دستگاه اسپرسو gravity

استارباکس دستگاه اسپرسو gravity را برای داشتن یک قهوه بهتر جایگزین دستگاه های اسپرسو فعلی خود می کند. تنها چیزی که در طول قرنطینه کرونا بیشتر از همه برایش حسرت خورده‌ ام، رفتن به کافه ‌ها است، زیرا اکنون متوجه شده ‌ام که درست کردن قهوه توسط فرد دیگری برایم لذت فوق العاده و وصف نشدنی دارد. باریستاها اغلب به اندازه کافی برای هنر خود مورد احترام قرار نمی گیرند و شاید دلیلش این باشد که مردم نمی توانند روند کار آنها را به صورت بصری ببینند. بنابراین استارباکس قصد دارد تا دستگاه اسپرسوهای حجیم و بزرگ خود را با یک برج باریک و براق (دستگاه اسپرسو gravity) جایگزین کند. این دستگاه ها از روش پر شدن شات اسپرسو از کف لیوان برای تولید یک اسپرسو بهتر استفاده می ‌کنند! با ما همراه باشید تا در این مقاله از فرافود به معرفی یکی از به روزترین و پرطرفدارترین دستگاه اسپرسو های دنیا یعنی دسنگاه gravity بپردازیم.

 

دستگاه اسپرسو gravity

معرفی دستگاه اسپرسو gravity

دستگاه اسپرسو gravity مدل فانتوم به دلیل نیاز به ایجاد تجربه بهتر مصرف کننده با باریستا متولد شد. تحقیقات نشان داده است که اگر ما مراحل تولید نوشیدنی یا غذایی که می خوریم را ببینیم آن را بسیار بیشتر دوست خواهیم داشت و همین نیز باعث می شود تا از شخصی که آن را درست کرده است بیشتر تشکر کنیم. دستگاه‌ اسپرسوهای قدیمی و بزرگ به‌ طور سنتی مزاحم این پروسه هستند و به سدی بین صنعت‌ گران نوشیدنی و قهوه ‌خوران کنجکاو تبدیل شده اند.

 

دستگاه gravity

با انتقال موتور اسپرسو به زیر پیشخوان و گنجاندن لیوان های اسپرسو مخصوص، باریستا قادر است تا بار خود را بازتر بچیند و به مشتریان اجازه دهد از فرآیند دم کردن قهوه لذت ببرند، به خصوص برای نوشیدنی های فصلی و نسخه محدود! از نگاه مشتری، دستگاه اسپرسو gravity شامل یک برج می شود که یک یک نوار افقی به آن وصل است. در انتهای این نوار افقی لیوان های اسپرسو قرار دارند که توسط خود دستگاه نگه داشته می شوند. قهوه پس از دم شدن و عصاره گیری در برج از طریق این نوار افقی به لیوان های اسپرسو بر روی دستگاه می رسد و آن ها را از کف پر می کند.

پس از اینکه لیوان های اسپرسو پر شد، انتهای میله را می توان 180 درجه پیچاند تا اسپرسو را در فنجان ریخته و سپس به صورت خودکار آبکشی شات های اسپرسو آغاز می شود. بخار دادن شیر در زیر پیشخوان اتفاق می افتد، اما کلیدهای کنترل فوم و دما در بالای صفحه قرار دارند. در جلوی برج، ظرف های دانه قهوه قرار داده شده است و این ظرف ها مشتریان را دعوت می ‌کند تا به دانه ها نزدیک ‌تر شوند و از طمع و بوی دانه ها بیشتر لذت ببرند.

 

دستگاه اسپرسو gravity

فرآیند پر کردن لیوان های اسپرسو از کف در کافه ها، به خصوص زنجیره های جهانی مانند استارباکس، غیر متعارف است زیرا بیشتر کافه های تخصصی به سمت دستگاه اسپرسو gravity می روند. اما به دلیل اینکه این دستگاه قهوه را طمع و عطری فوق العاه به شما تحویل می دهد توسط استارباکس انتخاب شده تا جایگزین دستگاه های قدیمی شان شود. پرسه دم کردن قهوه با این مدل دستگاه اسپرسو به قدری جذاب است که کار باریستا فوق العاده به چشم می آید. فانتوم به راحتی تمیز می شود. همچنین مایعات اضافی برای تخلیه و زهکشی مستقیما به داخل سینک ظرفشویی هدایت می شوند.

سری بعد که به کافه رفتید و شاهد پر شدن کرمای قهوه درون لیوان های اسپرسو بودید، یادتان باشد که از قهرمان محلی تان یک تشکر ویژه بکنید که این پروسه جذاب را برای شما با خرید یک دستگاه اسپرسو gravity کاملا به نمایش گذاشته است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *