استورر اند پورر

یکی از پرکاربردترین تجهیزات بار سرد در هر بار کافه استورر اند پورر یا آسان ریز می‌باشد. آسان ریز وسیله‌ای است که علاوه بر نگهداری سس‌ها،آبمیوه‌ها و انواع سیروپ در پشت بار، به انتقال سریع این مایعات به ظرف یا ظروف مورد نظر جهت سرو کمک فراوانی می‌کند.

 

استورر اند پورر

 

این وسیله با داشتن قابلیت همزمان نگهداری و انتقال سریع هرگونه مایعات، به متصدی بار در ذخیره سازی مواد اولیه نوشیدنی و سرعت بخشیدن به فرایند ساخت نوشیدنی در شلوغ ترین ساعات کار در بار کمک می نماید.

 

استورر اند پورر

 

جنس بدنه استورر اند پورر و اجزای تشکیل دهنده آن

استورر اند پورر از ماده ای به نام styrene acrylonitrile ساخته شده است. این محصول در برابر ضربه و شکستگی مقاوم و پایدار می‌باشد و از اجزای زیر تشکیل شده است.

body یا بدنه اصلی استورر اند پورر

بدنه اصلی که محل قرار گرفتن و نگهداری مایعات است. دیواره این قسمت، صاف و بدون زائدگی ساخته شده تا محلی برای تجمع هیچگونه آلاینده و باکتری وجود نداشته باشد و به شست و شوی راحت‌تر آن کمک کند.

 

استورر اند پورر

 

NECK یا گردن

که روی body سوار می‌شود و امکان گرفتن و استفاده راحت از استورر اند پورر را در هنگام عمل ریختن pouring برای متصدی بار فراهم می‌کند. این قسمت نسبت به بدنه، باریک تر و کشیده است.

 

استورر اند پورر

 

POURER  یا محل خروج مایع

که روی گردن بطور ثابت قرار دارد و به علت قطر زیاد خروجی آن نسبت به سایر پورر ها، مقادیر بیشتری از مایع را با سرعت بیشتری منتقل می کند. زاویه 45 درجه  پورر، علاوه برسرعت و متمرکز ریختن مایع، از ورود هر گونه آلاینده به محفظه جلو گیری می‌کند.

 

استورر اند پورر

 

نکته: در هنگام عمل ریختن pouring، پورر باید با سطح ظرف مورد نظر، زاویه 90 درجه ای را تشکیل دهد تا مایع همواره بدون قطع و وصل شدن خارج شود. در نتیجه استورر اند پورر باید زاویه ای 45 درجه نسبت به سطح کار داشته باشد.

 

استورر اند پورر

 

CAP  یا درب استورر اند پورر

در هنگام انجام عمل pouring به عنوان پایه در زیر استورر اند پورر قرار می‌گیرد. اما هنگامی که neck از بدنه جدا شده و متصدی می‌خواهد مایع باقیمانده در بدنه را برای مدتی نگهداری کند، cap روی آن بعنوان درپوش قرار گرفته و پیچ می‌شود.

 

استورر اند پورر

CAP و  POURER در یک استورر اند پورر، رنگ‌های یکسانی دارند که بوسیله آنها می‌توان مایع درون آن را کد گذاری کرد.

 

استورر اند پورر

 

ابعاد استورر اند پورر

استورر اند پورر  مطابق با مصرف، اندازه‌های مختلفی دارد. در اینجا ما به ذکر مشخصات پر مصرف‌ترین و رایج‌ترین آنها می پردازیم.

  • ارتفاع: 33 سانتی‌متر
  • قطر بدنه: 8 سانتی‌متر
  • ظرفیت: 1 لیتر

 

 

 

نویسنده: جناب آقای هادی ذکایی

استفاده از مطالب ارائه شده با ذکر منبع مانعی ندارد.

www.farafood.com

آشپزخانه صنعتیتجهیزات کافه لوازم بار سرد

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *