طراحی داخلی رستوران

زمانی که مشتریان به رستوران شما می آیند، صرفا تنها به دنبال خوردن یک وعده غذایی خوب نیستند. مشتریان شما زمانی کاملا راضی از رستوران خارج می شوند که به هر پنح حس آن ها بها داده باشید و به آن فکر کرده باشید. یکی از اصلی ترین دلایلی که تجربه رفتن به یک رستوران را لذت بخش می کند، طراحی داخلی رستوران است.

طراحی داخلی رستوران شما می تواند تاثیر به سزایی بر روی تجربه مشتری شما براساس متدهای روانشناسی داشته باشد. تجربه خوردن یک وعده لذت بخش بسیار تحت تاثیر فضا و اتمسفری است که در آن قرار گرفته اید. این مسئله فراتر از مسائل صرف آشپزی و تجهیزات آشپزخانه است.

طراحی داخلی رستوران به گسترش نام برند رستوران کمک می کند. به عنوان مثال یک برگری ممکن است در طراحی داخلی خود از گرافیتی روی دیوار استفاده کند، در طرف مقابل یک رستوران کلاسیک از رنگ های سفید و طلایی در دکور خود بهره می برد. در این مقاله از فرافود قصد داریم تا به شما چند ایده طراحی داخلی بدهیم تا با کمک آن بتوانید یک رستوران خاطره انگیز در ذهن مشتریان تان داشته باشید.

 

۱- نورپردازی در طراحی داخلی رستوران

زمانی که صحبت از نورپردازی به میان می آید، بیشتر رستوران ها به نحوه قرارگیری نورپردازی ها بیشتر از خود نورپردازی اهمیت می دهند. رویکرد طراحی داخلی رستوران صحیح، تمرکز بر نورپردازی هوشمند برای درک فضای رستوران است. به عنوان مثال، نور محیط می تواند به ایجاد یک فضای صمیمی برای یک رستوران گران قیمت کمک کند و نورپردازی برای روشن کردن و برجسته کردن المان های جالب مانند فواره ها، نقاشی ها و نقاشی های دیواری کمک کند. نورپردازی دنیایی از جلوه های بصری را باز می کند و رستوران ها باید از آن برای بهبود فضای داخلی خود استفاده کنند.

 

۲- یک فضای دلپذیر طراحی کنید

اگر در طراحی داخلی رستوران بر روی چند عنصر طراحی مانند نورپردازی، مبلمان، چیدمان صندلی ‌ها، رنگ‌ ها و رایحه ‌ها، آکوستیک و دمای بهینه اتاق که نه خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد تمرکز کنید، می‌توانید برای مشتریان جذاب ‌تر و دلپذیرتر به نظر برسید. هر جنبه ای از طراحی در ایجاد آسایش مشتریان نقش دارد.

نورپردازی متعادل برای ایجاد فضایی دلپذیر برای رستوران ضروری است. یک رستوران بسته به سبک و کانسپتش می تواند تصمیم بگیرد که از چه نوع نورپردازی استفاده کند. رستوران‌ های مجلل می‌ توانند از چراغ‌ های گرم که در ارتفاع پایین قرار می گیرند برای ایجاد فضایی آرام‌ بخش برای مشتریان استفاده کنند تا آن ها بتوانند در فضایی آرام و زیبا در اوقات فراغتشان با یکدیگر صحبت کنند. از سوی دیگر، رستوران‌ های فست‌ فود می‌توانند از چراغ‌ های روشن استفاده کنند که باعث می شود مشتریان بتوانند سریعاً سفارشات خود را ثبت کنند و وعده ‌های غذایی خود را در اتاقی با نور مناسب نوش جان کنند.

 

طراحی داخلی رستوران

 

چیدمان میز و صندلی در طراحی داخلی رستوران

چیدمان میز و صندلی در طراحی داخلی رستوران یک عامل موثر برای مدت زمانی است که مشتری می خواهد در یک رستوران بماند. اگر یک رستوران می خواهد مهمانان شامی طولانی و آرام داشته باشند که در آن چندین غذا سفارش می دهند و تا دسر منتظر می مانند، داشتن صندلی های راحت و فضای پای کافی بسیار مهم است.

طراحی میز نیز به همان اندازه مهم است. یک میز مستطیل شکل دو نفره صمیمیت کامل را برای یک زوج رمانتیک فراهم می کند، در حالی که یک میز گرد به جریان بهتر مکالمات کمک می کند تا همه بتوانند مرکز را ببینند و رو به روی هم باشند.

همانطور که مبلمان خوب ضروری است، چیدمان نیز ضروری است. اطمینان حاصل کنید که میزها به هم خیلی نزدیک نباشند زیرا مهمانان ممکن است مکالمات یکدیگر را مختل کرده و تجربه غذا خوردن را برای دیگری خراب کنند. چیدمان میز و صندلی ها همچنین باید به کارکنان و مهمانان اجازه دهد تا بدون برخورد یا ریختن غذا در رستوران حرکت کنند.

 

بوی خوش در فضا

رایحه و بو به قدری در دنیای امروزی مهم است که بازاریابان حتی یک استراتژی برای هدایت مشتریان به سمت غذاخوری ها با استفاده از رایحه ایجاد کرده اند. بازاریابان این استراتژی را بازاریابی عطر یا بو می نامند. بازاریابی عطر در درجه اول باعث افزایش میزان مشتریان شما خواهد شد. رایحه های مصنوعی بوی خاصی ایجاد می کنند که مهمانان از آن لذت می برند و جذب آن می شوند.

دومین مزیت بوی خوش در فضا این است که بوهای تند ناشی از آشپزخانه را از بین می برد. برخی از انواع غذاها، مانند پنیر، بوی بدی دارند که ممکن است مشتریان را ناراحت کند. از بین بردن این عطرها در رستوران با رایحه های مصنوعی به همه افراد ناهار خوری این امکان را می دهد که در آرامش با هم و با ترجیحات غذایی متفاوت غذا بخورند.

 

آکوستیک

طراحی داخلی رستوران شما زمانی عالی می شود که سر و صدای کافی برای ایجاد حس یک فضای اجتماعی دلپذیر وجود داشته باشد، اما صدا آنقدر بلند نیست که مکالمات را مختل کند. برخی از عناصر طراحی در رستوران مانند پیشخوان های مرمری، سقف های بلند و دیوارهای آجری صدا ایجاد می کنند. به رستوران هایی که دارای آشپزخانه اوپن هستند، اغلب توصیه می شود از حصار شیشه ای برای جلوگیری از رسیدن هیاهوی آشپزخانه به مهمانان استفاده کنند.

خوشبختانه راه هایی برای کنترل نویز بدون خراب کردن طراحی داخلی رستوران وجود دارد. رستوران ها می توانند روی پانل های آکوستیک ویژه ای سرمایه گذاری کنند که سر و صدا را کاهش می دهد. این پانل ها در سبک های مختلف موجود هستند تا در هنگام طراحی رستوران، فضای داخلی آن تحت تاثیر قرار نگیرد. رستوران ها همچنین می توانند از وسایل نرم مانند رومیزی، دیوارکوب و فرش برای جذب صدا استفاده کنند.

 

 

۳- تاثیر رنگ در طراحی داخلی رستوران

در طراحی داخلی رستوران می توانید به صورت هوشمندانه از رنگ های محرک اشتها در فضای داخلی خود برای تأثیرگذاری بر مشتریان و افزایش فروش استفاده کنید. به طور کلی، به رستوران ها توصیه می شود از رنگ های ارگانیک موجود در مواد غذایی برای فضای داخلی استفاده کنند. قرمز، زرد، سبز و سفید برخی از رنگ ‌هایی هستند که مطالعات نشان داده‌ اند اشتها را تحریک می‌ کنند، در حالی که گفته می‌ شود بنفش و آبی اشتها را کاهش می ‌دهند.

 

طراحی داخلی رستوران

۴- به طراحی آشپزخانه صنعتی خود دقت کنید

یک آشپزخانه صنعتی آشفته و پر سر و صدا است. حرکت های زیادی به طور همزمان اتفاق می افتد. فضای داخلی آشپزخانه باید عملگرا باشد به طوری که هر مرحله از فرآیند به آرامی جریان داشته باشد، مواد خام را از انبار تامین کند و ظروف کثیف را به محل شستشو بیاورد. ریزترین جزئیات در مورد فضا، مانند فضای کافی برای حرکت سرآشپزها، آشپزها و چرخ دستی های غذا، باید در طراحی آشپزخانه صنعتی در نظر گرفته شود.

 

۵- طراحی متفاوت یکی از دیوارهای رستوران

رستوران‌ ها بیشتر وقت خود را صرف امتحان کردن نوشیدنی ‌ها و غذاهایی می ‌کنند که باعث می شود تا یک مشتری بازهم به آنجا باز گردد. همین روحیه آزمایش را می توان در طراحی داخلی رستوران نیز به کار برد. یک دیوار که با سایر دیوارهای رستوران شما متفاوت است از نظر بصری می تواند بسیار چشمگیر باشد زیرا باعث ایجاد عمق در فضا می شود، کنتراستی که به ایجاد تعادل کمک می کند و یکنواختی عمومی سطوح یکسان رستوران شما را می شکند. آنها همچنین به‌عنوان پس ‌زمینه‌ های باشکوهی برای عکس‌ های رسانه ‌های اجتماعی تبدیل می ‌شوند، بنابراین یک دیوار برجسته با طراحی خوب مشتریان شما را خوشحال می ‌کند و باعث افزایش مخاطب شما در فضای اجتماعی خواهد شد.

 

 

طراحی داخلی رستوران

۶- استفاده از آینه در طراحی داخلی رستوران

آینه ها برای هر رستوران کوچکی می توانند یک ویژگی جذاب و خاص به شمار بیایند. آنها به فضا عمق می دهند و اتاق را بزرگتر و روشن تر از آنچه هست نشان می دهند. آینه ها نباید ظاهری ساده داشته باشند. آنها می توانند تزئینی، مینیمالیستی، زینتی، از سقف به زمین، یا به طور هوشمندانه ای برای انعکاس نور به یک منطقه تاریک قرار بگیرند.

 

 

۷- بگذارید آشپزخانه شما ستاره رستوران تان باشد

تعداد مسابقات آشپزی در تلویزیون گواه این است که ستاره هر رستوران خوب آشپزخانه آن است. مشتریان شما عاشق تماشای سرآشپزهایی هستند که در حال پختن، کباب کردن، پختن، برگرداندن، تفت دادن، کباب کردن و آب پز کردن هستند. یک رستوران می تواند یک آشپزخانه اوپن به عنوان نقطه کانونی داشته باشد. مهمان ‌ها می ‌توانند آشپزها را تماشا کنند که غذاهای لذیذ درست می ‌کنند و از عطرهای متنوعی که از آشپزخانه پخش می ‌شود لذت می ‌برند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *