نوشیدنی سرد

در روزهای گرم، یک نوشیدنی سرد که از میوه، سبزیجات و عرقیجات گیاهی تهیه می ‌شوند، علاوه بر رفع عطش و گرمازدگی، می ‌تواند یک میان وعده خوشمزه برای خودتان یا مهمانانتان باشند. شربت‌ ها، آب‌ میوه ‌ها و اسموتی ‌ها از جمله این نوشیدنی ‌های سرد هستند که هر کدام طعم و تاریخچه خاص خود را دارند. در این مقاله از فرافود قصد داریم تا شما را با تعدادی از نوشیدنی های سرد آشنا کرده که می توانید آن ها را به راحتی در خانه درست کرده و یا در منوی کافه و رستوران خود به عنوان یک آیتم جذاب برای فصل تابستان قرار دهید.

شربت گل پنیرک با رنگی فوق العاده

«شربت گل پنیرک» نوشیدنی سرد خوشمزه و خنکی است که در تابستان با هفت رنگ مختلف می‌ توانید از آن لذت ببرید. این شربت کهکشانی نوشیدنی مناسب برای مجالس و مهمانی ‌ها است که با رنگ‌ ها و طعم ‌های گوناگون می ‌توانید آن را تهیه کنید. پنیرک خودش طعم و مزه خاصی ندارد، اما گل پنیرک خاصیت ‌های درمانی فراوانی دارد. این گل به شما در پیشگیری و درمان گرمازدگی کمک می‌ کند و همچنین تب را برطرف و حرارت بدن را کاهش می ‌دهد. برای ساخت شربت گل پنیرک که گل ختمی هم نام دارد، اول باید گل پنیرک را با ½ لیوان آب سرد خیسانده و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا عصاره رنگین با غلظت بالایی بدست آورید. بعد گل پنیرک را صاف کرده و برای درست کردن این شربت خنک آماده نمایید.

دتاکس واتر

«دتاکس واتر» یا «آب سم زدایی بدن» نوشیدنی سرد و جذابی است که اخیرا بسیار محبوب شده است. این آب با قرار دادن انواع میوه و سبزیجات مفید در آن، پر از ویتامی ن‌های لازم برای بدن است. از آن جا که میو ه‌ها در آب پوره نمی ‌شوند، کالری کمی دارند و فقط خواصشان را به آب منتقل می‌  کنند. این آب خوشمزه و مقوی برای رژیم‌های سم زدایی و پاکسازی بدن خیلی کارآمد است و چون کالری ندارد، نوشیدنی مناسب برای کاهش وزن است. شما م ی‌توانید دتاکس واتر را با ترکیب میوه ‌ها و ادویه‌ های گیاهی متفاوت تهیه کنید.

 

نوشیدنی سرد

 

شربت سکنجبین

«سکنجبین» نوشیدنی سرد و خوشمزه ای است که برای درمان گرمازدگی و شربت تابستانی بسیار مناسب است. سکنجبین را م ی‌توان هم به صورت شربت و هم با کاهو خورد. این نوشیدنی را می ‌توانید برای مهمانی ‌های خانگی در فصول گرم و بهار درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. برای تهیه شربت سکنجبین اول باید نعناع ‌ها را خوب بشویید. ساق ه‌ها و برگ‌های زرد را دور بریزید. بعد نعناع ‌ها را در یک آبکش بگذارید و با آب زیاد بشویید تا کاملاً پاک شود. سپس ساقه ‌های نعناع را به دسته ‌های کوچک تقسیم کنید و برای درست کردن شربت سکنجبین آماده نمایید.

باندونگ نوشیدنی سرد مالزیایی

«باندونگ» (bandung) نوشیدنی سرد و معروفی است که در کشورهای جنوب شرق آسیا با ترکیب شیر و شربت گلاب یا شیره گل سرخ ساخته می  ‌شود. این نوشیدنی رنگ صورتی دارد که از رنگ خوراکی قرمز در شیره گل سرخ به وجود می‌آید. برای درست کردن این نوشیدنی می‌ توان از شیر تغلیظ شده شیرین، شیر تازه، شیر تغلیظ شده یا ترکیب آن‌ ها استفاده کرد.

باندونگ معمولا با یخ سرو می ‌شود و در مراسم ‌های عروسی و افطار در ماه رمضان به همراه غذاهای محلی مالزیایی خورده می ‌شود. در نسخه ‌های جدید این نوشیدنی، گاهی آب گازدار یا ژله نعنایی هم به آن اضافه می ‌شود. باندونگ راحت و سریع در خانه درست م ی‌شود و خواص و فواید زیادی دارد. این نوشیدنی آرام‌ بخش، ضد استرس و افسردگی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و درمان کننده سرماخوردگی و گلودرد، قلب و عروق را تقویت کرده و از بیماری  ‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و آلزایمر جلوگیری می‌کند.

موهیتو با چای سبز

موهیتو با چای سبز یک نوشیدنی سرد است که در عین سادگی طمع و مزه بسیار خوبی دارد. بسیاری از کافه ها در منوی خود موهیتو دارند اما درست کردن موهیتو با چای سبز می تواند برگ برنده شما در فروش بیشتر این آیتم باشد. آبلیمو و شکر را در لیوان بلند بریزید و برگ ‌های نعنا را با قاشق فشار دهید تا عطرشان را به آبلیمو و شکر بدهند. لیوان را با یخ پر کنید تا ۳/۴ حجم آن از یخ تشکیل شود، بعد چای سبز خنک را به آن اضافه کنید. آب گازدار را هم در لیوان بریزید و با برگ‌ های نعنا زینت دهید. از نوشیدنی سرد خود لذت ببرید.

فراپه قهوه

«فراپه» نوشیدنی سرد خوشمزه و یخ‌ زده‌ای از قهوه است که در قرن نوزدهم در یونان به وجود آمد. این نوشیدنی در یونان و قبرس، بخشی از فرهنگ یونان است و طرفداران زیادی دارد. فراپه با قهوه فوری، شکر، آب و تکه ‌های یخ ساخته می ‌شود و با یک شیکر قهوه یا یک همزن دستی تهیه می‌ شود. آب سرد و تکه ‌های یخ را در آخر به فراپه اضافه می  ‌کنند؛ البته می‌توانید شیر را به ‌جای آب خنک، برای درست کردن فراپه بکار ببرید.

فراپه را در لیوان ‌های بلند با یک سطح کفی و با نی می‌ خورند و روی آن را با خامه یا کف شیر، شکلات رنده‌ شده یا تکه‌ های شکلات و بستنی تزئین می‌ کنند. این نوشیدنی سرد در جهان خیلی محبوب است و هر کشور، نسخه فراپه خودش را دارد. بعضی از بهترین انواع فراپه عبارتند از: فراپاچینو، موکا فراپاچینو، فراپه کارامل، فراپه شکلاتی و فراپه وانیلی. همچنین ممکن است در تهیه فراپه از طعم‌  دهند ه‌ها، میوه‌ها، کارامل، شکلات و غیره استفاده شود.

 

نوشیدنی سرد

بابل تی نوشیدنی سرد تایوانی

«بابل‌تی» نوشیدنی سرد خوشمزه و بر پایه چایی است که حدود چهل سال پیش در تایوان به وجود آمد. برای درست کردن این نوشیدنی خنک، چای را با تکه ‌های یخ مخلوط می ‌کنند تا حباب ‌ها یا یک لایه کف روی نوشیدنی شکل بگیرد. بعد دانه ‌های مرواریدی شبیه به گیاه «تاپیوکا» یا کاساوا، ژله یا تخم ریحان، شیر یا آب‌ میوه را به آن اضافه می ‌کنند.

بابل‌تی دارای انواع و طعم‌ های متفاوت و محبوب در جهان است؛ اما دو نسخه مشهور آن عبارتند از: چای شیری مروارید سیاه (black pearl milk tea) و چای شیری مروارید سبز (green pearl milk tea). بابل تی، یک نوشیدنی انرژی ‌زا و مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان و حفظ سلامت قلب است و به دسته‌ های بدون شیر و شیری تقسیم می ‌شود.

اسموتی سیب زرآلو

اسموتی سیب زردآلو یک نشویدنی سرد بسیار خوشمزه و مقوی به خصوص برای کودکان و تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها است. برای درست کردن ابتدا برگه ‌های زردآلو را خوب بشویید و سپس در ۱ لیوان آب سیب خیس کنید. حدود ۵ الی ۶ ساعت صبر کنید تا برگه‌ های زردآلو نرم شوند، سپس مخلوط آب سیب و برگه‌ های زردآلو را در مخلوط کن میکس کنید تا برگه‌ ها کاملا له شده و به شکل پوره درآیند. پوره زردآلو را با ۱ لیوان دیگر آب سیب تازه و ۱۲۰ میلی لیتر شیر سویا مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شوند. از اسموتی فوق العاده خوشمزه خود لذت ببرید.

 

اسموتی هندوانه عسل

اسموتی، یک نوشیدنی سرد خوشمزه و گوارای متشکل از میوه خام یا سبزیجات پوره‌ شده است. برای تهیه این نوشیدنی به یک مخلوط کن، آب، آب ‌میوه، شیر گیاهی و گاهی اوقات محصولات لبنی مانند ماست، شیر، بستنی یا پنیر «کاتیج» نیاز دارید. همچنین ممکن است از چیزهای دیگری مثل یخ خردشده، شیرین ‌کننده‌ ها، سرکه، عسل یا شکر، شکلات، کشک پودری، آجیل یا دیگر مکمل‌ های غذایی در تهیه اسموتی استفاده کنید. اسموتی هندوانه و عسل، یک نوشیدنی خنک و محبوب در بین ایرانیان است که با هندوانه، آب لیمو تازه، عسل، آب یا شیر و نعنا درست می ‌شود.

پوست، دانه و پالپ میوه در اسموتی فایبر زیاد دارند و به سلامت روده‌ ها و دفع سموم از بدن کمک می ‌کنند. شما می ‌توانید عسل را با شکر جایگزین کنید و اگر هندوانه شما شیرین است، شیرین‌ کننده‌ ها را حذف کنید. اسموتی هندوانه را می‌ توان با میو ه‌های دیگر مثل کیوی، توت فرنگی، لیمو، موز و پرتقال و حتی بستنی هم ترکیب کرد تا نوشیدنی ‌های خنک و رنگارنگ جدید بسازید که همه را به خود جذب خواهند کرد.

 

نوشیدنی سرد

شربت ریحان

ریحان گیاهی با طبع خنک و محرک اشتهاست که با آن می ‌توان نوعی نوشیدنی سرد و ساده درست کرد و در فصل گرما برای رفع عطش و گرمازدگی مورد استفاده قرار داد. برای درست کردن این نوشیدنی سرد خوشمزه آب و شکر را با یکدیگر مخلوط کرده تا به خوبی حل شود. سپس ریحان پاک شده را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و بر روی شعله قرار دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه بماند سپس شربت را صاف کرده و با خاکشیر نوش جان کنید.

 

 

فرافود مرجع تجهیزات تخصصی بار سرد و گرمآب پرتقال گیریآبمیوه گیریعصاره گیرمخلوط کن یا بلندر

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *