت یکپارچه در چیدمان آشپزخانه به کار گرفت. این قفسه ها برای قرار دادن ظروف مختلف مثل تابه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات تکمیلی

تهیۀ تجهیزات فست فود یک قدم مهم برای باز کردن یک رستوران فست فود است. راه اندازی یک رستوران فست فود ممکن است فرایند هزینه بری باشد و کمی طول بکشد. بنابراین تجهیزات را فقط زمانی تهیه کنید که مطمئن هستید رستوران فست فود شما راه اندازی خواهد شد. چرا که این تجهیزات معمولا به دلیل تجاری بودن قیمت بالایی دارند.

در صورتی که تصمیم دارید تجهیزات ضروری را برای رستوران فست فود خود تهیه کنید، این مقاله می تواند به عنوان راهنما به شما کمک کند. تجهیزات فست فود در واقع لوازمی برای پختن غذاهای مختلف، قرار دادن ظروف و ابزار و کمک به ایجاد محیط بهداشتی در رستوران هستند. این تجهیزات باید با توجه به اندازۀ رستوران و آشپزخانه تهیه شوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع مانعی ندارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *