فست فود

برخی از فست فود ها غذاهای سالم و مقوی مانند ساندویچ رپ، سالاد و یا بوریتو سرو می کنند. اما بسیاری از فست فودها غذای ارزان به همراه مواد غذایی بدون ارزش و حتی ناسالم را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند. این که سعی کنید رستورانی راه اندازی کنید که هم فست فود به حساب بیاید و هم غذای سالم به مشتریان بدهد کار سختی است. اما این سبک از رستوران ها برای افرادی که زمان ندارند تا برای خود غذای سالم درست کنند ایده آل است. با ما همراه باشید تا با ۹ تا رستوران برتر که فست فود سالم ارائه می کنند بیشتر آشنا شویم.

 

معرفی رستوران Chiptole

فست فود Chiptole در اصل یک رستوران زنجیره ای مکزیکی است. تمرکز این رستوران ارائه انواع تاکو و بوریتو است. در این رستوران سعی می شود تا فقط از مواد ارگانیک، سبزیجاتی که خودشان کاشته اند و گوشت هایی که ماحصل پرورش مجموعه است، استفاده شود. در این مجموعه رستوران می توانید غذاهایی شامل بوریتو،‌ تاکو و سالاد که شامل انواع گوشت، سبزیجات و لوبیا می شود را نوش جان کنید. این مجموعه فست فود در آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و انگلیس شعبه دارد.

 

معرفی رستوران Chick-fil-A

فست فود Chick-fil-A یک رستوران با تمرکز بر روی ارائه انواع ساندویچ مرغ است. این رستوران اولین رستورانی در آمریکا بوده است که توانسته یک منوی غذایی عاری از هرگونه چربی ترانس را به مشتریان خود عرض بکند. در این رستوران منوی مخصوص کودکان نیز وجود دارد که شامل یک لیوان پر از میوه های خوشمزه می شود و به همراه یک لیوان شیر سرو می گردد. ناگت مرغ، سالاد مرغ، اوت میل و … جز آیتم های غذایی این رستوران به شمار می روند. این مجموعه رستوران در سرتاسر ایالات متحده آمریکا شعبه دارد.

 

معرفی فست فود Wendy’s

مجموعه رستوران Wendy’s سومین فست فود بزرگ دنیا در زمینه فروش همبرگر بعد از مک دونالد و برگر کینگ است. در منوی این رستوران همبرگر، ساندویچ مرغ، سیب زمینی سرخ کرده به همراه یک سری غذای کاملا سالم و مقوی قرار داده شده است. سالاد مرغ و ساندویچ رپ مرغ سالم ترین غذاهای این مجموعه رستورانی به شمار می آیند. فست فود Wendy’s در بیش از ۳۰ کشور دنیا و در قاره های آمریکای شمالی، جنوبی و آسیا شعبه دارد.

 

فست فود

 

معرفی مجموعه رستوران McDonald’s

McDonald’s بزرگ ترین فست فود زنجیره ای در دنیا به شمار می رود. بیگ مک معروغ ترین ساندویچ این مجموعه رستوران است. بیشتر غذاهایی که در مک دونالد می توانید بخورید به شدت فراوری شده و نا سالم هستند. به قدری که مک دونالد متهم به شیوع و افزایش دیابت نوع ۲ در سرتاسر جهان است. پس از وارد شدن این اتهامات به مک دونالد مدیران مجموعه تصمیم گرفتند تا تعدادی غذای سالم را نیز به منوی غذایی خود اضافه کنند. بیشتر این غذاها شامل سالادهایی می شود که از مرغ، سبزیجات و میوه تشکیل شده اند. مک دونالد در حال حاضر در ۱۱۹ کشور دنیا شعبه دارد.

 

 

معرفی رستوران Ruby Tuesday

فست فود Ruby Tuesday در سرتاسر دنیا رستوران های متعددی دارد. منوی این رستوران بزرگ است و غذاهایی همچون استیک، غذای دریایی، پاستا و سالاد در آن قرار دارند. یکی از حرکت های جالب این رستوران این است که در منوی آن غذاهای سالم با عبارت Fit & Trim مشخص شده است. ارزش غذایی این آیتم ها کمتر از ۷۰۰ کالری است و رژیمی محسوب می شوند. در منوی این مجموعه به رژیم های زیادی توجه شده و حتی غذاهای بدون گلوتن نیز در آن پیدا می شود. غذاهای سالم این فست فود شامل گوشت، مرغ،‌ ماهی، سالاد و سیب زمینی پخته می شود. رستوران Ruby Tuesday در سرتاسر اروپا و آمریکای شمالی شعبه دارد.

 

فست فود

معرفی رستوران The Cheesecake Factory

فست فود چیزکیک فکتوری به وعده های حجیم و پر کالری شناخته شده است. هرچند با فشارهایی که جدیدا به آن ها وارد شده تصمیم بر آن گرفته اند که منوی سبک تر بر مبنای غذاهای سالم نیز ارائه کنند. انواع استیک، غذای دریایی، سالاد و پیش غذا را به عنوان غذاهای سالم در این فست فود می توانید نوش جان کنید. چیزکیک فکتوری در آمریکای شمالی و خاورمیانه شعبه دارد.

 

فست فود

معرفی فست فود KFC

فست فود زنجیره ای KFC به ارائه مرغ سوخاری که از ناسالم ترین غذاهای فست فود جهان است، معروف شده. هرچند با توجه به تغییر ذائقه مردم در این روزها و اهمیتی که همه به سلامت شان می دهند،‌ KFC نیز به منوی خود مرغ گریل شده اضافه کرده است. مرغ گریل شده یکی از سالم ترین فست فود هایی است که می توانید در این مجموعه رستوران معروف سفارش دهید. KFC در سرتاسر شعبه های زیادی دارد.

 

معرفی رستوران Subway

مجموعه رستوران و فست فود Subway یکی از بزرگ ترین فست فود های دنیا است که در آن می توانید محتویات ساندویچ و یا سالاد خود را شخصا انتخاب کنید. حتی می توانید بیخیال نان ساندویچ خود شوید و محتویات ساندویچ خود را بر روی سالاد بریزید. استفاده از گشوت و مرغ تازه به همراه سبزیجات مختلف و متنوع باعث شده است که این مجموعه رستوران یکی از سالم ترین سبک های غذایی را داشته باشد. Subway در ۱۱۰ کشور دنیا بیش از ۴۴ هزار شعبه دارد.

 

فست فود

معرفی رستوران Panera Bread

مجموعه رستوران Panera Bread در اصل رستوران، کافه و بیکری است. در این رستوران انواع نان و شیرینی، سالاد و غذاهای سالم ارائه می گردد. سوپ یکی از آیتم های سالم و خوشمزه این مجموعه است که به همراه نان تازه پخته شده سرو می شود و یکی از دلایل شهرت این رستوران نیز به حساب می آید. این مجموعه در آمریکای شمالی شعبه های مختلفی دارد.

فست فود و غذای سالم

امروزه در اکثر فست فود ها در سرتاسر دنیا حداقل یک یا دو آیتم پیدا می کنید که کاملا جز غذاهای سالم به شمار می روند. حتی بسیاری از فست فود ها این امکان را به شما می دهند که خودتان محتویات غذایی تان را انتخاب کنید. زمانی که به یک فست فود می روید اگر قصد خوردن غذای سالم را دارید با دقت و حوصله تمام آیتم های منو را بخوانید و مطمئن باشید که برای سلیقه غذایی شما نیز آیتمی وجود خواهد داشت. در گذشته فست فود ها فقط غذای ناسالم و بسیار چرب ارائه می کردند اما با گذشت زمان و تغییر ذائقه مردم بسیاری از آن ها مجبور شده اند تا منوی خود را تغییر دهند. حتی امروزه شاهد آن هستیم که برخی از رستوران ها فقط غذاهای بدون گلوتن و مخصوص افراد گیاهخوار سرو می کنند.

 

 

برای مشاهده سایر مقالات فرافود در زمینه راه اندازی فست فود و رستوران می توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *