استیل ضد زنگ

هزینه های راه اندازی یک رستوران می تواند به سرعت زیاد شود. همراه با هزینه های قابل توجهی مانند اجاره فضای تجاری، مجوز، بازاریابی و غیره، تهیه تجهیزات رستوران مناسب نیز یکی از هزینه های راه اندازی پیش روی شما است. این مقاله لیستی از حداقل تجهیزات فست فود مورد نیاز برای باز کردن یک رستوران زنجیره ای فست فود را به شما معرفی می کند. با ما همراه باشید.

تجهیزات فست فود که برای شروع کار نیاز دارید

داشتن تجهیزات رستوران مناسب برای موفقیت طولانی مدت هر کسب و کار رستورانی ضروری است. تحقیقات انجمن ملی رستوران بیان می کند که تجهیزات کارامد کلید صرفه جویی در وقت و هزینه است. در ادامه نگاهی به تجهیزات فست فود می اندازیم که برای شروع کار رستوران خود نیاز خواهید داشت.

فر از تجهیزات فست فود

نوع فر مورد نیاز شما بیشتر به محصولی که قصد دارید تا ارائه دهید بستگی دارد. قبل از نهایی کردن نوع مناسب فر برای رستوران خود، ظروف، اندازه فر و طرح کلی آشپزخانه خود را تعیین کنید. اینها برخی از فر هایی هستند که می توانید بسته به نیازهای رستوران خود به دنبال آنها باشید:

 

فر کانوکشن

این نوع فر به طور معمول می تواند غذا را سریعتر از اجاق معمولی بپزد زیرا انها به کمک گردش هوای گرم غذا را می پزند. فر کانوکشن برای فست فود های زنجیره ای مناسب است که اقلام پخته شده مانند نان، شیرینی، پای و کوکی سرو می کنند و همچنین در تست کردن، کباب کردن و سرخ کردن مواد اولیه نیز بسیار کارایی دارند.

فر پیتزا

اگر قصد راه اندازی یک فست فود را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به خرید یک فر پیتزا فکر کنید. فرهای پیتزا انواع مختلفی مانند ریلی و دک اوون دارند که بسته به سبک پیتزایی که می خواهید ارائه دهید باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. فر پیتزا یکی از مهم ترین تجهیزات فست فود به شمار می آید.

 

خط گریل و تهویه مناسب برای آن

خط گریل شما یک جزء حیاتی از تجهیزات فست فود و پخت و پز شما است. قرار دادن یک تهویه مناسب بالای خط گریل اطمینان حاصل می کند که جریان هوا را برای کارکنان خود قابل تحمل نگه می دارید. قبل از این که به خرید خط گریل خود بپردازید باید انتخاب کنید که به چه نوع گریل هایی نیاز دارید. معمولا یک خط گریل در یک رستوران فست فود شامل یک گریل تخت، یک گریل شیار دار یا ذغالی، چهار تا شش شعله گاز، سرخ کن، پاستاپز و … می شود. هر کدام از این تجهیزات فست فود بسته به نیاز رستوران شما می تواند ابعاد و سایز متفاوتی داشته باشد.

هودی که بالای خط گریل قرار می دهید بسته به نوع چیدمان خط گریل می تواند انواع مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال اگر خط گریل شما در در مرکز آشپزخانه تان قرار دارد و قصد دارید که آن را به نمایش بگذارید می توانید از یک هود مرکزی بالای آن استفاده کنید که علاوه بر زیبایی عملکرد فوق العاده ای نیز دارد. در صورتی که چیزی از آشپرخانه فست فود شما نمایش داده نمی شود می توانید از هودهای گریل برای بالای خط گریل خود استفاده نمایید.

 

غذاساز از مهم ترین تجهیزات فست فود

غذاساز یکی از مهم ترین دستگاه های هر اشپزخانه و تجهیزات فست فود است که می تواند برای خرد کردن، برش و پوره کردن انواع مختلف مواد غذایی استفاده شود. انواع مختلفی از غذاساز مانند غذاسازهای کاسه دار، غذاسازهای دستی و غیره وجود دارد. نیاز آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و غذاساز خود را بر آن اساس انتخاب کنید.

 

میسکر خمیر

همیشه توصیه می شود یک میکسر را بسته به حجم غذا و استفاده اای که از آن خواهید داشت، انتخاب کنید. میکسرهای خمیر یکی از محبوب ترین انواع میکسر برای یک فست فود محسوب می شوند. انها قدرتمند هستند و می توانند حجم زیادی از مواد را به سرعت مخلوط کنند. این باعث می شود انها برای رستوران های فست فود ایده ال باشند که قصد دارند از میکسر به طور منظم و با ظرفیت بالا استفاده کنند. شما همچنین می توانید میکسرهای کانتر تاپ را انتخاب کنید در صورتی که خروجی بسیار بالایی نداشته باشید یا فضای زیادی ندارید. از آنجایی که پیتزا یکی از پر فروش ترین آیتم های هر فست فودی است می تواند گفت که میکسر خمیر نیز از مهم ترین تجهیزات فست فود به شمار می رود که بهتر است در انتخاب آن دقت کنید.

 

خردکن از تجهیزات فست فود

داشتن یک خردکن به عنوان یکی از تجهیزات فست فود می تواند کمک بسیار زیادی به رستوران شما بکند. از یک خردکن می توانید برای خرد کردن انواع سبزیجات مانند کاهو، کلم، سیب زمینی، هویج، خیار، گوجه و … استفاده نمایید. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از یک خردکن کم کردن میزان دور ریز رستوران شما است.

 

میزهای آماده سازی

میزهای آماده سازی محلی برای انجام اولین قدم های شما در رستوران تان به حساب می آید. میزهای آماده سازی یکی از مهم ترین تجهیزات فست فود است که شاید خیلی ها به اهمیت آن به میزان کافی توجه نکنند. داشتن یک میز آماده سازی از جنس استیل ضد زنگ به همراه کشو و کابینت می تواند نیازهای شما را در مرحله آماده سازی به خوبی برطرف کند. کارکنان شما اغلب برای انواع مختلف کار اماده سازی به آن نیاز دارند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که میز خریداری شده جنس خوبی داشته باشد و همچنین بتواند به خوبی دوام بیاورد.

استیل ضد زنگ بهترین متریال برای میزهای آماده سازی شما است زیرا انها محکم هستند، هیچ باکتری را جذب نمی کنند و می توانند تمام محصولات تمیز کننده را تحمل کنند. برای تخته های برش، شما می توانید هر دو چوب یا پلاستیک را انتخاب کنید. در حالی که پلاستیک به اندازه چوب متخلخل نیست و  پنهان شدن باکتری ها در ترک ها را سخت تر می کند. از طرف دیگر تخته های برش چوبی با دوام تر و محکم تر هستند.

 

تجهیزات فست فود

یخچال و فریزر

برای تازه نگه داشتن غذا، باید یخچال و فریزری خریداری کنید که کیفیت خوبی داشته باشد. اندازه و ظرفیت رستوران فست فود خود را در نظر بگیرید و سپس به دنبال خرید یخچال و فریزر به عنوان تجهیزات فست فود باشید. از آنجایی که در یک فست فود بسیاری از مواد غذایی از قبل آماده سازی می شوند وجود یخچال و فریزر با کیفیت بالا از همیت بسیاری برخوردار است.

یخچال و فریزر می تواند انواع مختلفی مانند ایستاده تک درب، دو درب، خوابیده به همراه درب یا کشو باشد. در صورتی که در فضا محدودیت دارید از یخچال و فریزرهای خوابیده استفاده کنید زیرا می توان از سطح آنها به عنوان میزکار نیز استفاده نمود. همچنین در خط گریل خود می توانید از یخچال و فریزر زیرگریل استفاده کنید تا دسترسی آشپز شما به برگرهای از قبل آماده شده راحت تر باشد.

 

شلف و قفسه بندی

ذخیره سازی مواد غذایی ای تجهیزاتی که هنگام پخت آشپز به آنها نیاز دارد یکی از مهم ترین مراحل تولید غذا در فست فودها به شمار می رود. شلف و قفسه بندی هم جز تجهیزات فست فود به حساب می آیند. می تواند شلف های خود را بر روی میزکارها یا یخچال ها و تاپینگ های خود قرار دهید. همچنین می توانید شلف ها را به صورت مستقیم به دیوار وصل کنید. قفسه های ایستاده در سایز و ابعاد مختلف نیز برای انبار کردن موادی که به طور روزانه به آنها نیاز دارید می تواند به گردش آشپزخانه تان کمک ویژه ای کند.

 

سینک صنعتی

سینک ها نقش مهمی در اطمینان از پاکیزگی مناسب در آشپزخانه و دستیابی به اهداف ایمنی مواد غذایی دارند. شما می توانید انواع سینک های صنعتی را بسته به نیازهای خود نصب کنید. آنها می توانند برای عملکردهای مختلف مانند شستن دست ها، شستشوی مواد اولیه، ظرفشویی و غیره استفاده شوند. شما می توانید یک سینک شستشوی تک، دو یا سه لگن را همراه با یک دستگاه ظرفشویی در آشپزخانه صنعتی خود داشته باشید.

سیستم نمایش آشپزخانه (KDS)

KDS جایگزین چاپگر و بلیط کاغذی می شود و کسب و کار فست فود شما را در همان زمان کارامدتر و پایدارتر می کند. سفارشات را می توان به راحتی اصلاح کرد و نمایش داد. این سیستم به کارکنان آشپزخانه شما تمام اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل سفارش را در توالی صحیح و به موقع ارائه می دهد. با KDS، شما می توانید زمان چرخش سفارش را پیگیری کنید و سفارشات را به درستی مدیریت کنید. KDS یک سیستم سفارش گیری است که به واسطه یک صفحه نمایش گر بزرگ در آشپزخانه، اجازه می دهد افرادی که در آشپزخانه مشغول به کار هستند به خوبی از ترتیب سفارش ها آگاه باشند. همچین سیستمی یکی از مهم ترین تجهیزات فست فود برای جاهایی است که سفارش های زیادی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *