رسپی سالاد مرغ

این رسپی نهایی سالاد مرغ است! ما به این سالاد مرغ “فانتزی” می گوییم به دلیل وجود سس مخصوص، انگور و گردو درآن. هرچند درست کردنش واقعا آسان است. این یک رسپی جدیدتر و سبک تر از سالاد مرغ کلاسیک است و برای تهیه یک وعده غذای سالم عالی است. سالاد مرغ فانتزی را می توانید در کنار غذای اصلی یا به عنوان خود غذای اصلی نوش جان کنید. با فرافود همراه باشید تا در ادامه نحوه تهیه این سالاد خوشمزه را با هم بخوانیم.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ فانتزی

5 آیتم موجود در این سالاد مرغ بسیار ساده و در دسترس هستند، اما هر کدام از آنها برای بهترین طعم، بافت و رنگ سالاد بسیار مهم اند.

 

  • مرغ : ما به ۲ سینه بزرگ مرغ برای درست کردن این سالاد نیاز داریم. نحوه پخت مرغ می تواند گریل شده، ‌سرخ شده،‌ آب پز و یا هر مدلی باشد که به آن علاقه دارید. حتی از ران مرغ نیز می توانید استفاده کنید.
  • کرفس : کرفس تردی عالی به سالاد مرغ اضافه می کند و طعم آن را بی نظیر می کند. حتی اگر طرفدار کرفس نیستید، در مصرف آن کوتاهی نکنید و امیدوارم آن را امتحان کنید.
  • انگور: انگور آیتمی است که علاوه بر طمع شیرینی احساس فانتزی بودن را به سالاد ما اضافه می کند.
  • گردو: برای اضافه کردن گردو به سالاد مرغ بهتر است از قبل کمی آن را تفت دهید تا طمع و مزه قوی تری به سالاد شما اضافه کند.
  • پیاز قرمز: نصف یک پیاز قرمز متوسط را ریز خرد کنید. شما همچنین می توانید پیاز سفید خرد شده را جایگزین کنید، اما پیاز قرمز بهتر در یخچال نگهداری می شود.

رسپی سالاد مرغ

مواد لازم برای سس سالاد مرغ فانتزی

پس از آماده کردن آیتم های اصلی سالاد که در بخش قبل به آن ها اشاره کردیم. نوبت آن است که به آیتم هایی اشاره کنیم که با کل سالاد ترکیب می شوند و طمع و مزه فوق العاده ای به آن می دهند و در واقع همان نقش سس سالاد مرغ فانتزی را بازی می کنند.

  • سس مایونز: سس مایونز طمع فوق العاده ای به سالاد شما می دهد.
  • خامه ترش: ما از خامه ترش پر چرب استفاده می کنیم، اما می توانید آن را با خامه ترش کم چرب یا ماست یونانی بدون چربی جایگزین کنید.
  • آب لیمو: بهتر است از آب لیموی تازه گرفته شده استفاده کنید.
  • شوید: شوید تازه ریز خرد شده مورد علاقه ماست، اما می توانید آن را با 2 قاشق غذاخوری جعفری تازه ریز خرد شده جایگزین کنید.
  • نمک و فلفل

سس سالاد مرغ

مواد جایگزین سالاد مرغ فانتزی

گردو: به جای گردو می توانید تقریبا از تمام آجیل ها مانند بادام، فندق و … مطابق میل و سلیقه تان استفاده کنید.

میوه: به جای انگور می توانید از میوه مورد علاقه تان مانند سیب،‌ گلابی و … استفاده کنید.

پیاز: به جای پیاز سرخ می توان از پیاز سفید و زرد نیز استفاده کرد.

کرفس : اگر کرفس دوست ندارید، می‌ توانید آن را حذف کنید یا آن را با فلفل دلمه ‌ای خرد شده یا حتی خیار خرد شده جایگزین کنید.

سس مایونز: به جای سس مایونز می توانید از سس دیژون یا سس های بر پایه ماست استفاده کنید تا سالادتان حالت رژیمی به خودش بگیرد.

 

رسپی سالاد مرغ فانتزی

این سالاد را می توانید خیلی سریع در یک کاسه درست کنید، به همین دلیل گزینه ایده آل برای وعده غذایی ناهار یا شام است مخصوصا اگر زمان زیادی ندارید. در ادامه مراحل تهیه سالاد مرغ فانتزی را مرحله به مرحله بررسی می کنیم.

 

۱- تفت دادن گردو –یک تابه را روی حرارت متوسط یا کم قرار دهید و گردوها را به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا گردو طلایی و معطر شود. سپس به تخته برش منتقل کنید و آن ها را نسبتا درشت خرد کنید و کنار بگذارید تا خنک شود سپس به یک کاسه بزرگ اضافه کنید.

۲- مرغی که از قبل پخته اید را خرد کنید. سینه مرغ سرد را به صورت مکعبی خرد کنید و به کاسه همزن اضافه کنید. توجه: بافت مرغ زمانی که به صورت تکه ای باشد بسیار بهتر از حالت ریش ریش است.

۳- دانه های انگور را از وسط نصف کنید و به محتویات ظرف اضافه نمایید.

۴- کرفس و پیاز را خرد کنید. انتهای آن را جدا کرده و ریز خرد کنید، ساقه های کرفس را از طول نصف کنید، سپس نازک حلقه حلقه کنید و به کاسه اضافه کنید.

۵- سس را درست کنید. موادی را که برای تهیه سس به آنها اشاره کردیم در یک ظرف با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

۶- سس را به محتویات کاسه سالاد اضافه کرده و مواد را به خوبی هم زده تا با یکدیگر ترکیب شوند.

 

رسپی سالاد مرغ

 

نحوه سرو سالاد مرغ فانتزی

این سالاد مرغ را می توان به عنوان سالاد جانبی یا به عنوان غذای اصلی سرو کرد. ما دوست داریم آن را برای ناهار سرو کنیم زیرا تبدیل کردن آن به یک وعده غذایی آسان است.

  • روی سبزی های مخلوط . سبزی های مورد علاقه خود مانند آروگولا یا سبزی های سالاد ممورد علاقه تان را در یک کاسه بزرگ قرار دهید، سالاد مرغ را روی آن قرار دهید و سرو کنید.
  • برگ کاهو. می توانید سالاد مرغ را روی چندین برگ کاهو بریزید و از آن لذت ببرید.
  • سرو با کروسان. می توانید یک نان کروسان را از وسط نصف کنید و آن را با سالاد مرغ پر کنید.

سالاد مرغ

نکته مهم دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم، در مورد کروسان است. اگر می توانید نان کروسان یخ زده را از قبل خریداری کنید برای گرم کردن و اصطلاحا پختن آن می توانید از یک ایر فرایر استفاده نمایید. بهترین حالت پخت کروسان در یک ایرفرایر این است که کروسان را به مدت ۳ دقیقه با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت درون ایر فرایر بگذارید. خروجی که تحویل می گیرید مانند کروسانی است که به تازگی در یک بیکری پخته شده است.

برای نگهداری باقی مانده سالاد مرغ بهتر است آن را درون یک ظرف قرار دهید که هوا به راحتی در آن جریان پیدا نمی کند و آن را در یخچال بگذارید. باقی مانده سالاد مرغ در یخچال تا ۳ الی ۴ روز بعد قابل استفاده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *