هزینه نیروی کار رستوران

هزینه نیروی کار رستوران یکی از عمده ترین هزینه های شما به عنوان یک رستوران دار به شمار می رود. برای اینکه یک کسب و کار موفق داشته باشید باید که بتوانید هزینه های خود را به خوبی کنترل کرده و آن ها را به حداقل ممکن برسانید. اما از طرف دیگر باید رستوران تعداد کافی پرسنل و نیروی کار حرفه ای داشته باشد تا همه امور به خوبی انجام گردد. با استخدام کردن نیروی کار مستعد، آموزش دادن آنها و استفاده درست از تکنولوژی می توانید سود کسب و کار خود را به خوبی گسترش دهید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به موضوع راهنما محاسبه هزینه نیرو کار رستوران بپردازیم.

 

راهنما محاسبه هزینه نیرو کار رستوران

به عنوان یک رستوران دار می توانید هزینه نیرو کار در رستوران خود را به صورت فصلی، ماهانه و یا هفتگی کنترل نمایید. در ادامه چند راهکار برای کنترل این هزینه ها به شما معرفی می کنیم.

  • نیروی کار خود را بر اساس میزان حقوق دریافتی به دسته های مختلف تقسیم کنید.
  • اسم آن ها، میزان حقوق دریافتی، تعداد ساعاتی که در ماه کار کرده اند را یادداشت نمایید.
  • برای به دست آوردن هزینه نیروی کار رستوران برای هر نفر تعداد ساعات کاری آنها در نرخ دستمزد ساعتی شان ضرب نمایید.
  • اگر با یک نیرو به صورت سالیانه قرارداد بسته اید، هزینه قرارداد سالیانه او را تقسیم بر ۱۲ کنید تا هزینه نیروی کار رستوران بر حسب ماه به دست آید.
  • تمام اعداد به دست آمده را با هم جمع کنید تا هزینه نیروی کار رستوران خود در یک ماه را به دست آورید.
  • اگر علاقه دارید که بفهمید این هزینه به صورت سالیانه چقدر می شود، هزینه های تمام ماه ها را با یکدیگر جمع کنید تا به عدد سالیانه آن برسید.

 

راهنمای محاسبه هزینه نیروی کار رستوران به صورت درصدی

برای اینکه بتوانید هزینه نیرو کار رستوران خود را به صورت درصدی محاسبه نمایید باید ابتدا درآمد سالیانه رستوران خود را که شامل تمام فروش تان می شود قبل از کسر کردن مالیات حساب نمایید. هزینه نیروی کار رستوران که در مرحله قبل به دست آورده اید را تقسیم بر درآمد سالیانه خود کنید و عدد به دست آمده را ضربدر ۱۰۰ کنید. حالت ایده آل این است که این عدد کمتر از ۳۰ درصد باشد. اگر عدد شما بالای ۳۰ درصد است فاکتورهای مختلفی مانند کندی کسب و کار و یا چرخش بیش از حد نیروی کار می تواند بر آن تاثیر گذاشته باشد.

 

راهنمای کاهش هزینه نیروی کار رستوران

به عنوان یک رستوران دار نمی خواهید که هزینه های تان به هدر برود. یکی از عمده ترین هزینه های شما، هزینه نیروی رستوران تان است. پس بهتر است به دنبال راهکارهایی باشید که این هزینه را کاهش دهید. در ادامه به چندین راهکار برای کاهش هزینه های شما اشاره می کنیم.

 

استفاده بهینه از نیروی کار رستوران

برای اینکه هزینه نیروی کار رستوران شما کاهش پیدا کند باید بتوانید از نیروی کار رستوران خود استفاده بهینه نمایید. از آموزش پرسنل خود غافل نشوید. آموزش یکی از مهم ترین مسائل شما برای تربیت صحیح نیروی کارتان می باشد. یک دفترچه راهنمای نیروی کار درست کنید تا افراد تازه کار با سرعت بیشتری بتوانند به بازدهی برسند. حتی افراد با تجربه تان را مرتب به دوره های آموزشی بفرستید تا اطلاعات شان به روز باشد. شیفت های کاری رستوران خود را به نحوی تنظیم کنید که افراد تازه کار با افراد با تجربه در کنار هم قرار بگیرند. روزهای خلوتی رستوران تان را بشناسید تا بتوانید شیفت های خلوت تری برای این روزها برنامه ریزی کنید.

 

هزینه نیروی کار رستوران

استفاده مناسب از تکنولوژی در رستوران

این روزها تکنولوژی یکی از مهم ترین ابزارهای صنعت رستوران داری به شمار می رود. تکنولوژی این روزها به قدری پیشرفت کرده است که می تواند به شما در کنترل هزینه نیروی کار رستوران تان کمک کند. به عنوان مثال یکی از بهترین استفاده های شما از تکنولوژی می تواند کمک گرفتن از برنامه هایی مانند اسنپ فود برای سفارش های بیرون بر باشد. حتما برای سفارش های بیرون برتان یک کیوسک یا کانتر مشخص داشته باشید. از تکنولوژی های مناسب برای پرداخت آنلاین ساتفاده کنید تا هم مشتریان تان راحت باشند و هم سرعت کار بالا برود.

 

استفاده از به روز ترین دستگاه های آشپزخانه صنعتی

از تکنولوژی و پیشرفت آن در دستگاه های به روز آشپزخانه صنعتی استفاده نمایید تا بدین ترتیب هزینه نیروی کار رستوران تان کاهش پیدا کند. به عنوان مثال می توانید از کامبی اوون، غذاسازهای اتوماتیک، دستگاه سو-وید، سرخ کن هایی با قابلیت برنامه ریزی و … استفاده نمایید تا تعداد نیروی کار در نتیجه هزینه نیروی کار رستوران تان کاهش پیدا کند. یک آشپز که طرز تهیه کار با یک کامبی اوون را بلد است می تواند به تنهایی برای شما ارزش افزوده خارق العاده ای را ایجاد کند، یا استفاده از یک سرخ کن با قابلیت برنامه ریزی باعث می شود تا نیروی کار سرخ کن شما دائم پای سرخ کن نایستد و بتواند در حین سرخ شدن غذا به کارهای دیگر برسد. یا استفاده از غذاسازهای اتوماتیک می تواند کیفیت و سرعت کار شما را به طرز چشم گیری بالا ببرد. استفاده از روش های پخت جدید و به به روزی مانند سو-وید نیز می تواند در کنترل هزینه نیروی کار رستوران تان به خوبی کمک نماید. برای مشاهده آخرین و به روز ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

جمع بندی راهنمای محاسبه هزینه نیروی کار رستوران

کاهش هزینه نیروی کار رستوران می تواند در بعضی مواقع شامل تصمیم گیری هایی باشد که برای شما به عنوان یک رستوران دار، حسابی سخت هستند. اما در نظر داشته باشید که همیشه راه هایی برای کنترل هزینه ها وجود دارند که در آن ها نیازی به اخراج نیروی کار نخواهد بود. با کاهش هزینه نیروی کار رستوران و استفاده از تکنولوژی می توانید در دراز مدت سود رستوران تان به طرز چشم گیری افزایش دهید. همچنین استفاده از آخرین و به روزترین دستگاه های آشپزخانه صنعتی می تواند برای شما بسیار موثر باشد. در نهایت از فروش بیرون بر غافل نمانید و بهترین راه حل برای توسعه آن را پیدا کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *