بازیافت رستورانی

راه کارهایی برای بازیافت رستورانی

تخمین زده می شود که تنها یک رستوران با سرویس کامل می تواند بیش از یک تن زباله در هفته ایجاد کند. اگر این واقعیت برای شما نگران کننده است، شاید وقت آن رسیده است که به این فکر کنید که چگونه کارخانه مواد غذایی شما می تواند این همه زباله را بازیافت کند. در حالی که ممکن است فکر کنید مراحل تبدیل شدن به یک رستوران دوست دار محیط زیست زمان بر و پرهزینه است، از اینکه چقدر آسان است و چقدر می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید شگفت زده خواهید شد. راه کارهایی برای بازیافت رستورانی را در این مقاله از فرافود دنبال کنید تا رستوران خود را به سمتی سبزتر هدایت کنید.

چه موادی را یک رستوران می تواند بازیافت کند؟

قبل از شروع برنامه بازیافت رستورانی خود، دریابید که در حال حاضر مدیریت زباله فعلی شما به چه صورت است و چه موادی را بازیافت می کنید و چگونه باید آنها را از یکدیگر جدا کنید. هنگامی که متوجه شدید چه چیزی را می توان بازیافت کرد، با کارکنان آماده سازی و آشپز خانه خود صحبت کنید تا آنها بدانند که چگونه به درستی مواد قابل بازیافت را دفع کنند. همچنین، حتما به کارمندان خود بر اهمیت شستشوی ظروف قبل از انداختن آنها در سطل های مربوطه تاکید کنید. هر ذرات غذایی که روی اقلام بازیافتی باقی می ماند می تواند چرخه بازیافت را آلوده و خراب کند، بنابراین بهتر است قبل از جمع آوری آنها را تمیز کنید.

در مسئله بازیافت رستورانی اکثر مواد قابل بازیافت از آلومینیوم، فولاد، کاغذ و مقوا ساخته می شوند. محصولات پلاستیکی مانند بطری‌ها و ظرف ها نیز می‌توانند بازیافت شوند، اما کیسه ‌های پلاستیکی و اقلام ساخته شده از فوم اغلب توسط تأسیسات بازیافت جمع‌آوری نمی‌شوند، زیرا بازیافت آنها به مواد جدید دشوار است. اگر کسی که می خواهید زباله های نفکیک شده را به او بدهید،‌ قوطی های آلومینیومی یا فولادی نمی گیرد، در منطقه محلی خود برای کسب و کارهایی که آنها را خریداری می کنند، تحقیق کنید. در حالی که اقلام شیشه ای را می توان بازیافت کرد، مهم است که بررسی کنید که آیا آنها باید بر اساس رنگ مرتب شوند یا خیر.

 

بازیافت-رستورانی

نحوه بازیافت ضایعات مواد غذایی

ضایعات غذای رستوران را می توان به ضایعات قبل از مصرف و پس از مصرف تقسیم کرد. ضایعات غذایی قبل از مصرف شامل هر چیزی است که قبل از سرو غذا برای مهمانان دور ریخته می شود، مانند غذای فاسد که استفاده نشده است، محصولات جانبی حاصل از فرآیند آماده سازی یا بسته بندی مواد اولیه شما. قبل از انجام هر گونه اقدامی برای بازیافت رستورانی مواد غذایی قبل و بعد از مصرف، مهم است که یک ممیزی ضایعات غذایی در رستوران خود انجام دهید تا نوع و حجم مواد غذایی که دور ریخته می شود را مشخص کنید.

در حالی که ضایعات مواد غذایی ممکن است فوراً برای محیط زیست مضر به نظر نرسند، میوه ها و سبزیجات فاسد شده گاز متان را منتشر می کنند که گاز گلخانه ای اصلی است. این امر به ویژه با توجه به این که 40٪ از کل غذا در ایالات متحده خورده نمی شود، نگران کننده است. به جای اینکه اجازه دهید غذای رستوران شما در محل دفن زباله انباشته شود، یکی از راه های بازیافت آن را در نظر بگیرید.

 

بازیافت رستورانی ضایعات مواد غذایی قبل از مصرف

  • از سفارش محصولات اضافی خودداری کنید: حتی اگر عرضه‌ کننده شما محصول ویژه‌ ای ارائه می‌ دهد که می ‌توانید با آن محصولات بیشتری را با قیمت پایین تهیه کنید، این کار را انجام ندهید مگر اینکه رستوران شما واقعاً به آن نیاز داشته باشد. به این ترتیب از فاسد شدن محصول اضافی قبل از استفاده جلوگیری می کنید و به بازیافت رستورانی خود کمک می کنید.
  • سفارش انبوه اقلام با ماندگاری پایدار: سفارش محصولاتی که ماندگاری طولانی تری دارند در مقادیر زیاد نیاز به بسته بندی کمتری دارد و ضایعات کمتری ایجاد می کند.
  • از استیکرهای روز هفته استفاده کنید: پس از خرید یا آماده کردن اجناس، استیکرها را روی آنها قرار دهید تا بدانید چه زمانی به تاریخ انقضای آنها نزدیک می شوید. همچنین، اقلام نزدیک به انقضا را به جلوی یخچال بیاورید تا ابتدا از آنها استفاده شود.
  • از تمام اجزای خود استفاده کنید: ساقه میوه ها و سبزیجات اغلب بی فایده تلقی می شوند و دور ریخته می شوند. به جای فرستادن این اجزا به سطل زباله، از آنها برای چاشنی اضافی در سوپ ها و سس ها یا به عنوان چاشنی روی غذاها استفاده کنید.
  • به یک هدف خوب کمک کنید: اگر هنوز محصول زیادی دارید، به دنبال اهدای باقیمانده آن به نیازمندان یا سازمان های خیریه باشید.

بازیافت رستورانی

بازیافت رستورانی ضایعات مواد غذایی بعد از مصرف

  • به مهمانان ظروف یکبار مصرف برای باقی مانده غذا بدهید: آیا می ‌دانستید که مهمانان به طور متوسط حدود 17 درصد از وعده غذایی خود را پشت سر می ‌گذارند؟ به جای ریختن ضایعات در سطل زباله، به مهمان خود یک جعبه حمل و نقل غذا بدهید تا زمانی که احساس سیری به آنها دست داد، غذاهای خوشمزه شما را برای خوردن به خانه ببرند. مطمئن شوید که جعبه هایی را سفارش دهید که اندازه مناسبی دارند، به این ترتیب می توانید زباله های ایجاد شده از ظروف یکبار مصرف را نیز کاهش دهید و بازیافت رستورانی بهتری داشته باشید.
  • شروع به کمپوست کردن: این یک روش بازیافت اختراعی است که مواد آلی مانند پوسته تخم مرغ و استخوان حیوانات را به خاک غنی از مواد مغذی تبدیل می کند. برای شروع کمپوست کردن، تنها چیزی که نیاز دارید یک سطل هوادهی برای مواد قابل کمپوست و مکانی است که خاک جدید در آن از آب و هوای سرد یا گرم محافظت شود. اگر فضایی برای کمپوست خود ندارید، با ارائه دهنده مدیریت زباله فعلی خود مشورت کنید تا ببینید آیا خدماتی برای انتقال کمپوست ارائه می دهد که بتوانید به برنامه فعلی خود اضافه کنید یا خیر.

 

بازیافت رستورانی و محیط زیست

همانطور که در بالا ذکر شد، بازیافت فوم پلی استایرن بسیار دشوار است. حتی پس از 500 سال، جعبه‌ ها و فنجان‌ های استایروفومی  که بازیافت نمی ‌شوند همچنان در سیاره ما خواهند بود، زیرا مواد نمی ‌توانند توسط نور تجزیه شوند، که در فرآیند تجزیه کلیدی است. با این حال، بسیاری از گزینه های ظروف یکبار مصرف دیگر وجود دارد که سازگار با محیط زیست، قابل بازیافت یا حتی بدون زباله هستند. در حالی که این محصولات یکبار مصرف جایگزین عالی برای گزینه های دیگر هستند، سعی کنید به آرامی به ظروف غیر یکبار مصرف مانند بشقاب های پلاستیکی و ملامینه بروید. فراموش نکنید که مهمانان را با نصب یک ایستگاه بازیافت، سطل یا سطل بازیافت در محل دفع زباله معمولی خود، درگیر برنامه بازیافت رستورانی خود کنید.

چه تصمیم به استفاده از همه یا فقط یکی از این گزینه ‌های برنامه بازیافت رستورانی داشته باشید، در ایجاد محیطی پاک ‌تر قدم سبزتری خواهید گذاشت. وقتی صحبت از زباله در رستوران شما می شود، همیشه این ضرب المثل قدیمی را به خاطر بسپارید: کاهش، استفاده مجدد و بازیافت!

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *