بیکری

اگر می خواهید یک بیکری باز کنید، باید با بررسی انواع مختلف بیکری ها شروع کنید تا مشخص کنید کدام مدل بیکری برای شما بهترین است. انتخاب شما در نهایت بر بسیاری از تصمیماتی که به زودی می گیرید تأثیر می گذارد، از جمله اینکه به چه تجهیزاتی نیاز دارید، چه تعداد پرسنل باید استخدام کنید، و چه نوع ملکی باید اجاره کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از بلاگ تخصصی فرافود با 5 مدل بیکری که می توانید راه‌اندازی کنید آشنا شویم.

 

بیکری خرده فروشی یا بیکری عمده فروشی

قبل از شروع برنامه ریزی برای مشخصات بیکری خود، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک بیکری خرده فروشی باز کنید یا یک بیکری عمده فروشی. این یک انتخاب مهم است، زیرا نحوه تعامل شما با مشتریان، نوع ساختمان و تجهیزاتی که نیاز دارید و میزان سرمایه گذاری مالی شما را تعیین می کند.

 

افتتاح و راه اندازی یک بیکری خرده فروشی

یک بیکری خرده فروشی، محصولات پخته شده را مستقیماً به مشتریان می فروشد، و به توزیع کنندگان یا سایر کسب و کارها محصولی نمی دهد. بیکری های خرده فروشی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، اما اکثر آنها حداقل به یک کارمند نیاز دارند که مسئول اداره صندوق و کمک به مشتریان باشد.

بیکری های خرده فروشی نیز به فضای جلو و پشت (Back & Front) نیاز دارند. اگر تصور می کنید مشتریانی وارد بیکری شما می شوند و با یک فنجان قهوه و یک خوراکی شیرین می نشینند، به فضایی برای آنها نیاز دارید. این می ‌تواند هزینه بالایی داشته باشد، اما به شما این امکان را می ‌دهد که خلاقیت خود را با طراحی داخلی که با سبک بیکری شما مطابقت دارد، اعمال کنید.

 

مزایا باز کردن بیکری خرده فروشی

  • تعامل شخصی بیشتر با مشتریان
  • فرصتی برای خلاقیت با طراحی سالن و کانتر
  • معمولاً برای راه اندازی هزینه کمتری دارد

 

معایب بازکردن بیکری خرده فروشی

  • اتکا به سفارشات کوچکتر و کمتر ثابت برای درآمد
  • به کارمندان برای اجرای محوطه سالن و کانتر نیازمندیم

 

بیکری

مالکیت و راه اندازی بیکری عمده فروشی

اگر ترجیح می دهید به جای مشتریان فردی با مشتریان بزرگ تجارت کنید، می توانید یک بیکری عمده فروشی راه اندازی کنید. نانوایان عمده فروشی معمولاً محصولات خود را به مشاغل دیگر مانند رستوران ها، فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های تخصصی و حتی کافه ها می فروشند. از آنجایی که مشاغل عمده فروشی به مشتریان عادی متکی هستند، درآمد شما به افرادی که برای یک میان وعده وارد می شوند بستگی ندارد. این می تواند یک مزیت بزرگ نسبت به پخت خرده فروشی باشد.

پخت عمده ‌فروشی انعطاف ‌پذیری بیشتری را ارائه می‌ دهد، زیرا مکانی که می خواهید در آنجا کارگاه بزنید می تواند هرجایی حتی خانه تان نیز باشد. دیگر نیازی نیست ویترین فروشگاه خود را سفارشی طراحی کنید یا هزینه زیادی بابت دکور بپردازید. در پخت عمده فروشی تمرکز بیشتر بر روی محصول و بسته بندی است.

یک اشکال بالقوه پخت عمده فروشی هزینه بالای سربار است. اگر مقدار زیادی محصول را جابجا می کنید، باید کارمندان بیشتری داشته باشید تا به شما کمک کنند. ناگفته نماند، احتمالاً به تجهیزات بیشتری برای تولید محصولات پخته شده خود در مقیاس بزرگ نیاز خواهید داشت. اگر آمادگی سرمایه ‌گذاری بیشتر را ندارید، ممکن است یک بیکری عمده‌ فروشی راه حل مناسبی برای شما نباشد. با این حال، فقط به این دلیل که بیکری های عمده فروشی می توانند به بزرگی کارخانه Tastykake باشند، به این معنی نیست که باید اینطور باشند. یک بیکری خانگی که به چند غذاخوری محلی می فروشد نیز به عنوان بیکری عمده فروشی به حساب می آید و تقریباً به اندازه یک کار بزرگ به سرمایه نیاز ندارد.

 

مزایای افتتاح یک بیکری عمده فروشی

  • سفارش های بزرگ منبع درآمد ثابت تری را ارائه می دهند
  • بدون نیاز به فضای جلویی و کانتر
  • انعطاف پذیری بیشتر از نظر مکان

معایب افتتاح یک بیکری عمده فروشی

  • هزینه های اولیه بیشتر از یک بیکری خرده فروشی
  • تولید با حجم بالا ممکن است به کارکنان اضافی نیاز داشته باشد که به معنای هزینه های سربار بیشتر است

 

سبک سرویس دادن در بیکری خود را انتخاب کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید که آیا می خواهید یک بیکری عمده فروشی یا خرده فروشی راه اندازی کنید، می توانید سبک خدماتی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید. روش خدمات شما نحوه انتقال محصولات از آشپزخانه خود به مشتریان را مشخص می کند و زمانی که به نوشتن طرح کسب و کار بیکری خود ادامه می دهید مهم خواهد بود.

 

سبک های سرویس دادن در بیکری

در زیر، سبک های مختلف سرویسی را که می توانید هنگام باز کردن یک بیکری انتخاب کنید، بیان می کنیم.

 

کافه بیکری

کافه بیکری، یک بیکری خرده فروشی است که شامل یک قسمت برای مشتریانی است که می توانند بنشینند و از غذای خود لذت ببرند. باز کردن یک کافه بیکری با صندلی می تواند بیشتر از سایر مدل های کسب و کار بیکری انرژی بر باشد زیرا شما به مکانی با فضای پشت و سالن نیاز دارید. اکثر بیکری ها علاوه بر پخت و پز، غذا و نوشیدنی نیز ارائه می دهند. به عنوان مثال، شما ممکن است در کوکی ها، کیک های کوچک و کلوچه تخصص داشته باشید، اما می خواهید مواردی مانند قهوه، چای و ساندویچ را نیز سرو کنید.

 

بیکری پیشخوان دار

بیکری با سرویس پیشخوان شبیه به مورد قبلی یعنی کافه بیکری است زیرا هر دو مدل به فضایی نیاز دارند تا مشتریان بتوانند محصولات شما را سفارش دهند. با این حال، بیکری ‌های پیشخوان دار می‌ توانند کوچک‌ تر باشند و منطقه غذاخوری و نشستن ندارند. این مدل کسب و کار به طور بالقوه می تواند در هزینه های سربار شما صرفه جویی کند و می توانید قهوه و سایر مواد غذایی را نیز بفروشید. به صورت کلی این مدل بیکری یک مدل بیرون بر به حساب می آید که مشتری می تواند داخل مغازه شما شده سفارش خود را بدهد و آن را دریافت کرده و برود.

یکی دیگر از مزایای بیکری پیشخوان دار این است که می توانید به مشتریانی که فقط چند اقلام می خواهند و همچنین مشتریانی که از قبل برای سفارش انبوه تماس می گیرند، خدمت رسانی کنید. بدون تمرکز اضافی بر فضای جلویی، می توانید زمان بیشتری را برای تکمیل سفارشات بزرگ صرف کنید.

 

فودتراک بیکری

این روزها فودتراک ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده اند. تهیه آنها نسبتاً ارزان است (مخصوصاً در مقایسه با یک ملک)، و همچنین به شما آزادی حرکت در مکان های مختلف را می دهند.

با این حال، اگر این مدل کسب و کار را انتخاب کنید، احتمالاً باید جای دیگری را برای تهیه محصول خود پیدا کنید. اگر تصمیم بگیرید که محصولات پخته شده خود را در مکانی جداگانه آماده کنید، فقط به فضای کافی در کامیون خود برای ذخیره و ارائه محصول خود نیاز دارید. این به کاهش هزینه های شما کمک می کند.

 

بیکری خانگی

پخت و پز در خانه برای کارآفرینانی که سرمایه زیادی برای سرمایه گذاری در کسب و کار جدید خود ندارند عالی است. تنها چیزی که برای راه اندازی یک بیکری خانگی نیاز دارید تجهیزات مناسب، فضای کافی و مجوزهای لازم است. برخی از ایالت ها، مانند تگزاس، فروش محصولات پخته شده خانگی را ممنوع می کنند، مگر اینکه فضای آشپزخانه کاملاً از خانه جدا باشد، بنابراین مهم است که مقررات منطقه خود را بررسی کنید.

اگر تصمیم دارید یک بیکری خانگی راه اندازی کنید، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید محصولات خود را به مشتریان خود برسانید. آیا محصولات پخته شده خود را به صورت آنلاین می فروشید؟ اگر چنین است، اگر از سراسر کشور سفارش دارید، چگونه آنها را تازه نگه می دارید؟ اگر فقط قصد فروش محلی دارید، آیا کامیون تحویل یا ون با انبار یخچال دار خواهید داشت؟ پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک می کند تا به نحوه عملکرد روزانه کسب و کار خود فکر کنید.

 

بیکری تخصصی

یک بیکری تخصصی بر تولید یک یا تعداد کمی از محصولات پخته شده تمرکز دارد. به عنوان مثال، یک مغازه کیک عروسی یک بیکری تخصصی در نظر گرفته می شود زیرا آنها در ساخت یک نوع محصول به خوبی تخصص دارند. بیکری های دوستدار آلرژی و بهداشتی، مانند موسساتی که محصولات پخته شده گیاهی یا بدون گلوتن ارائه می دهند، نیز در دسته تخصصی قرار می گیرند. بیکری ‌های تخصصی نیز انعطاف ‌پذیری خوبی دارند، زیرا اگرچه روی نوع خاصی از محصول تمرکز می ‌کنید، می‌ توانید آن را در یک محیط خرده ‌فروشی یا عمده ‌فروشی تولید کنید.

 

 

انتخاب نوع بیکری که می خواهید باز کنید یک تصمیم مهم است، زیرا تعیین می کند که چگونه طرح کسب و کار بیکری خود را تنظیم کنید. وقتی تصمیم می گیرید که چه نوع بیکری را باز کنید، همچنین تصمیم می گیرید که آیا به کارمندان اضافی نیاز دارید؟ چه نوع فضای پخت را اجاره یا خریداری کنید؟ و چگونه می خواهید بیکری خود را بازاریابی کنید؟ این یک تصمیم بزرگ است، اما همچنین اولین قدم هیجان انگیز در سرمایه گذاری تجاری جدید شما است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *